Новото Renault 5 Turbo 3E ще бъде по-скъпо от Porsche 911 Carrera S!

2404
2025

Легендата е жива! В началото на 2024 г. Renault възроди R5, а малко по-късно се появи версията Alpine на малкия електромобил. Така за да завършено легендарното трио от 80-те, липсваше само един модел: R5 Turbo!

Над 5 пъти по-скъпо от базовото R5

Още отначало очаквахме, че Renault 5 Turbo 3E ще бъде доста скъпо – все пак французите намекнаха, че съотношението на цената спрямо другите версии ще бъде близко до това при оригиналното Turbo. С базовата си цена от 44.600 марки то беше 4,5 пъти по-скъпо от базовото R5 в онези години. А хората Renault говореха, че R5 Turbo 3E щяло да предлага „най-доброто съотношение цена-качество“. Сега обаче почваме да се питаме дали французите не са се майтапили с нас… защото при очаквана базова цена от 155.000 евро (310 хил. лева), новото попълнение в гамата на „петичката“ вероятно ще бъде 5,5 по-скъпо от базовата версия!

Електрическата „бегачка“ ще бъде пусната в Европа, Близкия изток, Австралия и Япония. Ако искате да вкрате Renault 5 Turbo 3E в гаража си, не трябва да се бавите: в съответствие с годината на лансиране на легендарния си предшественик, Turbo ще бъде ограничено само до 1980 бройки.

Освен това не можете просто да отидете до най-близкия дилър на Renault и да направите поръчка: за да получите екземпляр от ограничената серия, R5 Turbo 3E трябва да бъде резервиран предварително. За целта трябва да попълните формуляр за резервация в съответната държава. След това Renault ще се свърже с клиента и ще уговори среща за крайната резервация. Уловката е, че само за резервацията дължите такса от 50.000 евро! По желание и срещу доплащане можете да избере и поредния номер на автомобила от серията. Фазата на персонализиране ще започне през 2026 г., тогава клиентите ще могат да конфигурират своя автомобил в зависимост от предпочитанията си. Първите доставки са планирани за 2027 г.

Renault 5 Turbo 3E тежи общо не повече от 1450 килограма с батерията с капацитет 70 кВтч. Със силов тракт, развиващ 540 к.с. (2 x 200 кВт) то може да се похвали с изключително съотношение мощност/маса от 2,7 кг/к.с., подобно на това на емблематичните суперавтомобили. С очаквано време за ускорение от 0 до 100 км/ч под 3,5 секунди и пробег от над 400 км на пътя (комбиниран цикъл по WTLP, предстои хомологация). Пълното зареждане на батерията с променлив ток отнема около осем часа с бордовото зарядно устройство от 11 кВт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин