Новото Subaru XV: боксерът не се предава

Във времената на модните компактни SUV-ове в Subaru остават верни на себе си с новото XV: модел със силен характер, боксерен двигател и двойно задвижване

1703
2018

ВСИЧКИ ИСКАТ ТАКИВА, а автомобилните компании ги произвеждат: модни, малки или компактни SUV-ове, по възможност с предно задвижване и 1-литров трицилиндров двигател. Взаимозаменяеми, еднакви. И преди всичко: повечето от тях нямат никакви умения извън пътя. Абсолютно никакви. И поради това ние толкова се радваме на новото Subaru XV, новия ярък модел сред SUV-овете. Той започва там, където приключват Soft SUV-овете: справя се и с най-тежките терени. С типичния за марката боксерен двигател, двойно задвижване и голям клиренс той демонстрира на моделите с предно задвижване какво трябва да може един истински SUV.

С клиренса си от 22 сантиметра XV се справя дори и с големи неравности

С много приличния си клиренс от 22 сантиметра, перманентното двойно задвижване и новата при ХV офроуд програма X-Mode Subaru се представя чудесно, катери се с лекота по горските пътища с дълбоки кални коловози или стръмни склонове. За това помагат както разпределението на мощността от 60:40 между предната и задната ос, така и асистентът при спускане по наклон. Концепцията на двигателя е едновременно уникална и типична за марката в този сегмент: новото XV се задвижва от 4-цилиндров боксер с великолепен звук. 4-цилиндровият боксерен дизелов двигател и механичната скоростна кутия на предшественика са отпаднали при новия вариант на XV, палитрата от двигатели е редуцирана: предлагат се два модернизирани 4-цилиндрови бензинови двигателя с мощност 114 респективно 156 к.с., и в двата случая комбинирани със CVT автоматична трансмисия. Това означава: при потегляне и под товар двигателят отначало вдига обороти в типичния за безстепенните трансмисии стил, но след това бързо разгръща мощността си. По-мощният вариант със 156 к.с. тегли по-яко и прави впечатление на по-темпераментен още при потегляне.

Контролът на сцеплението X-Mode управлява приплъзването на колелата при хлъзгава настилка

Подобренията по отношение на здравината на каросерията и кормилното управление проличават най-силно при директно сравнение с предшественика: XV се наклонява по-малко в завоите, като цяло е по-стабилен по курса и реагира по-директно при завиване, въпреки това се движи много стабилно направо и не реагира прекалено припряно. XV е модернизиран и по отношение на дизайна: изглежда по-зрял и издължен, не толкова разпокъсан като старото XV. Новият модел е конструиран върху изцяло нова платформа: по-дълъг е с около 1,5 сантиметра (общо 4,47 метра), междуосието е удължено с 3 сантиметра.

Перманентното двойно задвижване и контролът на сцеплението гарантират придвижването извън пътя

Максималната вместимост на багажника е увеличена с 24 литра до 1310. Качеството на изработката е високо, въпреки че ни дразнят някои детайли като треперещото покривало на багажника. За сметка на това серийното оборудване е наистина много богато: сензор за светлина и дъжд, автоматична климатична инсталация, подгряване на седалките, радио с Apple CarPlay и Android Auto, както и работеща с камера асистираща система, наречена Eyesight. С нейна помощ при включен темпомат XV автоматично поддържа дистанцията до движещия се отпред автомобил, спира при опасни ситуации и помага при поддържане на лентата. Практично за разсеяните: ако автомобилът пред вас потегли на светофара, системата ви предупреждава за това с дискретен звуков сигнал. Цените стартират от 45 962 лв. Което не е никак много за оригинал с толкова силен характер.

 

Subaru XV 2.0i Lineartronic

Двигател 4 цилиндъра, Boxer, отпред надлъжно

Работен обем 1995 см3

Мощност 115 кВт (156 к.с.) при 6000 об/мин

max. Въртящ момент 196 Нм при 4000 об/мин

Задвижване двойно/CVT Д/Ш/В 4465/1800/1615 мм

Багажник 385–1310 л 0–100 км/ч 10,4 сек

Макс. скорост 194 км/ч

Разход 6,9 л А95Н/100 км

Емисии CO2 155 г/км

Цена от 57893 лв.

Извод

За индивидуалисти, които не желаят „омекотен“ SUV, а истински другар за офроуд разходки – за тях здравото XV е чудесна препоръка. Съвет за двигател: 2-литровият бензинов агрегат със 156 к.с.

 

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин