Нов волан за Cupra Ateca


22
юни
2020

Cupra направи фейслифт на Ateca. Освен ново оформление на предницата, SUV получава нов волан с бутон за стартиране.  

Алед обикновената версия на Ateca, сега и спортния вариант на Cupra получава фейслифт. Освен актуалната муцуна на марката и най-новата инфотейнмънт система с гласови команди, има и нов волан. Пазарният старт на новата Cupra Ateca ще бъде още през 2020 г.

Нова предница за спортната Ateca

В предницата на Cupra Ateca има някои промени. Най-впечатляващата е бронята. Надписът Cupra с главни букви в долната част е отпаднал, затова пък долният вентилационен отвор е станал по-голям. Радиаторната решетка също е пораснала и е с рамка от тъмен хром, докато LED-фаровете са по-тесни. По задницата няма промени – с изключение на ауспуховите тръби в меден цвят. Задните светлини са оборудвани с динамични мигачи. Новите брони правят Cupra Ateca по-дълга с 1 см, така че сега моделът е дълъг 4,387 метра. Височината е намалява с 2 см – сега е 1,60 метра. При широчината (1,84 метра) и междуосието (2,63 метра) няма промяна.

Нов волан и нова инфотейнмънт система

Най-вълнуващата промяна във вътрешното пространство: Cupra Ateca ще получи нов волан с фейслифта. Той включва два медни на цвят бутона – с десния се стартира двигателя, а с левия се настройват режимите на движение. С фейслифта Cupra въвежда седалки тип корито и заменя декорациите по арматурното табло и вратите с тъмен алуминий. В топнивото на оборудване седалките са тапицирани с кожа  и се регулират електрически.

Естествено и Cupra ще получи представената в обикновената Ateca нова инфотейнмънт система. Тя се състои от 10,25 -инчов дигитален кокпит, който може да се конфигурира, както и от 9,2-инчов централен монитор (досега 8 инча). Вместо бутони вляво и вдясно, сега от страната на водача има реагираща на допир лента за бързо достигане до менютата. Новата система се управлява и чрез гласови команди, като се активира с“Hola Hola“. Разбира се тя владее Apple CarPlay и Android Auto, като освен това Cupra Ateca е оборудвана със собствена SIM-карта, чрез която можете да сваляте приложения за инфотейнмънт системата.

Джанти на Special Edition

Асистентите на Ateca: активен асистент за дистанцията, асистент за запазване на пътната лента, Pre-Crash-асистент (опъва коланите и затваря прозорците при опасност от сблъсък), асистент за излизане от паркомясто и за теглич. Освен това джантите са познатите ни от Ateca Special Edition 19-цолови с медни елементи, както и различни други видове джанти.

Фейслифтът спринтира по-бързо

Въпреки фейслифта, при двигателя няма промяна – 2-литров бензинов с 300 к.с. и 400 Нм. Трансмисията е 7-степенна автоматична с два съединителя DSG. Затова пък Cupra са увеличили максималната скорост с 2 км/ч – на 247 км/ч. Спринтът от 0 до 100 км/ч също е по-бърз с фейслифта: досега спортната Ateca се нуждаеше от 5,2 секунди, а след фейслифта ще ѝ трябват 4,9 секунди. Както и преди  SUV-ът ще се предлага с предно или двойно задвижване.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >