Новото Subaru XV: познати линии, нова техника

На пръв поглед новото XV изглежда като старото, но под ламарините нещата са различни


23
сеп.
2017

И ПРЕДИШНОТО Subaru XV изглеждаше вироглаво: отгоре по-скоро като лек автомобил със снижаваща се задна част, отдолу черна офроуд защита на дъното и „щръкнало“ окачване. Но на клиентите им харесва – в Европа Subaru продава повече бройки единствено от Forester.

Eyesight: системата с авариен спирачен асистент се монтира серийно на всички нови XV

Затова и не е чудно, че наследникът запазва тази концепция. Въпреки това актуалното ХV е изцяло ново – то е първото Subaru върху новата Global Platform. Тя е с променлива дължина и в бъдеще на нея ще бъдат базирани всички модели на марката. При късата версия, която ще се използва в почти идентичен вариант при новата Impreza, междуосието е по-дълго с 30 милиметра спрямо досега. Това се усеща в интериора – особено отзад е много по-просторно. Основното преимущество на новия модел е по-стабилната каросерия. От една страна, тя гарантира по-висока сигурност – по японските норми за краштестове новото ХV получи повече точки от всеки друг автомобил досега.

XV винаги се оборудва серийно и с двойно задвижване и респектиращия клиренс от 220 мм

От друга страна, тя осигурява и по-спокойно пътуване, особено при по-груба пътна настилка. Новото окачване осигурява пъргаво поведение в завоите с малко недозавиване; спирачките и кормилното управление реагират по-директно. Като цяло XV може да се управлява значително по-бързо. Новият двигател обаче не е толкова впечатляващ. 2-литровият бензинов мотор вече е оборудван с директно впръскване, което осигурява леко повишение на мощността и въртящия момент. Но реакциите при подаването на газ, поне при предсерийния тестов автомобил, са забавени – също и от безстепенната автоматична трансмисия. Но това е положението: механична скоростна кутия няма да се предлага, същото важи и за досегашния дизелов двигател със 150 к.с. Единствената алтернатива е почти непромененият 1,6-литров бензинов двигател със 114 к.с.

Отзад по-дългото междуосие се долавя осезаемо: седи се приятно с достатъчно място за коленете

Subaru XV 2.0i Lineartronic

Двигател 4 цилиндъра боксер, отпред надлъжно • Работен обем 1995 см3 Мощност 115 кВт (156 к.с.) • Макс. въртящ момент 196 Нм Макс. скорост ок. 190 км/ч • 0–100 км/ч ок. 10,5 сек • Задвижване двойно/безстепенна автоматична трансмисия • Резервоар 63 л Д/Ш/В 4456/1800/1615 мм • Багажник 385–1290 l Тегло (празен) ок. 1420 кг • EU-Mix ок. 6,4 л А95Н/100 км Емисии ок. CO2 146 г/км • Цена ок. 50 000 лева

Извод

Новото Subaru XV не е революция – въпреки че е изцяло нова разработка. Като стил то си остава един компактен SUV за клиентите с особен вкус. Но единствената комбинация между бензинов двигател и безстепенна автоматична трансмисия няма да се хареса на всички.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин