2018
Дълъг преден капак, къси надвеси, нисък център на тежестта, текстилен гюрук: спортният двуместен автомобил, който прави обиколки по тестовия полигон на BMW в Мирамас, Южна Франция, още на пръв поглед се разпознава като истински роудстър. При тестовете на динамиката на управлението силно маскиран прототип на новото BMW Z4 преминава през поредния и особено важен етап по пътя към серийното производство. Изпитанията дават важна информация за динамичните качества на новия модел, който скоро атакува завоите. Тестовете на Autodrome de Miramas са фокусирани върху фините настройки на всички системи на задвижването и окачването, които създават предпоставките за спортното изживяване при шофиране на новия роудстър, проект на съвместно сътрудничество с Toyota.
BMW Z4 M40i е олицетворение на най-интензивната форма на новата роудстър-динамика. Новият мощен редови шестцилиндров двигател, сниженото спортно окачване с амортисьори с електронно управление, новоразработеното предно окачване, М алуминиевите джанти с гуми с различен размер на предната и задната ос, М спортната спирачна система и блокажът на задния диференциал с електронно управление създават цялостен пакет, с който BMW M Performance моделът поставя нови стандарти по отношение на радостта от шофирането в сегмента на роудстърите.
На тестовия полигон в Мирамас, както и на Северната отсечка на Нюрбургринг новото BMW Z4 има перфектните условия да докаже своя потенциал по отношение на динамиката на управлението. Това съоръжение, което от над 30 години се ползва за разработване и изпитания на нови модели, включва дълъг асфалтов овал и магистрален пръстен за високоскоростни тестове, слаломни серпентини и кръгови движения, както и участъци за оценка на управляемостта и кръгови писти с най-различни пътни настилки. Там до най-дребните детайли се анализира и оптимизира поведението на роудстъра при ускорение, завиване и спиране. По кръговата писта, която се ползва за тестове и от BMW Motorsport, се правят финалните настройки на Адаптивното М окачване по отношение на взаимодействието му с управляемия блокаж на задния диференциал.
В рамките на тестовете Z4 демонстрира ясно, че новият модел на роудстъра осигурява осезаемо повишаване на спортния дух. Свързаният със смяната на поколенията напредък, който е постигнат без понижаване на комфорта, проличава най-вече по отношение на пъргавата управляемост, спонтанността и прецизността при промяна на посоката, както и динамичното ускорение на излизане от завои.