Ново лице, нова техника за Qashqai

2204
2025

Пионерът на SUV революцията прави двигателния отсек прозрачен и залага на Google

Третото поколение Qashqai е на пазара от 2021 г., ще рече вече e време за фейслифт. В процеса на освежаване легендарният SUV модел се е сдобил с обновен дизайн в предната си част и нови характерни задни светлини. От Nissan са внесли свеж полъх в интериора, а при инфоразвлекателната система вече се осланят на Google. Нови видове асистенти и познатото ни, все така нетрадиционно хибридно задвижване допълват картината. Уви, японците все още не разкриват кога обновеният Qashqai ще бъде на пазара, но от AUTO BILD очакваме моделът да стартира още през това лято.

Нов светлинен подпис: стоповете вече са ефектна триизмерна графика

Nissan е преработил предната част на Qashqai толкова мащабно, че бихме могли да говорим за ново поколение, макар всъщност да е „само“ фейслифт. Напомнящият самурайски меч LED светлинен подпис отпред сега е още по-стеснен, нискоразположеният блок, съставен от пет малки елемента във формата на запетайки, обгражда фаровете, оборудвани с модул за адаптивни дълги светлини, докато логото на Nissan вече е осветено в съответствие със световната тенденция.
Рамката на радиаторната решетка е позиционирана непосредствено до фаровете и заема почти цялата площ на предницата. Задницата на Qashqai не се е променила драматично – формата на задните светлини остава непроменена. Дизайнерите обаче са подобрили вътрешността на светлините, така че графиката на предния светлинен подпис да се появи отново, като LED ансамбълът вече е разположен зад прозрачно стъкло.

Камерите постоянно ви ориентират за позицията на автомобила на пътя

След фейслифта Qashqai запазва оригиналното си хибридно задвижване, наречено e-Power. Технически оригинално, то е доста извън мейнстрийма в автомобилния сектор. Бензиновият двигател с работен обем 1,5 л служи само за генериране на електроенергия, докато задвижването се осигурява от електромотор с мощност 190 к.с. Nissan запазва и двата варианта с 1,3-литрови бензинови двигатели, генериращи 138 и 156 к.с. мощност. Въпреки това от AUTO BILD предполагаме, че двата меки хибрида ще продължат да се предлагат.

Nissan е модернизирал интериора, предимно с нови декорации. Най-вече при по-високите нива на оборудване впечатление правят елементите от Alcantara върху арматурното табло, вложките на вратите, подлакътниците и капакът на контейнера за вещи в централната конзола. Нови материали украсяват сектора около скоростния лост и декоративната вложка между горната част на арматурното табло и жабката, подсилвайки вниманието към детайла, типично за японска изработка.

След фейслифта информационно-развлекателната система отново се състои от 12,3-инчов инструментален панел зад волана и 9-инчов централен дисплей. Дигиталният скоростомер разполага с нова стилистика, както и т. нар. минимализиран режим. В него се показва само най-важната информация: предавката, режимът на шофиране и скоростта.

Обновеният Qashqai е първият автомобил в гамата на Nissan с вграден пакет на Google от ниво на оборудване N-Connecta. Моделът се предлага стандартно с Google Maps. След като влязат в системата с личния си профил в Google, водачите могат да получат достъп до любимите си места и локации на интерес. По този начин се намалява зависимостта от мобилния телефон и клетъчната телефонна мрежа. Обновяването на информацията през облака гарантира, че картата на борда ще бъде винаги актуална.

Познато меню: интуитивното управление на търсачка вече е налично в Qashqai

Гласовият асистент на Google позволява на шофьора постоянно налична помощ в движение. Така удобно се управляват вентилационната система на автомобила, отопляемите седалки и подгряването на предното стъкло или пък е възможна мигновена ориентация за посоката към следващата дестинация. Освен това водачите могат да провеждат телефонни разговори и да слушат аудиоинструкции, без да откъсват погледа си от пътя. В новия Qashqai винаги е наличен достъп до екосистема от приложения на Google Play. В купето могат удобно да се слушат любимата музика например от Spotify, подкасти, аудиокниги и радиостанции чрез ефир или интернет сигнал директно от автомобила.

За да е винаги спокоен водачът, актуализацията на Nissan Connected Services постоянно наблюдава Qashqai от негово име. Системата напомня на шофьора, ако е забравил да заключи автомобила или да затвори прозорците. В случай че останат отворени една минута след спирането на двигателя, клиентите могат да затворят прозорците и да заключат автомобила лесно и удобно от приложението в своя смартфон.

Спортна осанка: двуцветното лаково покритие придава допълнителна динамика

Сред подобрените асистенти се откроява т. нар. Around View Monitor. Освен познатия изглед от птичи поглед, сега той разполага и с 3D-обзор, симулиращ прозрачен преден капак – така вече можете да видите директно не само предните колела, но и всички прагове или бордюри. В същото време мониторът ви дава възможност да се огледате в ляво и дясно на пресечки, без да се налага да изнасяте предницата рисково напред, за да погледнете през странични стъкла. Системата предлага също така полуавтономно паркиране. Често използваните места за паркиране могат лесно да бъдат запаметени. Системата използва GPS, за да идентифицира мястото следващия път и да паркира колата самостоятелно.

По-спортното оборудване

N-Design вече също се предлага за Qashqai. Ако поставите отметка в това поле в списъка от екстри, ще получите 20-инчови джанти и декоративни елементи в цвета на каросерията. Седалките пък ще са тапицирани с ватирана черна кожа и вложки от Alcantara, а на облегалките ще ви радва ефектен триизмерен бродиран надпис Qashqai.

ИЗВОД

Рядко думата фейслифт е отговаряла така точно на случващото се. Но при новия Qashqai е точно така. Отпред моделът изглежда действително като ново поколение. Фактът, че Nissan само леко са променили интериора, определено не е недостатък. А по отношение на модерната концепцията за задвижване и съвременните асистенти, съвсем няма основания за оплакване. След статичната презентация вече изгаряме от нетърпение да го тестваме!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин