Новото S3: Audi отново блести! (ТЕСТ)


23
дек.
2020

ТРЯБВАШЕ ДА СЕ ПОЯВИ ТАКА! Трябваше да излезе в жълто! Когато дизайнерът на Audi Филип Рьомерс моделира актуалния A3, в студиото присъства и S3 от 1999 г. – на практика като муза. И сега отново този жълт цвят. И отново широки задни калници – беше крайно време да се появят. Audi отново блести.

Добре дошло, ново S3! Навремето под капака на жълтия модел от 1999 г. работеше 1.8 турбомотор с 209 к.с., което е доста – все пак под каросерията на Audi се крие техниката на Golf IV. Сега донор е Golf номер 8, усъвършенстваната версия на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател. Сега моторът е 2-литров турбо. А 209-те конски сили са станали 310. 310! Звучи като истинско удоволствие.

Тук шофиране би било неподходящата дума. Редакторът на AUTO BILD Май ПИЛОТИРА S3. Реакция, пътно поведение, управление – всичко е първокласно
Оборотомер, скоростомер, карта – всичко е напълно дигитално

Да, огромна черна Singleframe радиаторна решетка, но вляво и вдясно долу решетките на отворите са затворени. FAKE! За щастие не и тези отзад. Заобикаляме автомобила и галим широките калници – сега моделът е по-широк с 1,5 см отляво и с 1,5 см отдясно, както и по-нисък с 1,5 см. Най-отзад откриваме истинската радост. Не е Fake! Наистина четири ауспухови тръби, а във всяка от тях надлъжно се побира iPhone 8 Plus (големият) – изпробвахме го. Сядаме вътре. Мултимедийната система може повече неща от всички коли с MQB платформа, управлява се по-добре в сравнение с Golf & Co, разбира те по-добре, работи по-бързо. Типично за Audi. Време е да потегляме! И още в началото имаме забележка. Навремето, когато еколозите не бяха толкова активни, както сега, подобни автомобили бяха по-шумни. Издаваха силен звук при отнемане на газта. S3 не го прави – автомобилът е станал по-улегнал. Или защо да не го наречем по-скучен?

В ауспуховата тръба се побира iPhone 8 Plus

Тогава обаче натискаш педала на газта – седемте предавки на DSG трансмисията превключват превъзходно в спортен режим. Този звяр ускорява за 4,8 секунди с максималния си въртящ момент от 400 Нм, като максималното му темпо е 250 км/ч. И се насища едва тогава, когато е „погълнал“ възможно повече завои, което има и смисъл – все пак с това серийно прогресивно управление едва ли ще искате да се движите само по прави отсечки. То е прекалено екзактно за тази цел, доставя голямо удоволствие и супер обратна връзка. Така че атакуваме завоите. Там S3 демонстрира новата си сила: модулна система за регулиране на окачването! Грубо казано, това е техниката за светкавично бърза централизирана комуникация между серийното двойно задвижване, ESP и амортисьорите, която има за цел подобряване на напречната динамика и реагира на импулси от волана.

19-цолови джанти с гуми с размер 235 – те се доплащат, серийните са 18-цолови.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >