Новaта Insignia загрява на Ринга


24
ное.
2016

Специалистите на Opel са осигурили на Insignia Grand Sports всичко, от което един седан от среден клас се нуждае, за да гарантира по-добра динамика и по-активно поведение на пътя. Теглото на новия модел е намалено с до 175 килограма в сравнение с това на неговите предшественици, което очевидно се отразява положително както на поведението на пътя, така и на динамичните характеристики. Каросерията на новия модел е с 29 милиметра по-ниска от тази на предходния, широчината на следата е увеличена с 11 милиметра, размерите на предния и задния надвес са намалени значително, а междуосието е нараснало с 92 милиметра, което осигурява допълнителна стабилност на траекторията при движение с висока скорост. Допълнително усъвършенстваната ходова част FlexRide е в състояние да адаптира работата на амортисьорите, кормилната уредба и силовото предаване автоматично или според предпочитанията на водача чрез трите избираеми режима „Standard”, „Sport” и „Tour”. Най-добрият тест за работата на системата е изпитанието на легендарната Северна отсечка на пистата Нюрбургринг. Профилът на трасето е изключително предизвикателен с променливия характер на настилката и комбинацията от прави участъци и последователни завои. Всеки нов модел на Opel преминава през заключителни изпитания именно на това трасе.

Инженерите от екипа на главния инженер на Insignia Андреас Ципсер пътуват за тестовете на Нюрбургринг с маскирани със специален камуфлаж прототипи и използват предизвикателствата на 21-километровата Северна отсечка, за да постигнат и последните десети от процента в перфектните настройки на автомобила.

Инженерът напуска алеята на боксовете и се отправя зад волана на Insignia Grand Sport по трасето на Северната отсечка на Нюрбургринг. Скоро той ще изправи новия седан с 5 врати на границите на възможното, преминавайки през участъка на пистата, известен като “Brünnchen” („Кладенчето”) преди да премине майсторски през прочутата в средите на почитателите на моторните спортове секция “Pflanzgarten” („Градината”). Новият флагман на Opel е наистина бърз. Ципсер се наслаждава на прецизната работа на новата кормилна уредба с адаптивни към скоростта на движение характеристики и на своята позиция зад ориентираното към водача арматурно табло. Позицията на човека зад волана е с три сантиметра по-ниска от тази при предходния модел и наистина създава у водача усещането, че е неразделна част от автомобила – централната конзола осигурява допълнителна опора, контролните уреди са обърнати право към водача, а всички прибори за управление се достигат с лекота. Всичко това създава близко до пистовите туристически болиди усещане и е идеална предпоставка за динамично шофиране – не само на Нюрбургринг.

За да се наслади изцяло на динамичния стил, водачът би трябвало да избере режима „Sport” на окачването FlexRide. При него работата на амортисьорите е по-стегната, а реакциите на кормилната уредба и педала на газта са значително по-директни. Освен това, електронната система за контрол на поведението на пътя ESP се намесва по-късно за предотвратяване на евентуална нестабилност, осигурявайки  по-голяма свобода на действие на водача. При наличие на автоматична предавателна кутия, режимът „Sport” превключва по-късно на горна предавка, добавяйки последния щрих в перфектните за динамичен стил на шофиране настройки на новата Insignia.

На връщане по обратния маршрут от пистата Нюрбургринг, водачът може да направи своя избор между три режима в зависимост от пътните условия и личните си предпочитания:

  • Standard: Автоматичното управление избира възможно най-добрите настройки на основата на информацията, събрана от сензорите на автомобила.
  • Tour: Комфортна конфигурация на ходовата част и настройки на задвижването, благоприятстващи ниския разход на гориво – точният режим за спокойно шофиране на дълги разстояния.
  • Sport: Надлъжните и напречните колебания на каросерията при спиране и при преминаване по завои с висока скорост се намаляват значително, а кормилната уредба дава по-директна обратна информация за условията на пътя.

Системата на ходовата част FlexRide адаптира работата на амортисьорите към актуалната настилка и ситуация на пътя по електрохидравличен път със скорост 500 пъти в секунда или 30 000 пъти в рамките на една минута. Освен това водачът може да запамети личните си предпочитания за характеристиките на работа на кормилната уредба, реакциите на педала на газта и работата на амортисьорите посредством бутона „Sport”.

“Новият централизиран софтуер „Drive Mode Control” е сърцето и душата на адаптивната ходова част на новия модел. Той непрекъснато анализира предоставената от сензорите информация и подбраните от водача настройки и разпознава индивидуалния стил на шофиране. След това отделните системи в автомобила биват оптимизирани за постигане на максимално добро сцепление и траектория на пътя,” пояснява Ципсер.

Ако например Insignia Grand Sport се движи в режим „Standard”, но водачът реши да атакува многобройните завои в предстоящата отсечка малко по-амбициозно, софтуерът е в състояние да разпознае по-динамичния стил на шофиране по стойностите на ускорението и спирането и незабавно да превключи ходовата част и задвижващия тракт на най-подходящия за целта режим на работа.

Още по темата

Card image cap
SUV-ът с горивна клетка се казва Nexo

9
ян.
2018

Hyundai ще покаже в Лас Вегас нов SUV със задвижване с горивна клетка: Nexo. Едно зареждане ще е достатъчно за изминаването на 580 километра.

Card image cap
Новият Х-клас на Mercedes бяга от имиджа на „товарно магаре“

3
ное.
2017

Mercedes празнува влизането си в нов пазарен сегмент. Първият пикап на луксозния бранд атакува с агресивна рекламна кампания

Card image cap
Стари кокали с ново сърце: Dodge Shakedown Challenger 2016

2
ное.
2016

Mopar взима каросерия от 71-ва и й присажда новите технологии на Dodge

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: