Новини » Новото R8 GT ще бъде последното Audi с V10-двигател

Новото R8 GT ще бъде последното Audi с V10-двигател

0610
2022

През 2010 г. Audi пусна олекотена версия на суперспортиста R8 GT, а нейното второ издание беше лансирано 12 години по-късно. Новото R8 GT ще бъде последното Audi с 5,2-литров атмосферен V10-двигател. От 2023 г. специалният модел, ограничен до серия от 333 бройки, ще бъде при дилърите на цени, стартиращи от 450 000 лв.

За достойно сбогуване с атмосферения двигател с висока степен на сгъстяване Audi отново вдига „конете“. В сравнение с R8 V10 Performance RWD с 570 к.с., чиято база GT използва, мощността на специалния модел е вдигната до същото ниво като при модела quattro. А това означава 620 к.с., комбинирани с максимален въртящ момент 565 Нм.

Благодарение на повишената мощност, R8 GT се превръща в най-мощния модел със задно задвижване в историята на марката. Предаването на тягата се извършва посредством нова 7-степенна трансмисия с два съединителя, която превключва още по-бързо и се характеризира с променени предавателни отношения. Спортната машина ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди, а след 10,1 секунди скоростомерът вече показва 200. Максималната скорост е 320 км/ч.

Нов режим на шофиране Torque Rear за прецизен дрифт

Но компанията от Инголщат се е погрижила не само автомобилът да ускорява бързо направо, но и да бъде по-забавен в завоите. Подобно на RS 3, R8 GT също ще разполага с режим Torque Rear. Посредством прецизно 7-степенно управление на тракшън контрола задните колела могат да превъртат до степен, която позволява контролирано презавиване.

Голям заден спойлер и карбонови декорации правят външния вид на R8 GT още по-атрактивен. V10 генерира колосалните 620 к.с.

Но специалният модел не се характеризира единствено с по-висока мощност и нови режими на шофиране – R8 V10 GT е поставено на диета. Благодарение на няколко мерки за олекотяване, в т.ч. и серийни керамични спирачки, карбонови стабилизиращи щанги и нови 20-цолови джанти, GT е загубил около 20 килограма. Като опция може да се поръча още по-спортно окачване, при което сгъването и разгъването на амортиьорите могат да се регулират.

Карбонов аеродинамичен кит и интериор, ориентирани към първото GT

Но модификациите са не само по техниката, леки промени има и по визията. Те включват преди всичко нов карбонов аеродинамичен кит, който трябва да осигури по-добро аеродинамично притискане. В комплекта влизат преден сплитер, Flics и прагове, както и нов дифузьор и голямо антикрило.

В интериора Audi продължава акцентите, ориентирани към първото R8 GT; вътрешното пространство е издържано в комбинация от черно и червено. Коланите и надписите са червени като при първото GT, а останалите повърхности са облечени в алкантара или кожа. Акцент е и табелката със серийния номер на конкретния екземпляр, разположена до скоростния лост.

Червено-черният интериор силно напомня на първото R8 GT.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин