AUTO BILD България / Новото Subaru XV проявява характер

Новото Subaru XV проявява характер

Втората генерация Subaru XV използва собствена платформа. Моделът остава верен на боксера и двойното си задвижване. AUTO BILD вече тества модела


15
дек.
2017

Миналия месец Subaru пусна на пазара второто поколение на XV. SUV-ът вече използва собствена платформа – Subaru Global Plattform, досега моделът разчиташе на базата на четвъртата генерация на Impreza. Новото XV трябва да доставя повече удоволствие от предшественика си и да бъде по-сигурно. За целта от Subaru са работили в три области: нова архитектура, подобрена устойчивост срещу усукване на каросерията и увеличен брой асистиращи системи. Новата платформа прави XV 70 до 100 процента „по-кораво“, а центърът на тежестта е свален. Свързващите елементи също са усъвършенствани. Инженерите на Subaru са обърнали внимание и на кормилното управление и обратната връзка от педалите, намаляването на вибрациите и шумоизолацията. Клиренсът остава без промяна – 220 мм. SUV-ът серийно бива оборудван с т.нар. асистираща система Eyesight. В нея са включени асистент за аварийно спиране с предупреждение за сблъсък, асистент за лентата и адаптивен темпомат. Естествено, XV разчита на традиционните за Subaru боксерен двигател и 4х4. Новост е електрическата паркинг спирачка.

Интериорът на японския SUV не крие загадки – има централен, разположен високо върху арматурното табло дисплей, както и логично подредени бутони. Материалите са красиви, а оранжевите акценти създават ведра атмосфера. Декоративните лайстни в облицовката на вратите са различни отпред и отзад. Задната седалка се сгъва класически в съотношение 60:40. По отношение на пластмасата, използвана за дръжката на задния капак, обаче от Subaru трябваше да се постараят повече – елементът дори прави впечатление на нестабилен.

При шофиране най-вече по-мощният вариант със 156 к.с. очарова с добра тяга и дори в комбинация със CVT-трансмисията прави впечатление на темпераментен. При ускорение и под натоварване двигателят става малко шумен, но разгръща добре своята мощност. Подобренията по отношение на устойчивостта на каросерията срещу усукване, както и при кормилното управление веднага се усещат след директно сравнение с предшественика: XV се наклонява по-малко в завоите, поддържа по-добре правия курс и реагира значително по-директно на командите с волана, макар че никой не очаква от него сериозна динамика. Неговото най-сериозно предимство в сравнение с конкуренцията може да бъде усетено при движение извън пътя. Благодарение на просвета от 22 см, перманентното двойно задвижване и офроуд режима X-Mode SUV-ът няма проблеми с движението по пресечен терен с ниско сцепление. Там помагат както разпределението на тягата в съотношение 60:40, така и асистентът за спускане по наклон. И дори не всеки собственик на модела да излиза с колата извън пътя, е добре да знае, че там тя няма да го предаде.

За XV Subaru предлага нови алуминиеви джанти и два нови цвята – Cool Gray Khaki и Sunshine Orange. Серийното оборудване е много богато – сензори за светлина и за дъжд, автоматичен климатик, отопляеми седаки, радио с Apple Carplay и Android Auto, както и базирания на стереокамера пакет от асистиращи системи Eyesight. С него XV автоматично поддържа дистанцията до автомобила отпред, спира автоматично при аварийна ситуация и не допуска напускане на лентата. А когато предната кола на светофара потегли, но вие се забавите с тръгването, автомобилът ще ви напомни с предупредителен тон. Освен това човек може да поръча опционално асистент за дългите светлини, светлини за завой, асистент за мъртвия ъгъл, за следене на лентата, както и за напречен трафик.

Край с дизела

Боксерният дизел и ръчната трансмисия на предшественика не намират приложение в новия XV, палитрата от двигатели е редуцирана – там откриваме два модифицирани 4-цилиндрови бензинови мотора със 114 и 156 к.с., винаги в комбинация с безстепенна автоматична трансмисия. Задвижващите агрегати са основно преработени, 80 процента от компонентите са нови – и са станали по-леки, по-мощни и по-ефективни. Автоматичната скоростна кутия също е променена – тя е по-лека и трябва да гарантира по-нисък разход. В Германия базовата версия на XV струва 22 980 евро (ок. 46 000 лева).

Още по темата

Card image cap
100 000 км с VW Polo 1.2 (9N): тотално разочарованиe

11
дек.
2017

Вярна ли е поговорката, че хубавите неща винаги трябва да бъдат три? Явно не съвсем, защото трицилиндровият мотор преодоля безропотно стоте хиляди километра, но въпреки това тестовото Polo бе извозвано от пътна помощ два пъти...

Card image cap
Dacia Lodgy 115 TCe : Готова за голямото пътуване

22
апр.
2016

След 100 000 километра с Lodgy знаем: Dacia може да е не само много евтин, но и наистина добър автомобил

Card image cap
Новият Range Rover Velar: синът на краля

27
ное.
2017

Сър Range Rover има нов наследник: Velar е невероятно красив SUV, но съвсем не е евтин

Card image cap
Civic отново с дизелов мотор – тествахме го!

7
февр.
2018

Десетата генерация на Honda Civic беше разработена като изцяло нов модел. Дизайнът й поляризира мненията. AUTO BILD тества дизеловата модификация на „японеца“

Card image cap

В последния брой:

Архив >