Новaта Honda HR-V: с хибридно задвижване и по-висок клиренс


22
апр.
2021

Напълно новият HR-V e:HEV е задвижван от високотехнологичната хибридна технология на Honda, осигуряваща уникална комбинация от енергийна ефективност и отлична динамика. За първи път субкомпактният SUV се присъединява към e:HEV гамата на Honda (hybrid electric vehicle) и представлява една от финалните стъпки към изпълнението на програмата за електрификация на водещите европейски модели на марката.

Когато пресъздаде HR-V, Honda си постави за цел да сътвори автомобил, съчетал уникалния дизайн с икономичност и невероятна практичност. Разработен, за да посрещне конкретните нужди на съвременните купувачи, новият модел постига баланс между стилистиката на премиум SUV и невероятен простор при компактни размери и лесно влизане и излизане във и от автомобила. Всичко това е осигурено от принципа на Honda за максимум за човека, минимум за машината (Man-Maximum, Machine-Minimum – M/M), фокусиран във философията, че основната цел на технологията и дизайна е да обслужва нуждите на шофьора и пътниците.

С устремените си напред характерни линии и гладките си повърхности следващото поколение HR-V e:HEV е въплъщение на забелязаната в досегашните нови модели на Honda концепция за семпъл, съвременен и изчистен дизайн.

Дефинирани от ключовите за Honda функционалност и красота и вдъхновени от спортните купета форми се вписват по един въодушевяващ начин в игривия характер на един самоуверен SUV. Неговият изчистен силует е постигнат с увеличаването с 10 мм на пътния просвет и намаляване на височината на покрива с 20 мм спрямо предишното поколение на модела. Увеличението на размера на колелата до стандартно предлаганите вече за модела 18 инча и намаляването на предния надвес още повече засилват стабилното визуално присъствие на чистокръвен SUV, като осигуряват търсения от съвременните купувачи солиден външен вид.

Профилът на HR-V се придържа към съвременната безшумна естетика с разчупена хоризонтална линия, вървяща от задната част и стигаща чак до предните фарове, създавайки усещането за движение, устремено напред. Изпъкналата предна част и изнесените назад А-колони преливат в удължен, луксозно изглеждащ преден капак. Комбинацията между практичността и естетиката е отчетливо забележима в семплия елегантен дизайн на задницата.

Интериорен дизайн и водещо в класа пространство

Всеки дизайнерски елемент вътре в новия HR-V създава усещане за забележителен простор и усещане за повече въздух, което сякаш свързва пътниците в купето с външния пейзаж. Всичко това е допълнено от изключителни комфорт и практичност без конкуренция в сегмента на субкомпактните автомобили от категория SUV. Съвременните и приятни на допир материали и текстури ни гарантират луксозна атмосфера.

Интериорът е проектиран с огромно внимание по отношение на светлината и пространството, за да се увеличи усещането за повече въздух в купето. Това е подсилено от уникалната система за вентилация на купето, при която L-образните дюзи се намират в горните ъгли на таблото. За разлика от традиционните решения от този тип, при които пътниците често усещат дискомфорт от силния въздушен поток, насочен директно срещу тях, новата система насочва струята от челното стъкло към тавана, завихряйки въздуха до и над пасажерите, като по този начин се осигурява комфортна среда за всички.

Усещането за силна връзка със заобикалящата среда започва още с отличната видимост, постигната с многобройни подобрения. На първо място, позицията на шофьора e с 10 мм по-висока спрямо тази на предишния модел. Прозорците са проектирани така, че да пускат възможно най-много светлина, а инструменталният панел е хоризонтално ориентиран. За по-добрата видимост допринася и равната линия на капака.

Стабилните седалки на Honda от следващо поколение са със структурна поддръжка на възглавниците, заменила досегашните класически пружини. Тази конфигурация осигурява шофиране без умора при дълги пътувания и увеличава комфорта при всекидневна употреба на автомобила. За допълнително удобство при шофиране контролните уреди са разположени възможно най-удобно в зоната зрителното поле на шофьора. Интуитивното, прегледно подредено и лесно за употреба разположение на бутоните за управление на аудиосистемата и вентилацията и всичко останало допълнително увеличава усещането за простор.

Платформа и оборудване

Въпреки че като цяло размерите на автомобила са сходни с тези на предишното поколение, новият HR-V се отличава с повече пространство за краката и раменете. Освен 35-те милиметра увеличение на пространството за краката при втория ред седалки са въведени и две допълнителни нива на наклон. Платформата позволява и в новата генерация на HR-V да се запази изключително практичната система „магически седалки“ на Honda, предлагащи богато разнообразие от конфигурации според необходимостта. Долната им част може да бъде вдигана като при столчетата в киносалон по отделно за всяка от тях, а облегалките им – да бъдат свалени до получаването на товарно пространство с равен под.

Вдъхновената от спортните купета линия на покрива не пречи на лесното товарене на предмети. За това допринасят умните „магически седалки“, ниският праг на багажника, отворът му, както и равният товарен под. Полученият по този начин товарен отсек с лекота подслонява багаж от най-разнообразно естество и оборудване, свързано с активния начин на живот. Например два планински велосипеда за възрастни (с демонтирани предни колела) се събират с лекота в автомобила. Удобството при товарене е още по-голямо с функцията за безконтактно отваряне на багажника ‘Power Tailgate Walk Away Close’, заредена с още повече възможности спрямо конкурентни системи. Функцията „умен ключ“ (smart key proximity function) открива кога ключът е извън автомобила, за да стартира автоматично затварянето на вратата на багажника.

Пространството за съхранение на дребни вещи в HR-V също е оптимизирано, а централната конзола се намира точно в средата на купето и е с преден джоб с USB портове за зареждане отпред и отзад*, допълнени от подложката за безжично зареждане. Първокласната аудиосистема с външен усилвател* и сензорното активиране на осветлението в купето допълнително засилват луксозното излъчване на интериора и комфорта като цяло.

Прилагайки M/M принципа на Honda (максимум човек / минимум машина) платформата на HR-V бе проектирана с практично разположение на елементите от задвижващата хибридна система в шасито и в моторния отсек. Този похват, комбиниран с иновативното централно разположение на резервоара и вграждането на батерията под багажника вместо под „пода“ на автомобила, осигурява максимален комфорт за четирима възрастни на борда на HR-V, въпреки наличието на допълнителни части в системата e:HEV.

Доказаната хибридна технология e:HEV на Honda осигурява плавно и приятно управление с незабавна реакция от страна на автомобила и впечатляваща енергийна ефективност. Състои се от два компактни, но мощни електромотора, свързани към 1,5-литров бензинов двигател i-VTEC с макс. мощност от 96 кВт (131 к.с.) и макс. въртящ момент от 253 Нм при 4500 об/мин.

Системата e:HEV включва три възможни режима на задвижване, избирани автоматично според ситуацията. За изключителна икономичност HR-V потегля на чисто електричество, незабележимо преминавайки към хибридно задвижване, когато е необходим по-висок въртящ момент и към директно задвижване от бензиновия силов агрегат в играта при шофиране с постоянна висока скорост. Динамиката се променя при Sport, Normal или Econ, докато допълнителен В режим на задвижване може да бъде избран от превключвателя за увеличено регенериране на енергията при спиране и по-голямо усещане за електрическо управление. Нивото на регенериране на енергията и ефектът на намаляване на скоростта могат да бъдат регулирани спрямо предпочитанията на шофьора с помощта на разположения зад волана селектор.

Високотехнологична интуитивна свързаност

Напълно новият Honda HR-V осигурява изключителна свързаност и собственикът на автомобила с лекота има досег до всекидневието си, когато пътува. Интуитивният 9” LCD сензорен интерфейс е проектиран така, че вероятността шофьорът да се разсее е сведена до минимум. Екранът е с опростено меню с богати възможности за персонализиране, позволяващи лесен достъп до съответните функции и контроли. Операционното време на HMI е значително подобрено спрямо предишните системи и превключването между приложенията става лесно и бързо. Шофьорът дори има възможност да реши информацията от колко асистиращи системи да се показва на 7-инчовия TFT e:HEV-метър.

Интерфейсът се придържа към стила на смартфоните, освен това позволява и така наречения „mirroring“ чрез приложенията Apple CarPlay (с Bluetooth, WiFi или кабелна връзка) и Android Auto (само с кабел). Обновяването на софтуера позволява интегрирането с най-новите функции и апликации.

Още по-добра безопасност

За първи път HR-V е оборудван с набора от системи и асистенти за безопасност, обединени под името Honda SENSING™. Пакетът получава „ъпгрейд“ за новото издание на модела и вече включва по-широкообхватна предна камера с висока разделителна способност и високоскоростни чипове за обработка на изображения, което е голяма крачка напред спрямо предишната комбинация от камера и радарни сензори. Също включва и подобрено действие през нощта на кормилната система за предотвратяване на удар пешеходец (Pedestrian Collision Mitigation Steering System), както и на функцията за спиране с цел предотвратяване на ПТП (Collision Mitigation Brake System – CMBS). Последната е способна да установи наличието на превозно средство (като вече това е валидно и за мотоциклет или велосипед), пресичащо пътя на вашия автомобил, а след това прилага спирачно усилие.

Новата технология за адаптивен автопилот Adaptive Cruise Control (ACC) подобрява безопасността при смяна на пътните ленти и изпреварване. Ъгълът на завъртане на волана и центробежната сила сега се използват в съчетание с подобрените изображения от камерата, за да се постигне по-добро ускорение на автомобила по време на маневра. ACC включва и функция за спазване на дистанция при ниска скорост и контрол над спирачките, за да поддържа предварително зададената скорост при спускане по наклон.

Системата за информация за мъртвата зона вече е включена в оборудването на HR-V*. Този асистент използва радарна технология, за да открие автоматично наличието на превозно средства в мъртвата зона на видимостта и да информира шофьора с предупредителен светлинен сигнал в страничното огледало. Разпознаването на дистанцията в случая е подобрена от 3 на 25 м.

Системата за следене на страничния трафик (Cross Traffic Monitor) вече използва задните радарни сензори, за да предупреди шофьора със звуков и визуален сигнал за приближаващо от ляво или от дясно превозно средство при заден ход.

Системата за контрол при спускане по наклон (Hill Descent Control), налична за първи път в европейска версия на HR-V, може да се използва още при минимална скорост 3 км/ч. Технологията позволява по-добър и по-плавен контрол при повърхности с ниско сцепление и стръмни спускания, за да се увеличи комфортът при шофиране в още по-широк диапазон на ситуации – от движение по хлъзгави външни рампи при паркиране до стръмни заснежени пътища.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин