2018
Kia пуска нов „спортист“ на Picanto, както и нещо като малък SUV. Какви са предимствата им спрямо базовия модел?
Третото поколение на Kia Picanto е на пазара от една година. Две трети от клиентите в Германия предпочитат средната от трите моторизации: 1,2 литра работен обем, 84 к.с., 4-цилиндров атмосферен двигател. Дали обаче този Picanto е достатъчно пикантен? Сега се предлагат новите GT-Line и X-Line, и двата с базов 1,2-литров двигател. Ако все пак искате още по-голяма мощност, ще я получите с 1.0 T-GDI и 100 к.с.
Досега GT-Line се предлагаше в Rio и Ceed. 1.0 T-GDI ускорява доста пъргаво, но 3-цилиндровият агрегат не е съвсем безшумен. По време на теста GT харчеше 6,2 л/100 км. На предните седалки има достатъчно място, а окачването е доста стегнато и предаваше осезаемо неравностите на пътя към пасажерите. По време на теста този ефект бе подсилен от 16-цоловите джанти GT-Line. Красотата изисква жертви.
Моделът стартира от 27 460 лв. и освен 16-цолови джанти, включва серийно двойна ауспухова тръба, нова задна броня и седалки с тапицерия от изкуствена кожа. Picanto е чудесен автомобил за града – предимно за двама пасажера. Базовата цена на модела е 18 990 лв.