2016
През миналата година DTM утвърди формата с две състезания в рамките на един уикенд. Това, което към момента все още липсва на сериите, е нощен старт. Във Формула 1 такъв има още от 2008 г. в лицето на Сингапур, а по-късно аналогично изпитание беше поставено в Абу Даби и Бахрейн. През изминалата година и WTCC последва този пример – вместо традиционната финална надпревара в Макау беше проведена нощна в Катар. Не трябва ли и DTM да последва тази мода?
„Може би ще пробваме нещо по-екзотично като Абу Даби или дори нощно състезание“, сподели oще миналата година в интервю за AUTO BILD MOTORSPORT бившият шампион от DTM Марко Витман. „Това би било жестоко“, смята и пилотът на Audi Майк Рокенфелер. „Това би било най-доброто за телевизията и за зрителите. Може да станат страхотни снимки.“ За DTM това не е новост – още през 2003 г. беше проведена нощна квалификация на Нюрбургринг. Тогава на трасето с дължина над шест километра бяха инсталирани 230 лампи тип „светлинен балон“, които бяха захранвани с помощта на 40 големи генератора!
Фантастични снимки – гаранция!
„Получи се супер и беше много приятно. Също и по отношение на зрителския интерес за телевизията“, спомня си пилотът на Audi Тимо Шайдер. „Аз съм с две ръце за идеята“. Но: „Беше тъмно като в рог и беше изключение“, казва друг пилот на „четирите ринга“ – Матиас Екстрьом. Той има специално отношение към единствената нощна квалификация в историята – „Спечелих пол-позишън, т.е. имам добри спомени.“