Някога BMW X5 – сега Sbarro XX5

2210
2022

Не, това не е скрит прототип – това е Sbarro XX5. От странния SUV на базата на BMW X5 са произведени само две бройки. Една от тях се продава!

Навремето е било BMW X5, а след това италианския дизайнер Франко Сбаро е дал свободен израз на своята креативност. Сбаро е известен с дивите си автомобилни творения. Един от малко известните му проекти е произведеният само два пъти XX5 на базата на първото BMW X5. Един от двата екземпляра се продава в момента в Швейцария!

Започваме с кратка история: Сбаро, чието пълно име е Франческо Зеферино Сбаро, междувременно е на 83 години и открива своята страст към автомобилите през 50-те години на миналия век. Първият му собствен проект се нарича Sbarro ACA Spider на базата на NSU TTS; макар и това да остава един-единствен прототип, той е последван от голям брой други, странни модели.

Това са най-известните творения на Sbarro

Сред най-известните модели на дизайнера са Sbarro Super Twelve и Super Eight – два малки автомобила с 12-цилиндров, респективно 8-цилиндров двигател, които на външен вид приличат на VW Golf 1 . Много специален е и Sbarro GT8: преработено Ferrari 360 Spider в розов цвят.

Автомобил, дело на Sbarro, който не е толкова познат, е XX5. На базата на BMW X5 от поколение E53 италианецът показва на автомобилния салон в Женева през 2002 г. своя собствена версия на  луксозния SUV.

Докато промените по задницата се ограничават на модифицирана броня, четири ауспухови тръби и емблема на Sbarro вместо тази на BMW, редизайнът на предницата е значително по-радикален.

Предницата на това BMW X5 е неузнаваема

В профил изглежда така, сякаш предната броня липсва изцяло. Вместо правоъгълните фарове XX5 има малки, кръгли фарове. Характерните два бъбрека са затворени и изместени надолу.

Иначе предната броня изглежда внушителна, има два големи фара за мъгла и тясна решетка. При по-внимателно вглеждане си проличава, че бронята не е отделна, а преминава в двата калника.

Sbarro е оставил вътрешното пространство без промени. Сива кожа, дървени апликации и богато оборудване. На борда на XX5 е общо-взето всичко, което е можело да се поръча през 2002 г.: електрически регулиращи се предни седалки, стъклен плъзгащ се покрив, асистент за паркиране, навигация, отопление на седалките, автоматичен климатик, щори в купето, 19-цолови джанти и др.  За задвижването на XX5 отговаря 4,4-литров V8 (M62) мотор с 286 к.с.

Сега цената на това XX5 е над 100.000 лв.

Изглежда освен сребристият автомобил от изложението е направен още един Sbarro XX5 по желание на клиент, като именно този черен екземпляр се продава в Швейцария.

С пробег от 140.700 километра това много специално X5 струва 49.900 швейцарски франка, което е около 102.000 лв. За сравнение: в Германия BMW X5 4.4i без тунинг от Sbarro се предлагат за 20.000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин