2020
Сядате зад волана – и камера сканира лицето ви! Струва ви се скандално? Спокойно – всичко това е за ваше добро. Защото новият Forester ви разпознава и ви поздравява поименно, като „извиква“ желаните от вас настройки за огледалата, седалката и климатика. Петото поколение на SUV-а на Subaru може да запомни профилите на петима водачи – така че всеки от тях да се чувства като у дома си, след като седне зад волана с шестте звезди. Да, това определено е автомобил с изразен характер – ще го познаете и по солидно изработения интериор, в който дизайнерите не са се „оляли“ с интеграция на безбройни функции в разни тъчскрийни, а залагат на класически бутони и въртящи се контролери, които ще можете да управлявате дори с ръкавици. На това му се казва ергономия!
Но нека не забравяме и най-съществената новост: Forester вече е хибрид. Към основно обновения 2-литров атмосферен боксер със 150 к.с./194 Нм е добавен интегриран в безстепенната трансмисия Lineartronic електромотор (16,7 к.с./66 Нм). И макар че SUV-ът е хомологиран като „мек“ хибрид, той може да се движи и изцяло на електричество с ниска скорост, използвайки съхранената в батерията енергия. А тя е с капацитет 0,5 кВтч и е разположена над задната ос. Въпреки нейното наличие Forester разчита на голям багажник – цели 509 литра. За съжаление резервна гума не е предвидена – а тя би била идеално допълнение към сериозните офроуд способности на автомобила, обусловени както от интелигентната 4х4-система, така и от 22-сантиметровия клиренс.
А как се представя най-голямото Subaru по обикновените пътища? То определено не е почитател на динамичното шофиране – освен това рязкото подаване на газ е съпроводено с неприлично шумните реакции на тандема от бензинов двигател и CVT-кутия. С други думи, Forester е проектиран предимно за спокойно шофиране. Японският производител обявява, че благодарение на „хибридизацията“ е постигнал 11% намаление на разхода – а бордовият компютър в нашия тестови автомобил отчете 8,5 л, което се доближава до обявените официални стойности по цикъла WLTP.
SUV-ът залага на вътрешните добродетели – в пряк и в преносен смисъл. Просторното купе осигурява много място отпред и отзад, а ако в оборудването влиза и панорамен покрив, купето става изключително светло.
Продължете на следващата страница