2018
Днес на полярния кръг, утре вече в Южна Африка, а за финал и няколко обиколки на Нюрбургринг: изпитанията на динамиката на управлението на наследника на актуалното BMW X5 са едновременно тежки тестове и проверка на многостранната функционалност. В рамките на развойния процес към серийно производство новото Sports Activity Vehicle (SAV) преминава през изключително интензивна и разнообразна тестова програма. Тя отвежда прототипите на новото BMW X5 през всички климатични зони на света до най-разнообразни и предизвикателни терени, където своите качества трябва да докаже най-вече изцяло новото окачване.
Като първия високопроходим, който впечатлява с типичната за марката радост от шофирането както по междуградски пътища с много завои, така и по дълги магистрални отсечки, BMW X5 от първо поколение още преди близо две десетилетия поставя основите на напълно нова категория автомобили – Sports Activity Vehicles. При бъдещото, четвърто поколение на модела всестранният талант ще бъде разгърнат още по-силно. Това става възможно благодарение на въвеждането на нови системи на окачването, които за пръв път ще се предлагат за BMW X модел и са отчасти уникални в сегмента. Така например новият Офроуд-пакет предлага впечатляващата комбинация между висок комфорт на возене на пътя и възможност с натискане на бутон настройките на автомобила да бъдат адаптирани перфектно към разходки извън пътя. Сняг, пясък, скали или чакъл – новото BMW X5 е готово с перфектните настройки на задвижването и окачването за всякаква настилка.
Увереността, с която новото BMW X5 ускорява, завива и спира при всички тези условия, се демонстрира от прототипите в зимният тестов център в Арйеплог, Швеция, макадамовите трасета в Южна Африка, както и пустинните и покрити с пясъчни дюни местности в САЩ. Понякога автомобилите се движат при постоянни минусови температури, понякога са посрещани от изгаряща жега. Те трябва да се справят както с екстремно сухия въздух в планините, така и в тропическа влага и кални участъци. И тъй като това са само фрагменти от неподражаемия характер на автомобила, също толкова важни са и настройките, направени на тестовите полигони на BMW Group в Мирамас, Южна Франция, на високоскоростното трасе в Таладега в Алабама, САЩ, както и на състезателната писта Нюрбургринг в Германия. Натрупаните там данни показват, че новото BMW X5, особено с адаптивното М окачване Professional и също предлаганото за пръв път интегрално активно кормилно управление (завиващи задни колела), отговаря на най-високите изисквания по отношение на пъргавината, прецизността и комфорта.