Новото Sorento – и като турбобензинов хибрид


19
февр.
2020

КИА Моторс Корпорейшън разкри подробности около новата платформа и двигателите, с които ще се предлага следващото поколение Соренто.

Новият КИА Соренто ще бъде първият SUV, който е конструиран на изцяло нова платформа на КИА. С компактна структура на двигателя, по-къси надвеси и удължено междуосие, платформата позволява стилен дизайн, отлична стабилност на пътя, усещане за увереност и прецизно управление. 

Дължината на новия модел е увеличена с 10 мм спрямо неговия предшественик, a междуосието е нараснало с 35 мм, достигайки 2 815 мм. Купето предлага повече пространство от всеки конкурентен модел, представител в SUV сегмента, докато интелигентно моделираният интериор гарантира водещ в сегмента обем на багажното отделение.

Концепцията на първо поколение Соренто, представено на международните пазари през 2002 г., бе базирана на здраво шаси и купе, което оптимизира пространството и способностите на автомобила извън пътя. Преходът към структура с пространствена рама при второ поколение (лансирано през 2009 г.) бележи значителна промяна в характера и поведението на автомобила. Новата SUV платформа на КИА е важна стъпка напред в развитието на емблематичния модел на марката, на базата на която Соренто поставя нови стандарти в своя сегмент за пространство, практичност, ефективност и качество.

В Корея, Европа и Северна Америка структурата на платформата акомодира новия ‘Smartstream’ турбохибрид двигател на Соренто. Представен за първи път в четвърто поколение Соренто, новият 1.6 T-GDi двигател включва 44.2 kW електрически мотор и 1.49 kWh литиево-йонна полимерна батерия. Комбинираната максимална мощност от 230 к.с. и въртящ момент от 350 Nm предоставят ниско ниво на вредни емисии и висока ефективност на новия електрифициран задвижващ агрегат. Интелигентното конфигуриране на новата платформа предполага разположение на батерията под седалките на пасажерите без да отнема от кабинното пространство или от това на багажното отделение.

Корейските и европейски потребители ще имат възможност да изберат и новия 4-цилиндров 2.2 л ‘Smartstream’ дизелов мотор с мощност от 202 к.с. и въртящ момент от 440 Nm, окомплектован с 8-степенна трансмисия с два съединителя (8DCT).

В допълнение към новата платформа и двигатели, новият КИА Соренто ще се предлага със серия модерни системи за безопасност, свързаност и информационно-развлекателни технологии. Това включва първата “Multi-collision” спирачна система на КИА, която позволява на Соренто да смекчи силата и пораженията при вторични сблъсъци. Системата автоматично задейства спирачките на автомобила в случай, че се отворят въздушните възглавници след първоначалния сблъсък, като допълнително предпазва пътниците от вторични челни или странични удари. Спирачната система “Multi-collision” ще бъде на разположение в зависимост от пазара с общо до осем въздушни възглавници за допълнително повишаване безопасността на пасажерите, включително странични въздушни възглавници между предните седалки и въздушна възглавница, която предпазва коленете на водача.

Проектиран и конструиран, така че да устои на всякакви предизвикателства, четвърто поколение от широко популярния модел на КИА – Соренто ще осъществи своя дебют на 3-ти март тази година по време на автосалона в Женева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >