AUTO BILD България / Новото TT RS: 5 цилиндъра и 400 „коня“

Новото TT RS: 5 цилиндъра и 400 „коня“


25
апр.
2016

„Картата“ на запалване 1-2-4-5-3 е запазена. Новото TT RS ще продължи да използва 5-цилиндров агрегат с неповторим звук. В действителност обаче моторът е комплексно преработен. Новият 2,5-литров двигател развива 400 к.с. – с 60 повече от предшественика си (с 40 отгоре в сравнение с TT RS plus).

От Audi са намалили вътрешното триене, направили са основните лагери с 6 мм по-тесни и са олекотили коляновия вал. Така на финала задвижващият агрегат е станал с 26 кг по-лек, отколкото в предишния модел. Максималният въртящ момент от 480 Нм е наличен в диапазона от 1700 до 5850 об/мин. TT RS Coupe трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 сек, а кабриото – за 3,9. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч (опционално – 280 км/ч).

Във всеки от стоповете има четири тънки осветителни тела. Мигачите, светлините за заден ход и светлините за мъгла са интегрирани.

Във всеки от стоповете има четири тънки осветителни тела. Мигачите, светлините за заден ход и светлините за мъгла са интегрирани.

Launch Control в TT RS

За бързото ускорение до 100 км/ч роля играе не само моторът, но и скоростната кутия с два съединителя, както и двойното задвижване. Ниските предавки на трансмисията S-tronic са с много къси предавателни числа – а за перфектния старт се грижи Launch Control. За TT RS системата quattro е с нова настройка и в комбинация с прогресивното кормилно управление трябва да направи пътното поведение още по-пъргаво. За още повече удоволствие от шофирането се грижи режим Sport на ESC, при който са възможни дори и контролирани дрифтове. С натискането на бутона системата за стабилност може да бъде и изключена напълно. В сравнение с обикновеното ТТ окачването е с 10 мм по-ниско, срещу доплащане клиентът може да получи и RS-окачване с електронен контрол на амортисьорите.

Подобрен звук

От Audi са усъвършенствали още повече невероятния саунд на 5-цилиндровия мотор. Нечетният брой цилиндри и при новото TT RS осигурява високи звукови честоти. Благодарение на клапи в ауспуха топмодификацията на ТТ ще радва слуха. Опционално хората от Инголщат предлагат и спортна ауспухова система RS, която ще бъде разпознавана по черните накрайници.

Текстилният покрив на TT RS Roadster тежи 39 килограма и при скорост до 50 км/ч се затваря или отваря за 10 сек.

Текстилният покрив на TT RS Roadster тежи 39 килограма и при скорост до 50 км/ч се затваря или отваря за 10 сек.

OLED-стопове само срещу доплащане

За да спира купето TT RS с тегло 1440 кг (при роудстъра – 1530 кг), серийно дисковете са вентилирани и надупчени. Пред дисковете с диаметър 370/310 мм (предна/задна ос) са поставени серийно 19-цолови джанти с пет спици. Опционално има и 20-цолови. Който често посещава пистите, ще поръча керамичните спирачки. Истинска иновация са опционалните матрични OLED задни светлини, каквито за първи път се поставят на модел в масово производствo (BMW M4 GTS e лимитирано до 700 бройки). Предимствата на новата техника са контрастната светлина, липсата на сенки и безстепенното регулиране. Серийно TT RS ще има LED-стопове.

От есента на 2016 г. TT RS ще бъде при дилърите

Визуално ТТ се различава с много неща от TT RS: въздухозаборниците са по-големи, калниците са леко раздути, поставено е неподвижно антикрило. За топмодификацията на „спортиста“ Audi предлага девет цвята. Който иска повече, трябва да се обърне към отдела Individual. В интериора правят впечатление виртуалният кокпит, както и много надписи RS. Какво точно във вътрешността е променено, ще разкрием след първия ни досег с колата. След премиерата в Пекин ще минат няколко месеца, докато през есента на 2016-а моделът стигне до дилърите. Все още няма данни за цените, но ние очакваме те да стартират от около 120 000 лева.

Още по темата

Card image cap
Essen Motor Show 2016

19
ное.
2016

Card image cap
Mercedes Generation EQ/EQC: звездата атакува Tesla

29
сеп.
2016

Daimler работи върху цяла гама изцяло електрически модели. На автосалона в Париж дебютира първият техен предвестник – прототипът на SUV Generation EQ

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: