Новото Renault Clio: „петицата“ е жива!

1410
2019

ПРОИЗВЕДЕНО В РАЯ – с това амбициозно мото Renault рекламираше своето ново Clio в много европейски държави. Това бе преди 28 години, а това лято на пазара се появява вече петото поколение на тази райска птица. Редом със Zoe, Twingo и Capture от собствената кошарка, моделът трябва да се бори днес и с нарастващата конкуренция не само от съседна Германия, а и от Южна Корея. Сегашната поява на ново, освежено Clio след шестгодишен период на подготовка идва точно навреме.

Необходимо е внимателно вглеждане. Въпреки изцяло обновената ламаринена премяна, моделирана ефектно според изискванията на актуалната моделна линия на Renault, не са много истинските изненади. Предницата е позната от Megane, издигащата се линия на силуета с чупка в края очевидно сега е на мода и се използва и от други марки. На Clio обаче определено му отива. Една от истинските изненади е, че ламарината е по-малко! Поне по отношение на дължината. Новото Clio е с 1,2 см по-късо от предшественика си. Окей, за сметка на това може би сега е с около седем сантиметра по-широко. Независимо от това пори вятъра още по-икономично от преди.
За да стане Clio още по-зелен автомобил, допринасят новите икономични двигатели. В началото моделът ще се предлага с четири бензинови алтернативи. Първите три са оборудвани с еднолитров 3-цилиндров двигател, атмосферните предлагат 65 (SCe 65) или 73 к.с. (SCe 73). С турбокомпресор конете скачат на 100 (TCe 100).

Това, което при предшественика бяха миниатюрни задни странични стъкла, при Clio V отпада напълно, за да освободи място за дръжката на задната врата. Задната рамка на прозореца всъщност е самата дръжка.

Разпределението на силата се извършва във всичките тези варианти чрез 5-степенна механична скоростна кутия. Жаждата за повече мощност ще утолява върховият за момента вариант TCe 130 със 130 к.с., базиран на разработения заедно с Mercedes 4-цилиндров 1,33-литров агрегат. Винаги в комбинация със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител. Новото Clio се предлага и с 1,5 Blue dCi дизелов двигател, адаптиран за интензивна употреба и корпоративни клиенти, наличен в две версии – с 85 к.с. за икономично шофиране и със 115 к.с. за по-спортни клиенти. Тук на разположение е 6-степенна механична скоростна кутия, която намалява оборотите на двигателя при скорост над 110 км/ч. От началото на 2020 г. ще видим Clio и като 1,6-литров хибрид със 130 к.с. системна мощност.

ози път нямало да има версия с три врати, както и комби.

При първия ни тест с TCe 100 равносметката беше положителна. Трите цилиндъра работят приятно спокойно и се държат много адекватно. По отношение на развихрянето на мощността този двигател определено е на светлинни години от предходни модели с подобен капацитет. Но при изкачване и в ниски обороти бихме си пожелали малко повече динамика. Честно казано, може би нямаше да го усетим така осезаемо, ако след това не бяхме продължили с теста на TCe 130, при който допълнителните 30 коня дори се усещат като малко повече. Автоматиката вероятно няма да се понрави на всеки, но по-скоро заради разпространените не само в България предразсъдъци към автоматичните трансмисии с двоен съединител.

Изключително подреден кокпит в новия стил на Renault.

Въпреки леко нервното поведение на кутията в режим Sport и осезаемите допълнителни децибели във високи обороти, принципно двигател и скоростна кутия хармонират добре.
По слабо натоварените португалски магистрали (заради доста високите пътни такси) Clio подкупва с типично френско комфортно и безгрижно придвижване. Според Renault при скорост от 130 км/ч новият модел е с два децибела по-тих от предходния. С други думи Clio е идеално пригоден за дълъг път. На втория ред очаквано пасажери с дълги крака трудно могат да си ги размятат, но за сметка на това багажникът е с по-голям обем (391 л).

Кокпитът е подреден като аптека, използваните материали са видимо от по-добро качество. В зависимост от нивото на оборудване се предлагат 360-градусова камера, 9,3-инчов екран, асистент при задръствания и много други екстри от света на автономното шофиране. А, и още една изненада! Край на търсенето на бутона за пускане и спиране на темпомата в средната колона. Французите са го преместили на волана.

По всичко личи, че при новото Clio екипът му е заложил на тиха еволюция. Повече пространство, по-високо качество, повече сигурност и комфорт. За да се превърне в истински райски автомобил, очакваме цената на Clio да е по-ниска. Засега обаче Renault не иска да говори за пари. Консултантът Св. Петър сигурно е на море. Докато чакаме да се върне на работа, ще стискаме силно палци нещата да се случат!

Звук и светлина: системата Bose включва два допълнителни туитъра в панелите на задните врати, а интериорното осветление предлага осем цвята

ИЗВОД

Поредното ново Clio притежава перфектни качества на всестранен талант и вероятно ще си остане финансово достъпно. По отношение на качеството, управлението и най-вече автономните асистенти Renault истински настъпва педала на газта. Само така!

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем
999 см3 Мощност 74 кВт (100 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 160 Нм при 2750 об/мин Задвижване предно/ 5-степ. трансмисия Д/Ш/В 4050/1798/1440 мм Тегло (празен) 1178 кг Багажник 391–1096 л 0–100 км/ч 11,8 сек Макс. скорост 187 км/ч Разход 4,4 л А95Н Емисии CO2 100 г/км

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин