2016
Специалистите на Opel са осигурили на Insignia Grand Sports всичко, от което един седан от среден клас се нуждае, за да гарантира по-добра динамика и по-активно поведение на пътя. Теглото на новия модел е намалено с до 175 килограма в сравнение с това на неговите предшественици, което очевидно се отразява положително както на поведението на пътя, така и на динамичните характеристики. Каросерията на новия модел е с 29 милиметра по-ниска от тази на предходния, широчината на следата е увеличена с 11 милиметра, размерите на предния и задния надвес са намалени значително, а междуосието е нараснало с 92 милиметра, което осигурява допълнителна стабилност на траекторията при движение с висока скорост. Допълнително усъвършенстваната ходова част FlexRide е в състояние да адаптира работата на амортисьорите, кормилната уредба и силовото предаване автоматично или според предпочитанията на водача чрез трите избираеми режима „Standard”, „Sport” и „Tour”. Най-добрият тест за работата на системата е изпитанието на легендарната Северна отсечка на пистата Нюрбургринг. Профилът на трасето е изключително предизвикателен с променливия характер на настилката и комбинацията от прави участъци и последователни завои. Всеки нов модел на Opel преминава през заключителни изпитания именно на това трасе.
Инженерите от екипа на главния инженер на Insignia Андреас Ципсер пътуват за тестовете на Нюрбургринг с маскирани със специален камуфлаж прототипи и използват предизвикателствата на 21-километровата Северна отсечка, за да постигнат и последните десети от процента в перфектните настройки на автомобила.
Инженерът напуска алеята на боксовете и се отправя зад волана на Insignia Grand Sport по трасето на Северната отсечка на Нюрбургринг. Скоро той ще изправи новия седан с 5 врати на границите на възможното, преминавайки през участъка на пистата, известен като “Brünnchen” („Кладенчето”) преди да премине майсторски през прочутата в средите на почитателите на моторните спортове секция “Pflanzgarten” („Градината”). Новият флагман на Opel е наистина бърз. Ципсер се наслаждава на прецизната работа на новата кормилна уредба с адаптивни към скоростта на движение характеристики и на своята позиция зад ориентираното към водача арматурно табло. Позицията на човека зад волана е с три сантиметра по-ниска от тази при предходния модел и наистина създава у водача усещането, че е неразделна част от автомобила – централната конзола осигурява допълнителна опора, контролните уреди са обърнати право към водача, а всички прибори за управление се достигат с лекота. Всичко това създава близко до пистовите туристически болиди усещане и е идеална предпоставка за динамично шофиране – не само на Нюрбургринг.
За да се наслади изцяло на динамичния стил, водачът би трябвало да избере режима „Sport” на окачването FlexRide. При него работата на амортисьорите е по-стегната, а реакциите на кормилната уредба и педала на газта са значително по-директни. Освен това, електронната система за контрол на поведението на пътя ESP се намесва по-късно за предотвратяване на евентуална нестабилност, осигурявайки по-голяма свобода на действие на водача. При наличие на автоматична предавателна кутия, режимът „Sport” превключва по-късно на горна предавка, добавяйки последния щрих в перфектните за динамичен стил на шофиране настройки на новата Insignia.
На връщане по обратния маршрут от пистата Нюрбургринг, водачът може да направи своя избор между три режима в зависимост от пътните условия и личните си предпочитания:
- „Standard”: Автоматичното управление избира възможно най-добрите настройки на основата на информацията, събрана от сензорите на автомобила.
- „Tour”: Комфортна конфигурация на ходовата част и настройки на задвижването, благоприятстващи ниския разход на гориво – точният режим за спокойно шофиране на дълги разстояния.
- „Sport”: Надлъжните и напречните колебания на каросерията при спиране и при преминаване по завои с висока скорост се намаляват значително, а кормилната уредба дава по-директна обратна информация за условията на пътя.
Системата на ходовата част FlexRide адаптира работата на амортисьорите към актуалната настилка и ситуация на пътя по електрохидравличен път със скорост 500 пъти в секунда или 30 000 пъти в рамките на една минута. Освен това водачът може да запамети личните си предпочитания за характеристиките на работа на кормилната уредба, реакциите на педала на газта и работата на амортисьорите посредством бутона „Sport”.
“Новият централизиран софтуер „Drive Mode Control” е сърцето и душата на адаптивната ходова част на новия модел. Той непрекъснато анализира предоставената от сензорите информация и подбраните от водача настройки и разпознава индивидуалния стил на шофиране. След това отделните системи в автомобила биват оптимизирани за постигане на максимално добро сцепление и траектория на пътя,” пояснява Ципсер.
Ако например Insignia Grand Sport се движи в режим „Standard”, но водачът реши да атакува многобройните завои в предстоящата отсечка малко по-амбициозно, софтуерът е в състояние да разпознае по-динамичния стил на шофиране по стойностите на ускорението и спирането и незабавно да превключи ходовата част и задвижващия тракт на най-подходящия за целта режим на работа.