BMW лансира прочутата „извивка на Хофмайстер“ на С-колоната в „Новия клас“ през 60-те години. До днес дизайнерският похват се смята за един от знаковите символи на марката. Феновете на автомобилния спорт определено си спомнят състезателната версия на модела – 1800 TI/SA. Двигател със 130 к.с., седалки тип „корито“ и спортни трансмисии гарантират сериозния интерес към колата от страна на хората с бензин в кръвта. Нормално е след половин век оригиналните амортисьори на машината да не бъдат в топформа – затова хорат от отдела за специални клиенти към Bilstein вече предлагат възможност за реставрация на оригиналните.
С цената си от 13 414 германски марки преди половин век BMW T1/SA не е евтино – в онези години „костенурката“ е струвала 5000. Ето защо този „баварец“ е изкушение дори за милионерите – особено с оглед на факта, че колата с хомологация е произведена в тираж едва 200 бройки, които са продадени само на хора със състезателен лиценз. Седан с характеристики, близки до тези на Porsche 911 – именно това е 1800 TI/SA.
В добавка към мотора, който ускорява колата до 192 км/ч в зависимост от трансмисията, хомологираните състезателни модели получават и специално по-твърдо окачване с пружини, свалящи центъра на тежестта с 6 мм в сравнение с „нормалното“ TI sport. Те са комбинирани с амортисьори Bilstein, последен писък на техниката за онова време. Днес експертите на германската компания са се специализирали в обновяване на стари амортисьори като тези при TI/SA, като сменят уплътнения и газа или маслото. Ако това не е възможно заради сериозни увреждания или ако клиентът иска нови, започва цялостна реконструкция на амортисьора с точност до най-малкия детайл. Старите амортисьори са използват като образец за измервания на всички необходими параметри. Често в архивите на компанията се съдържа цялата необходима информация за изработката – дори когато става въпрос за части от 50-те и 60-те години.