Новото Volvo S60: среден клас ли?

1910
2018

СРЕДЕН КЛАС. Човек прави асоциация с редова фамилна къща и сравнително скъпо обзавеждане. Въпреки това шефът на Volvo Хакан Самуелсон твърди, че новото S60 е „един от най-вълнуващите автомобили, които някога сме правили“. Как се връзват тези две неща? Много просто. Като образец за своя седан шведите са взели BMW серия 3, която от 40 години е най-спортният автомобил в този клас. И макар че новото S60 също както всички модели на Volvo е с разположен отпред двигател и с предно задвижване, с пропорциите си с късите надвеси на каросерията поразително прилича на притежаващото задно задвижване BMW. Останалата част от S60 ни се струва като добър стар познайник. Веднага е разпознаваем като Volvo, въпреки това е модерен и най-вече с онази екстравагантност на задницата, която различава автомобилите от Гьотеборг от останалите конкуренти. При все че Гьотеборг не е съвсем точно. S60 е първият модел във фирмената история, произведен в Щатите – в новопостроен завод в Чарлстън (Южна Каролина). Естествено, решението за построяването е взето преди Доналд Тръмп и неговите капризи по отношение на митата.

415 к.с. за Plug-in-хибридната версия „T8 Polestar Engineered“. Батерията осигурява пробег от 45 километра

Обратно на темата за автомобила. Мястото на производство показва: основният пазар за модела не е в Европа. Освен в САЩ, този модел на Volvo трябва да се продава добре и в Китай. Затова шведите се отказват от версия с дизелов мотор. В Европа дизеловият двигател е изчезващ вид, а в САЩ и Китай никога не успя да играе важна роля. Така S60 стартира с бензинов мотор, който ще се предлага с четири степени на мощността: от 250 до 415 к.с. Впечатление прави преди всичко T8 Polestar Engineered – от 2 литра работен обем са изтръгнати 318 к.с. Освен това има и електромотор с 87 к.с. и капацитет на батерията от 10 кВтч, който е достатъчен за изцяло електрическо придвижване с пробег до 45 километра. Впечатляващи данни в средния клас!

Разпознавателен знак жълто: От Polestar са напомпали T8 – и са поставили предпазни колани във фирмения цвят

ИЗВОД

Макар и седаните да не са особено популярни в Германия, при вида на S60 с основание се питам, защо е така? Volvo изглежда наистина добре – не е нужно винаги да е SUV.

Всички изглеждат еднакво? Поне новото S60 е типично Volvo

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин