AUTO BILD България / Новото Subaru XV проявява характер

Новото Subaru XV проявява характер

Втората генерация Subaru XV използва собствена платформа. Моделът остава верен на боксера и двойното си задвижване. AUTO BILD вече тества модела


15
дек.
2017

Миналия месец Subaru пусна на пазара второто поколение на XV. SUV-ът вече използва собствена платформа – Subaru Global Plattform, досега моделът разчиташе на базата на четвъртата генерация на Impreza. Новото XV трябва да доставя повече удоволствие от предшественика си и да бъде по-сигурно. За целта от Subaru са работили в три области: нова архитектура, подобрена устойчивост срещу усукване на каросерията и увеличен брой асистиращи системи. Новата платформа прави XV 70 до 100 процента „по-кораво“, а центърът на тежестта е свален. Свързващите елементи също са усъвършенствани. Инженерите на Subaru са обърнали внимание и на кормилното управление и обратната връзка от педалите, намаляването на вибрациите и шумоизолацията. Клиренсът остава без промяна – 220 мм. SUV-ът серийно бива оборудван с т.нар. асистираща система Eyesight. В нея са включени асистент за аварийно спиране с предупреждение за сблъсък, асистент за лентата и адаптивен темпомат. Естествено, XV разчита на традиционните за Subaru боксерен двигател и 4х4. Новост е електрическата паркинг спирачка.

Интериорът на японския SUV не крие загадки – има централен, разположен високо върху арматурното табло дисплей, както и логично подредени бутони. Материалите са красиви, а оранжевите акценти създават ведра атмосфера. Декоративните лайстни в облицовката на вратите са различни отпред и отзад. Задната седалка се сгъва класически в съотношение 60:40. По отношение на пластмасата, използвана за дръжката на задния капак, обаче от Subaru трябваше да се постараят повече – елементът дори прави впечатление на нестабилен.

При шофиране най-вече по-мощният вариант със 156 к.с. очарова с добра тяга и дори в комбинация със CVT-трансмисията прави впечатление на темпераментен. При ускорение и под натоварване двигателят става малко шумен, но разгръща добре своята мощност. Подобренията по отношение на устойчивостта на каросерията срещу усукване, както и при кормилното управление веднага се усещат след директно сравнение с предшественика: XV се наклонява по-малко в завоите, поддържа по-добре правия курс и реагира значително по-директно на командите с волана, макар че никой не очаква от него сериозна динамика. Неговото най-сериозно предимство в сравнение с конкуренцията може да бъде усетено при движение извън пътя. Благодарение на просвета от 22 см, перманентното двойно задвижване и офроуд режима X-Mode SUV-ът няма проблеми с движението по пресечен терен с ниско сцепление. Там помагат както разпределението на тягата в съотношение 60:40, така и асистентът за спускане по наклон. И дори не всеки собственик на модела да излиза с колата извън пътя, е добре да знае, че там тя няма да го предаде.

За XV Subaru предлага нови алуминиеви джанти и два нови цвята – Cool Gray Khaki и Sunshine Orange. Серийното оборудване е много богато – сензори за светлина и за дъжд, автоматичен климатик, отопляеми седаки, радио с Apple Carplay и Android Auto, както и базирания на стереокамера пакет от асистиращи системи Eyesight. С него XV автоматично поддържа дистанцията до автомобила отпред, спира автоматично при аварийна ситуация и не допуска напускане на лентата. А когато предната кола на светофара потегли, но вие се забавите с тръгването, автомобилът ще ви напомни с предупредителен тон. Освен това човек може да поръча опционално асистент за дългите светлини, светлини за завой, асистент за мъртвия ъгъл, за следене на лентата, както и за напречен трафик.

Край с дизела

Боксерният дизел и ръчната трансмисия на предшественика не намират приложение в новия XV, палитрата от двигатели е редуцирана – там откриваме два модифицирани 4-цилиндрови бензинови мотора със 114 и 156 к.с., винаги в комбинация с безстепенна автоматична трансмисия. Задвижващите агрегати са основно преработени, 80 процента от компонентите са нови – и са станали по-леки, по-мощни и по-ефективни. Автоматичната скоростна кутия също е променена – тя е по-лека и трябва да гарантира по-нисък разход. В Германия базовата версия на XV струва 22 980 евро (ок. 46 000 лева).

Още по темата

Card image cap
Citroën отново е цар на комфорта!

25
юли
2017

Меката „возия“ се завръща: един Cactus ни демонстрира как Citroën отново ще стане комфортна марка. AUTO BILD изпробва прототипа

Card image cap
Peugeot 308 GTi срещу Golf GTI: По-бързият GTI идва от Франция

19
ян.
2017

GTI! Една твърда величина – както при VW, така и при Peugeot. Ние ще проверим къде се крият повече спортен дух и по-висока скорост. Golf срещу 308

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: