Нов „осмак“ c 530 коня за големите SUV-ове на BMW


23
май
2019

Двата нови върхови модела в семейството на BMW X олицетворяват динамика и присъствие на най-високо ниво. Концентрираната им мощ се осигурява от нов осемцилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и максимална мощност 390 кВт/ 530 к.с., който ще се монтира на моделите BMW X5 M50i (среден разход на гориво: 10,7 – 10,5 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 243 – 238 г/км) и BMW X7 M50i (среден разход на гориво: 11,1 – 10,9 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 252 – 248 г/км). Новото върхово задвижване повече от всякога подчертава спортния характер на автомобилната концепция, на която са базирани най-новото поколение на основателя на сегмента Sports Activity Vehicle (SAV) и първия BMW X модел в луксозния сегмент. При двата нови модела V8 двигателят е комбиниран не само с интелигентното задвижване на четирите колела BMW xDrive, но и със специфичното, разработено въз основа на опита на BMW M GmbH окачване. Също както задвижването и окачването, така и специфичните за модела дизайнерски елементи на новото BMW X5 M50i и новото BMW X7 M50i са последователно насочени към особено въодушевяващо изживяване при шофиране. Ексклузивният статус на новите осемцилиндрови модели се подчертава и от особено висококачественото серийно оборудване. Новото BMW X5 M50i и новото BMW X7 M50i ще се произвеждат от август 2019 година в завода на BMW в Спартанбърг, САЩ, и ще се предлагат на пазара от есента на 2019 година.

Нов V8 двигател с изключителна мощ и характерен звук

4,4-литровият агрегат на новото BMW X5 M50i и новото BMW X7 M50i демонстрира по особено вълнуващ начин характерните за осемцилиндровите двигатели качества по отношение на разгръщането на мощността и еластичността. При спокойно шофиране новият V8 двигател впечатлява с ниските си обороти, както и темпераментните си реакции при спортно ускорение. Освен от обновените спрямо предишния двигател цилиндров блок, цилиндрови стени, бутала, колянов вал и цилиндрова глава това се дължи най-вече на актуалния вариант на технологията BMW TwinPower Turbo. Разположените във V-образното пространство между двата реда цилиндри турбокомпресори са с по-големи размери, директното впръскване на бензина вече работи при увеличено до 350 бара максимално налягане. Освен това пакетът от технологии включва и най-новия вариант на напълно променливото управление на клапаните VALVETRONIC и на променливото управление на разпределителните валове двоен VANOS.

Новият V8 двигател реагира с максимална спонтанност на всяко движение на педала на газта. Максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение още от 1 800 об/мин и се запазва до 4 600 об/мин. Разгръщането на мощността също е внушително. Максималната стойност от 390 кВт/ 530 к.с. се постига между 5 500 и 6 000 об/мин. Новото BMW X5 M50i ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 сек, а новото BMW X7 M50i – за 4,7 сек.

Увереното разгръщане на мощността е съпроводено от внушителния звук на серийната М спортна изпускателна система. С превключвателя на контрола на шофирането може да бъдат активирани както екстремно спортни, така и ориентирани към комфорт характеристики на задвижването. По този начин можете интензивно да се насладите на големия диапазон на неговия характер. В режим SPORT и SPORT PLUS освен характеристиките на педала на газта към динамичен стил на шофиране се насочват и разгръщането на мощността и характерния звук на V8 задвижването.

Осемстепенна трансмисия Steptronic Sport, BMW xDrive и M спортен диференциал за въодушевяваща динамика

Динамичните характеристики на двата особено спортни SAV модела се повишават и от специфичната форма на пренасянето на мощността. Новият V8 двигател серийно се комбинира с осемстепенна трансмисия Steptronic Sport, която се отличава с особено динамична характеристика на превключването. За ръчни намеси в превключването на разположение са лостчетата за превключване на волана. Функцията Launch Control на трансмисията позволява ускорение от място с максимална динамика и оптимизирано сцепление. Бързото и прецизно адаптирано към съответната ситуация на пътя разпределение на мощността между предните и задните колела се гарантира от най-новия вариант на системата BMW xDrive. Интелигентната система за задвижване на четирите колела повишава пъргавината и увереното сцепление на новото BMW X5 M50i и на новото BMW X7 M50i, както и стабилността на пътя при всякакви пътни и метеорологични условия. Спортната характеристика и при особено динамични ситуации на пътя се подчертава и от настройките на системата, която подава повече мощност към задните колела. Освен това серийното оборудване на новото BMW X5 M50i и на новото BMW X7 M50i включва и М спортен диференциал. Блокажът на задния диференциал с електронно управление ограничава изравняването на оборотите между вътрешното и външното за завоя колела и по този начин позволява особено динамично ускорение на излизане от завой. Освен това свързаният със системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) М спортен диференциал оптимизира сцеплението и  пренасянето на мощността и по нестабилни терени и пътни настилки с различни коефициенти на сцепление между лявото и дясното задни колела. При това се предотвратява превъртането на колелото с понижено сцепление и мощността се подава към другото колело.

Специфично за модела окачване за максимална увереност

Благодарение на опита на BMW M GmbH специфичното за модела окачване на новото BMW X5 M50i и на новото BMW X7 M50i е адаптирано перфектно към изключителния потенциал на задвижването. И при двата модела предното окачване е два напречни носача отпред и петраменна конструкция отзад със специфична кинематика и еластокинематика, индивидуални настройки на пружините и амортисьорите, както и 21-инчови алуминиеви джанти с гуми с различен размер на предната и задната ос. Освен това серийното оборудване включва и електромеханично кормилно управление с функция Servotronic и М спортна спирачна система с лакирани в син цвят спирачни апарати с логото на М. Като опция се предлагат 22-инчови джанти с гуми с различен размер на предната и задната ос.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Заради измами с емисиите Германия забрани продажбите на Cayenne

29
юли
2017

Става въпрос за модификацията на луксозния SUV с 3-литров дизелов двигател, a причината е софтуер за манипулация на вредните емисии

Card image cap
Aston Martin атакува Tesla

22
февр.
2016

Aston Martin иска да произвежда електрически спортен автомобил и по този начин да конкурира Tesla

Card image cap

В последния брой:

Архив >