Новото R8: най-мощното Audi в историята ще бъде изцяло електрическо

1309
2022

Още през 2015 в лицето на R8 e-tron Audi пусна на пазара изцяло електрическа модификация на суперспортния си модел с централно разположен двигател. Задно задвижване и 340 кВт (462 к.с.) в комбинация с батерия с капацитет 90 кВтч осигуряваха шеметна динамика и пробег до 450 км (по цикъла NEFZ). Заради слабото търсене обаче едва година след лансирането си на пазара моделът беше спрян от производство.

В Инголщат възлагат по-големи надежди на наследника на V10-модела, за който вече беше потвърдено, че ще дойде на бял свят. По данни на Autocar електрическият спортен автомобил вече е в процес на разработка и ще бъде пуснат на пазара около средата на десетилетието.

Актуалното R8 ще се прави до края на 2023

Британското списание цитира източници от Инголщат и посочва, че наследникът на R8 ще има ново име, но ще остане верен на формулата на купе с две врати. Твърди се, че наследникът на V10-легендата ще бъде най-мощното Audi на всички времена – и ще продължи да слиза от поточната линия на завода в Бьолингер Хьофе.

Според слуховете, актуалният модел на двигател с вътрешно горене ще бъде спрян от производство в края на 2023 г. – но с гръм и трясък! Вероятно за изпроводяк ще бъде пусната специална хардкор версия само със задно задвижване.

Платформа на Porsche за наследника на R8?

Що се отнася до базата на новия модел, възможните сценарии са два – свързани с Porsche. Спортната архитектуа SSP, която ще се използва и в следващото поколение на Taycan и e-tron GT, или новата платформа за спортни автомобили, която трябва да използват наследниците на 718 Boxster и Cayman, също е възможен вариант.

Каквато и база да използва, електрическият наследник на R8 вероятно ще бъде по-мощен и по-бърз от e-tron GT – неговата версия RS разполага с 646 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди.

Шефът на Audi Sport Себастиан Грамс разкрива пред Autocar, че макар и наследникът на R8 да е приоритет на компанията, по-достъпното TT също нямало да бъде пренебрегнато. И то трябва да бъде напълно електрическо – в унисон с обещанието на Audi да прави само и единствено модели на ток от 2026 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин