Нов роудстър на Mercedes с 557 к.с.

Mercedes-AMG открива GT. Като GT C роудстърът приема визията и техническите компоненти на топверсията GT. AUTO BILD разкрива най-важното за новия модел!

1509
2016

Mercedes-AMG уголемява семейството на GT. Най-новото попълнение в него е GT C Roadster с нова степен на мощност и многобройни технически и визуални „препратки“ към топмодификацията GT R. Внимание: сега следва „салата“ от числа и “счетоводна” информация. В открития GT C 4-литровият V8 Biturbo развива 557 к.с. и максимален въртящ момент 680 Нм. Така GT C разполага с 47 „коня“ повече от GT S (510 к.с.) и 28 „коня“ по-малко от хардкор версията GT-R (585 к.с.). С максимална скорост от 316 км/ч и 3,7 сек време за ускорението от 0 до 100 км/ч GT C се нарежда между GTS (310 км/ч, 3,8 сек) и GT R (318 км/ч, 3,6 сек). От топверсията GT C наследява и завиващите задни колела. При нея задните колела се завъртат в посока, обратна на тази на предните, при скорост до 100 км/ч. Така роудстърът трябва да завива по-пъргаво, обещават от Mercedes-AMG. При по-висока скорост предните и задните колела следват една и съща посока за по-голяма стабилност.

Трансмисията AMG Speedshift е преработена

Благодарение на увеличената мощност инженерите са променили хард- и софтуера на 7-степенната скоростна кутия с два съединителя. И роудстърът остава верен на Transaxle-концепцията. Серийни за AMG GT C Roadster са изпускателната система AMG Performance, спортното окачване с адаптивни амортисьори и електронният блокаж на диференциала.

Задницата на AMG GT R

И визуално GT C Roadster ползва „препратки“ от GT R. Откритият GT получава радиаторна решетка Panamericana с 15 отвесни ламела – като при „бегачката“ GT 3. Разширената с 57 мм задница с централно разположен въздухозаборник на GT C ни е позната от GT R. „Тройката“ ауспуси обаче остава запазена само за GT R с 585 к.с., GT C има по една тръба отляво и отдясно. Подобно на SLS Roadster, и GT Roadster залага на мек гюрук, който се сгъва само за 11 сек и при скорост до 50 км/ч. Типично за кабриолет, каросерията е усилена с компоненти като стрътбар между покрива и резервоара. Шасито е алуминиево, а някои компоненти от предницата са магнезиеви. GT C Roadster тежи 1600 кг, докато GT Roadster (476 к.с., 630 Нм) е с 5 кг по-лек.

Performance-седалки за първи път с Airscarf

За първи път в интериора на GT има светла кожа в бежов цвят macchiato.

В мекия покрив е интегрирана алуминиева греда за допълнителна защита при преобръщане. Гюрукът се вдига/сваля за 11 секунди. Новост е системата за отопление на врата Airscarf и вентилацията при Performance-седалките. При роудстъра клиентите могат да избират между 11 цвята на каросерията, 10 за интериора и 3 за гюрука (бежов, червен и черен). За разлика от GT C Roadster, по-маломощният GT Roadster се отказва от по-широката каросерия на GT R и от задните завиващи колела. Серийно GT Roadster разполага с механичен блокаж на диференциала, 20-цолови джанти и режим Race, но няма адаптивни амортисьори.

Пет варианта на AMG GT

През пролетта на 2017 г. GT Roadster и GT C Roadster ще бъдат пуснати на пазара – и така семейството на Mercedes-AMG GT ще включва общо пет модела. Към момента Mercedes не дава данни за цените. AUTO BILD обаче очаква GT Roadster да струва около 280 000 лева, а GT C – около 330 000. Вероятно ще излезе и GT C с 557 к.с. във версия купе.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин