Нaй-мощният 4-цилиндров мотор на BMW ще бъде в новата Серия 1


1
апр.
2019

В момента все още маскирани предсерийни автомобили от третото поколение на BMW Серия 1 преминават през всеобхватна тестова програма на тестовия полигон на BMW в Мирамас, Южна Франция. Различните отсечки за управляемост на полигона предлагат идеални условия за подобряване на пъргавината и динамиката на новото BMW Серия 1. Предпоставка за това са петте години интензивна развойна дейност и преминаването към модерната архитектура на BMW с предно задвижване.

Едно истинско BMW със собствен характер.

Новото BMW Серия 1 ще постави нови стандарти по отношение на динамиката на управлението в премиум компактния клас и в същото време ще предлага значително повече място в интериора. С модерното си окачване, иновативните технологии и интеграцията на всички компоненти и управляващи системи, свързани с динамиката на управлението, BMW Серия 1 впечатлява с повишена пъргавина както с новото предно задвижване, така и с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive.  

„Бързите и прецизни реакции ще могат да бъдат усетени директно от нашите клиенти и ще осигурят оптимизирано изживяване при шофиране. Новото BMW Серия 1 ще бъде истинско BMW със собствен характер“, казва Петер Ланген, ръководител на динамиката на управлението при BMW Group.

Трансфер на технологии от BMW i3.

При новото BMW Серия 1 BMW прилага целия си опит, натрупан през последните години с моделите на BMW Group с предно задвижване. Важен компонент за особено високата пъргавина е познатата от BMW i3s технология ARB (ограничител на приплъзването на задвижването), която сега празнува премиерата си в автомобил с двигател с вътрешно горене. Този трансфер на технологии от марката BMW i към основната марка BMW осигурява значително подобрение на сцеплението и позволява значително по-фин и бърз контрол.

При серийната в BMW Серия 1 технология ARB сензорът за приплъзване е разположен директно в блока за управление на двигателя вместо в управляващия блок на системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността). Без дълги ходове на сигнала информациите се предават три пъти по-бързо, а доловимия от клиентите контрол се извършва дори десет пъти по-бързо. В тясна връзка със системата за контрол на стабилността DSC това ограничение на приплъзването значително редуцира недозавиването под влияние на мощността без стабилизиращи намеси, които иначе са типични за автомобилите с предно задвижване. Серийното BMW Performance Control (инерционното разпределение на въртящия момент) допълнително повишава пъргавината на BMW Серия 1 чрез динамични спирачни намеси. В допълнение към това устойчивостта на каросерията към усукване е повишена чрез целенасоченото използване на допълнителни усилвания, както и серийната „бумеранг-греда“ в задната част. „С помощта на тази интензивна интеграция на всички аспекти, свързани с динамиката на управлението, както и на новия, иновативен контрол на сцеплението ние създаваме едно напълно ново изживяване при шофиране“, казва Холгер Щаух, ръководител на проекта BMW Серия 1.

Най-мощният четирицилиндров двигател на BMW Group за новия върхов модел

В гамата от задвижвания на новото BMW Серия 1 най-силно впечатление прави новоразработеният четирицилиндров двигател. BMW M135i xDrive (среден разход на гориво: 7,1-6,8 л/ 100 км; СО2 емисии: 162-155 г/ км) се задвижва от най-мощния двигател на BMW Group с работен обем два литра и технология BMW TwinPower Turbo. Новият двигател развива 225 кВт (306 к.с.) и осигурява особено динамично задвижване с множеството си индивидуални технически решения като подсиления колянов вал, новите бутала и мотовилки, по-големия турбокомпресор, както и оптимизираните инжектори за гориво.   

Повече място в интериора

Новото BMW Серия 1 прави голям скок напред и то отношение на предлагането на място в интериора. Благодарение на новата архитектура с предно задвижване с напречно монтирани двигатели и ниския среден тунел в интериора има осезаемо повече място спрямо предшественика, особено на задните седалки. Така например мястото за коленете на пътниците на задната седалка е увеличено с 33 мм, а пространството за главите отзад е с 19 мм повече. Качването на задната седалка е по-лесно, вместимостта на багажника е увеличена с 20 л до 380 л. По този начин новото BMW Серия 1 комбинира превъзходни динамични възможности със значително подобрено предлагане на място.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >