ПЪРВО ще ви разходя с Landy. Трябва да знаете какво е усещането да шофирате високопроходим автомобил, чиято конструкция е почти непроменена от 69 години – а след това ще поговорим и за модерната Kia Soul. В Landy се превръщате в машинист. След като дизелът запали, целият автомобил започва да се тресе. Натискате съединителя, включвате предавката: всичко трябва да се прави внимателно и изисква сила. С цялото си тяло усещате как се задвижват зъбните колела, как се върти карданът, как дизелът трака грубо и шумно. И при излизане от населеното място машинистът просто изключва комуникацията със спътниците си. Защото диференциалите вият и се опитват да „надвикат“ гумите с едър грайфер, а подобните на ураган шумове от вятъра допълват акустичната картина при движението на Land Rover. През студените месеци трябва да си мислите за топли неща, защото отоплението и вентилаторът работят почти неосезаемо. Но това няма значение, тъй като няма да усетите, че замръзвате. Защото само след няколко километра ще ви заболи гърбът – резултат от изкривената поза на седене зад волана. Обхватът на регулиране на седалките е много малък. Водачът е заклещен като в дрънчаща консервена кутия, чиито врати сякаш са тънки като картон. Липсващата пасивна сигурност и прекалено дългия спирачен път ще ги споменем само за пълнота на картината.
Land Rover Defender 110 S Td5
- Функционират ли понижаващите предавки, блокира ли средният диференциал? Преди покупка проверете цялото задвижване.
- Чудесен климат: отваряте клапите и свежият въздух влиза в интериора.
- Който обича да се качва върху автомобила, ще се радва на стабилните алуминиеви ламарини.
- 2,5-литровият турбодизел е грубоват и издръжлив. Авантюристите, които искат да покоряват джунглите и пустините, предпочитат произвеждания до 1998 година Tdi, при който почти липсва електроника.
- Позицията на седене в Landy е много неудобна. Обхватът на регулиране на седалките е малък.
- В Landy можете да натоварите до 2300 литра оборудване за експедиции.
- Зад този волан всяко пътуване се превръща в приключение. Водачът усеща всяко действие на механиката
- С какво Defender се справя най-трудно? С движението по пътища с твърдо покритие. Ужасяваща управляемост, спирачен път като на контейнеровоз