Новото RS 3 ще бъде първата „дрифтачка“ на Audi

2306
2021

Aко трябва да бъдем честни, ще признаем, че още от представянето на новото поколение А3 през април 2020 с нетърпение очакваме версията RS. Сега най-после успяхме да се докоснем до прототипа, чиято серийна модификация отново ще бъде предлагана в изпълнение Sportback (хечбек) и седан. Хората от Audi дори леко „повдигнаха“ маскировъчното фолио – и така успяхме да видим някои атрактивни детайли. Не сме изненадани, че компактният спортист получава нови фарове и по-голяма радиаторна решетка – и двете са ни познати от A3 и S3. Страничните въздухозаборници също изглеждат по-големи, отколкото при предшественика. Уникална за RS ще бъде шарката на радиаторната решетка с едра „плетка“.

Всъщност „плетката“ ще бъде пренесена и в задната броня, където фино ще скрива сензорите на парктроника. Отзад откриваме две овални ауспухови тръби, а между тях – дифузьор. Новите задни светлини също са ни познати от по-маломощните варианти. Цифрите 1-2-4-5-3 върху маскировъчното фолио на прототипа ни разкриват реда на запалване при 2,5-литровия редови „петак“, на който ще бъде поверено задвижването. Да, и при новото RS 3 Аudi остава вярна на формулата за петте „гърла“ под капака, като се отказва от Downsizing и преработва фино двигателя.

Освен като Sportback Audi ще предлага RS 3 и като седан.

Мощността остава без промяна

Противно на очакванията обаче, инженерите не са променили нищо по отношение на мощността; подобно на своя предшественик, и новият модел също разполага с 400 к.с. Максималната мощност обаче вече ще бъде достъпна по-рано и в по-широк диапазон, между 5600 и 7000 оборота. И разполага с малко по-висок въртящ момент. С допълнителни 20 Нм RS вече има разчита на 500 Нм. И те позволяват на компактния спортен автомобил със 7-степенна DSG-трансмисия да спринтира от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди, с цели три десети по-бързо от сегашния модел! А още по-важно е, че RS 3 e с eдна десета по-бърза от най-мощния си конкурент Mercedes-AMG A 45 S, който се справя за 3,9 секунди и има 21 к.с. повече. Audi е на лидерска позиция и по отношение на максималната скорост: в комбинация с керамични спирачки и динамичния пакет RS максималната скорост e увеличена до 290 км/ч. Mercedes достига с 20 км/ч по-малко.

За първи път режим Drift в хотхеча на Audi

Новoто RS 3 е първото Audi с функция, която AMG вече има на борда – режим Drift. Това е постигнато благодарение на нов заден диференциал, какъвто се използва в новите Golf R и Tiguan R. Той разпределя въртящия момент между задните колела в зависимост от режима на шофиране и ситуацията на пътя. Audi нарича системата Torque Splitter; при други марки тя е позната като Torque Vectoring. Това позволява контролирани дрифтове, като цялата мощност бива изпратена към едно от колелата. Тестовият пилот Франк Щиплер демонстрира с прототипа, но за съжаление все още не ни позволяват да покараме автомобила. Щиплер активира режим на шофиране RS Torque Rear и атакува „с вратите напред“ съответните завои по изпитателното (сухо) трасе. Всичко става като танц – според Щиплер били необходими съвсем фини корекции с волана, за да бъде контролиран дрифтът.

Различните режими на шофиране променят начина на работата на 4х4-системата.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин