Новото TT – модернизация на една икона


19
юли
2018

Тъкмо навреме за 20-годишния юбилей от появата на първия Audi TT марката с четирите пръстена на емблемата „шлифова“ характера на своя спортен модел: от Audi са направили дизайна на TT още по-изразителен, представянето на пътя е станало още по-добро, а серийното оборудване – по-богато. Наред с ориентирания към водача Audi virtual cockpit, обновеният модел е получил в базовата си версия системата за избор на режими на шофиране Audi drive select, автоматично управление на светлините и чистачките, отопляеми външни огледала, както и мултифункционален волан plus, който позволява инфо-развлекателната система и гласовото управление да се командват изцяло от волана. Сериен е също така и осветеният USB-порт с Bluetooth за безжично свързване с външни мобилни устройства.

В предницата фирмената радиаторна решетка Singleframe се отличава с триизмерно оформена предпазна мрежа. Още при базовата версия големи странични въздуховоди подчертават широката стойка на автомобила.

В задната част хоризонталните линии придават допълнителна визуална широчина на Audi TT. Под външната капачка на резервоара в класически TT-дизайн липсва допълнителен ограничител пред гърловината, така че водачът може да зарежда гориво директно в резервоара – още една отправка към класическите спортни модели. По желание на клиента светлините се предлагат с LED- или Matrix-LED-технология. Динамичните мигачи поставят ефектен стилистичен акцент.

Напълно новият опционален екстериорен пакет S line подчертава още по-силно спортния нрав на Audi TT. Пакетът включва преден сплитер, вертикални въздуховоди, мрежа на предната решетка в титаново черно, специфични странични прагове с допълнителни елементи, както и спортен завършек на задната част. Последният включва по-широк дифузор, както и разположени под задните светлини вертикални вентилационни отвори с по три вертикални лайстни.

TT Coupé и TT Roadster имат дължина на каросерията 4,19 метра. И двата каросерийни варианта се отличават с къси надвеси и имат междуосно разстояние 2,51 метра. TT стъпва серийно на 17-цолови джанти, а като опция се предлагат джанти от Audi и Audi Sport с диаметър 18, 19 и 20 цола. Палитрата от предлагани цветове се допълва от три нови предложения: cosmos синьо, pulse оранжево и Turbo синьо (само за S line).

За новия TT Audi предлага бензинови двигатели с различни нива на мощност в съчетание с шестстепенна механична трансмисия или седемстепенна предавателна кутия с два съединителя. И при двата варианта на трансмисията късите предавателни числа на ниските предавки осигуряват динамично ускорение, докато дългото предавателно число на най-високата предавка намалява нивото на оборотите. Всички двигатели се екипират стандартно с филтър за твърди частици.

Уверен спортен характер: ходова част и quattro-задвижване
Новият Audi TT предлага динамична и изключително прецизна управляемост. Ако клиентът спре избора си на спортния пакет S line или на окачването Audi magnetic ride, клиренсът се намалява с десет милиметра. Към другите ключови акценти в областта на ходовата част спадат прогресивното кормилно управление, задното окачване с четири носача и електронната стабилизираща система ESC. Селективното насочване на въртящия момент към всяко колело се активира при бързо шофиране в завои и при нужда подобрява управляемостта посредством целенасочени спирачни импулси към вътрешното за завоя колело.

Ориентирани към водача: кокпитът и асистиращите системи
Автентичният характер на спортен автомобил се подчертава и от ориентирания към водача интериор с ясно дефинирани линии. Филигранното арматурно табло със своята форма напомня на крило на самолет; кръглите вентилационни отвори с интегрирано управление наподобяват на малки турбини – още един класически TT-детайл.

Audi TT разполага серийно със спортни седалки с интегрирани подглавници. Като опция се предлагат S-спортни седалки (серийно при спортен пакет S line) с пневматични, регулируеми странични опори. Багажното отделение на модела с 2+2 места е разположен под дългия заден капак и има вместимост от 305 литра – при версията Roadster стойността възлиза на 280 литра.

На 12,3-инчовия екран на Audi virtual cockpit се прожектират разнообразни данни и показания. Водачът може да избира между два основни режима: при класическия изглед основният акцент се пада върху скоростомера и оборотомера, а в режим „Infotainment“ на преден план излизат показанията на навигационната система. На предлагания като опция спортен дисплей се изобразяват данни за мощността, въртящия момент и g-ускоренията.

MMI-управляващият терминал на централната конзола се ограничава до точно шест бутона. Върховата версия MMI Navigation plus с MMI touch интегрира на горната повърхност на въртящия и натискащ се регулатор тъчпад, който разпознава ръкописни символи и позволява ползването на функции като zoom. Системата за гласово управление е в състояние да разпознава множество фрази от всекидневната реч.

Audi connect с помощта на високоскоростния стандарт LTE позволява използването на множество Online-услуги на борда на автомобила. Audi smartphone interface свързва вашият смартфон със системата в автомобила и позволява възпроизвеждането на различни данни през USB директно на Audi virtual cockpit. Висококачествените решения в HiFi-сферата са дело на специалистите от Bang & Olufsen Sound System. Усилвателят на върховата озвучителна система е с мощност 680 вата, а броят на каналите му достига 14. Интериорът се озвучава от общо дванайсет високоговорителя, сред които два централни високоговорителя и два бас-бокса.

Системите за подпомагане на водача изцяло следват философията на TT: те разтоварват водача дотолкова, че вниманието му да остане съсредоточено изцяло върху пътя. Асортиментът се простира от асистент за смяна на лентата на движение Audi side assist, през асистент за спазване на лентата на движение Audi active lane assist и функцията за разпознаване на пътните знаци, и достига до асистент при паркиране с наблюдение на периметъра около автомобила и камера за заден ход.

Класика в жанра: TT Roadster с текстилен покрив
Подобно на всички други открити модели на Audi, TT Roadster също разполага с текстилен покрив, който по желание на клиента може да бъде поръчан в черно или в сиво. Текстилният гюрук е с изключително добро качество и предлага оптимална шумоизолация. С теглото си от 39 килограма той е съвсем лек и освен това почти не заема място в товарния отсек. Серийното електрическо управление на механизма отваря и затваря гюрука в рамките на около десет секунди, като това е възможно да става при скорост на движение до 50 км/ч.

Новият Audi TT ще бъде при европейските търговски представители на марката през последното четиримесечие на 2018 година, а началото на поръчките ще бъде поставено още в края на месец септември. Цените на TT Coupé за германския пазар започват от около 35 000 евро. TT Roadster стартира от около 37 500 евро.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >