Новото Renault Clio: „петицата“ е жива!


14
окт.
2019

ПРОИЗВЕДЕНО В РАЯ – с това амбициозно мото Renault рекламираше своето ново Clio в много европейски държави. Това бе преди 28 години, а това лято на пазара се появява вече петото поколение на тази райска птица. Редом със Zoe, Twingo и Capture от собствената кошарка, моделът трябва да се бори днес и с нарастващата конкуренция не само от съседна Германия, а и от Южна Корея. Сегашната поява на ново, освежено Clio след шестгодишен период на подготовка идва точно навреме.

Необходимо е внимателно вглеждане. Въпреки изцяло обновената ламаринена премяна, моделирана ефектно според изискванията на актуалната моделна линия на Renault, не са много истинските изненади. Предницата е позната от Megane, издигащата се линия на силуета с чупка в края очевидно сега е на мода и се използва и от други марки. На Clio обаче определено му отива. Една от истинските изненади е, че ламарината е по-малко! Поне по отношение на дължината. Новото Clio е с 1,2 см по-късо от предшественика си. Окей, за сметка на това може би сега е с около седем сантиметра по-широко. Независимо от това пори вятъра още по-икономично от преди.
За да стане Clio още по-зелен автомобил, допринасят новите икономични двигатели. В началото моделът ще се предлага с четири бензинови алтернативи. Първите три са оборудвани с еднолитров 3-цилиндров двигател, атмосферните предлагат 65 (SCe 65) или 73 к.с. (SCe 73). С турбокомпресор конете скачат на 100 (TCe 100).

Това, което при предшественика бяха миниатюрни задни странични стъкла, при Clio V отпада напълно, за да освободи място за дръжката на задната врата. Задната рамка на прозореца всъщност е самата дръжка.

Разпределението на силата се извършва във всичките тези варианти чрез 5-степенна механична скоростна кутия. Жаждата за повече мощност ще утолява върховият за момента вариант TCe 130 със 130 к.с., базиран на разработения заедно с Mercedes 4-цилиндров 1,33-литров агрегат. Винаги в комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Новото Clio се предлага и с 1,5 Blue dCi дизелов двигател, адаптиран за интензивна употреба и корпоративни клиенти, наличен в две версии – с 85 к.с. за икономично шофиране и със 115 к.с. за по-спортни клиенти. Тук на разположение е 6-степенна механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч. От началото на 2020 г. ще видим Clio и като 1,6-литров хибрид със 130 к.с. системна мощност.

ози път нямало да има версия с три врати, както и комби.

При първия ни тест с TCe 100 равносметката беше положителна. Трите цилиндъра работят приятно спокойно и се държат много адекватно. По отношение на развихрянето на мощността този двигател определено е на светлинни години от предходни модели с подобен капацитет. Но при изкачване и в ниски обороти бихме си пожелали малко повече динамика. Честно казано, може би нямаше да го усетим така осезаемо, ако след това не бяхме продължили с теста на TCe 130, при който допълнителните 30 коня дори се усещат като малко повече. Автоматиката вероятно няма да се понрави на всеки, но по-скоро заради разпространените не само в България предразсъдъци към автоматичните трансмисии с двоен съединител.

Изключително подреден кокпит в новия стил на Renault.

Въпреки леко нервното поведение на кутията в режим Sport и осезаемите допълнителни децибели във високи обороти, принципно двигател и скоростна кутия хармонират добре.
По слабо натоварените португалски магистрали (заради доста високите пътни такси) Clio подкупва с типично френско комфортно и безгрижно придвижване. Според Renault при скорост от 130 км/ч новият модел е с два децибела по-тих от предходния. С други думи Clio е идеално пригоден за дълъг път. На втория ред очаквано пасажери с дълги крака трудно могат да си ги размятат, но за сметка на това багажникът е с по-голям обем (391 л).

Кокпитът е подреден като аптека, използваните материали са видимо от по-добро качество. В зависимост от нивото на оборудване се предлагат 360-градусова камера, 9,3-инчов екран, асистент при задръствания и много други екстри от света на автономното шофиране. А, и още една изненада! Край на търсенето на бутона за пускане и спиране на темпомата в средната колона. Французите са го преместили на волана.

По всичко личи, че при новото Clio екипът му е заложил на тиха еволюция. Повече пространство, по-високо качество, повече сигурност и комфорт. За да се превърне в истински райски автомобил, очакваме цената на Clio да е по-ниска. Засега обаче Renault не иска да говори за пари. Консултантът Св. Петър сигурно е на море. Докато чакаме да се върне на работа, ще стискаме силно палци нещата да се случат!

Звук и светлина: системата Bose включва два допълнителни туитъра в панелите на задните врати, а интериорното осветление предлага осем цвята

ИЗВОД

Поредното ново Clio притежава перфектни качества на всестранен талант и вероятно ще си остане финансово достъпно. По отношение на качеството, управлението и най-вече автономните асистенти Renault истински настъпва педала на газта. Само така!

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем
999 см3 Мощност 74 кВт (100 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 160 Нм при 2750 об/мин Задвижване предно/ 5-степ. трансмисия Д/Ш/В 4050/1798/1440 мм Тегло (празен) 1178 кг Багажник 391–1096 л 0–100 км/ч 11,8 сек Макс. скорост 187 км/ч Разход 4,4 л А95Н Емисии CO2 100 г/км

Още по темата

Card image cap
Kia Niro: Интелигентна алтернатива на дизела

26
авг.
2016

В момента на дизеловите агрегати не им е лесно. Затова и нашето алтернативно предложение: хибриден модел на Kia

Card image cap
Тест: X-Trail обновен, ще има и хибрид

1
авг.
2017

След Qashqai Nissan обновява и X-Trail – за да бъде актуалната генерация достатъчно „свежа“ за очакванията на клиентите. AUTO BILD изпробва модела, подложен на фейслифт

Card image cap
Това Peugeot се прави на Land Rover!

16
сеп.
2016

Обновеното 2008 може и да не разполага с двойно задвижване, но има добри заложби за успех в класа на малките SUV-ове

Card image cap
Ferrari F12 tdf: повече „коне“, по-малко килограми

18
ян.
2016

От Ferrari са намалили теглото на F12 със 110 кг и същевременно са увелили мощността му до 780 к.с. Направете една спираща дъха обиколка на „Фиорано“ заедно с нас!

Card image cap
Тест на Jeep JL Wrangler Rubicon: последният мохикан

27
дек.
2017

Новият Jeep Wrangler комбинира истински офроуд качества с високи технологии. Ние го изпробвахме в планините на Нова Зеландия

Card image cap

В последния брой:

Архив >