AUTO BILD България / Новото Q3: по-добро не можеше и да бъде

Новото Q3: по-добро не можеше и да бъде


25
юли
2018

7 години след въвеждането на пазара Audi изкарва нова генерация на Q3. Тя има ясни амбиции – с по-спортен характер, с по-остри линии в дизайна и с „по-мускулеста” осанка. Това, което дизайнерите използват като образец, на практика прави невероятно впечатление. И сега отпред Q3 приема типичното за марката „лице”. Осмоъгълната Singleframe радиаторна решетка e изтеглена нагоре и отново има рамка отстрани – но в сравнение с предшественика изглежда значително по-редуцирана. В представената на снимките версия S line предната броня получава големи въздухозаборници с открояващи се сребърни елементи. Фаровете са клиновидни, серийно с LED-техника. Отстрани правят впечатление блендите на калниците в контрастен цвят. В комбинация с контрастните прагове те трябва да подчертават офроуд визията. Калниците са раздути и правят Q3 да изглежда значително по-широко.

Q3 пораства

Преди всичко в задната част Q3 изглежда „по-напомпан” – и дори напомня малко на Bentley Bentayga. Клиентите могат да избират джанти с размер между 17 и 20 цола. Като цяло, Q3 остава заоблен, но получава много нови ръбове. Преди всичко задните светлини са значително по-фино изваяни, отколкото при първото поколение. Те са с LED-техника и носят типичната за Audi графика. С общо 11 цвята компанията от Инголщат предлага богати възможности за индивидуализация на SUV-a, наред с пакета S-Line има и още два екстериорни пакета. С визуалните промени Q3 дава всичко от себе си, за да се наложи срещу BMW X1 и Mercedes GLA. Поръчките за новото Q3 ще започнат през август 2018.

Отзад Q3 не е толкова заоблено като предшественика си.

Повече място в купето

При второто поколение на Q3 Audi залага на платформата MQB. Тя осигурява повече пространство в интериора, намалява теглото и гарантира наличие на най-модерна електроника. Новата база прави SUV-а по-голям почти във всички измерения. Дължината е 4485 мм, т.е. 97 повече спрямо предшественика. По отношение на широчината са добавени 18 мм – до 1849. Същевременно височината е намалена до 1585 мм – т.е. кросоувърът е станал с 5 мм по-нисък.

Материалите в кокпита са превъзходни – така трябва да бъде във всяко уважаващо себе си Audi.

AUTO BILD успя да се докосне до новото Q3! Отпред се натъкваме на новия тъчскрийн MMI – което не е голяма изненада. Както при всички нови Audi-та от А1 до Q8, и тук той е интегриран в арматурното табло – и има изящна алуминиева рамка. Да, архитектурата на кокпита е прекрасна – както при поредното ново Audi. Някои „съставки” обаче варират за различните модели: в Q3 например го няма „големия” пакет с втори монитор пред скоростния лост. Вместо това под опционалния 10,1-инчов дисплей са разположени конвенционалното управление на климатизацията и добрият стар регулатор за силата на звука със Skip-функция. Някои неща просто нямат нужда от подобрение! Погледът ни отива наляво към волана. Дигиталните уреди в Q3 са серийни – клиентите трябва единствено да избират: или стандартния екран от 10,25 инча, или опционалния с 3D-графика и диагонал 12,3 инча. Дори за 1,95-метрови пасажери предлаганото пространство е безупречно – а думата „лукс” най-добре представя природата на Q3. Toва важи и за задните места, където даже и „дългучи” се разполагат много комфортно – благодарение и на регулируемата надлъжно в рамките на 15 см седалка. Заради щедрото място над главите отпред прави Q3 изключително удобен за дълъг път. В зависимост от позицията на задната седалка обемът на багажника варира от 530 до 675 л – а когато тя е сгъната, разполагате дори с 1525 л.

Три линни на оборудване и много асистиращи системи

Освен базовата версия, за интериора Audi предлага и още два варианта на обзавеждането: „Audi design selection“ и „S line“. И двата пакета получават спортни седалки, които по желание на клиента могат да бъдат решени в комбинация от естествена или изкуствена кожа и алкантара. За новото поколение на модела за първи път ще могат да бъдат поръчани за първи път повърхности от алкантара за арматурното табло и за вратите. Когато светлината бъде намалена, опционалното „Контурно/амбиентно осветление” поставя илюминирани акценти. Купувачите имат избор сред 30 цвята. Други екстри са 2-зонов климатик, стационарно отопление, волан с подгряване и панорамен покрив. В Q3 има богат набор от асистиращи системи. Серийно на борда е пакетът за сигурност Audi pre sense, който разпознава критични ситуации с пешеходци, колоездачи и други автомобили и предупреждава водача за тях. Ако е необходимо, Q3 може и да спре автоматично. В серийното обзавеждане са включени асистент за следене на лентата, който от скорост 60 км/ч разпознава дали неволно автомобилът настъпва маркировката, както и паркинг асистент.

Разбира се, клиентите ще могат да поръчат невероятния виртуален кокпит, познат от други модели. Който избере MMI Navigation plus, ще може да разчита и на гласово управление със свободно избираеми фрази. Освен това системата ще анализира маршрути, по които вече сте карали, и ще взима това под внимание при изчисления на нови маршрути – както при А6, А7 и А8. Така маршрутите ще могат да бъдат подобрявани спрямо предпочитанията на водача. Изчисленията ще се правят както в колата, така и на сървърите на Here. Audi phone box ще зарежда телефона индуктивно и ще го свързва с колата посредством Android Auto и Apple CarPlay. Аудиоуредбата в кокпита е създадена съвместно с германския институт Фраунхофер – за да се превърне Q3 в малка концертна зала. Звукът в купето ще бъде най-добър с опционалната система Bang & Olufsen с 15 високоговорителя.

При новото Q3 Аudi обещава богат диапазон за характеристиките на окачването. По-спортният характер на предшественика трябва да бъде запазен, но ще бъде допълнен с комфортна нотка. Стандартното стоманено окачване може да бъде комбинирано срещу доплащане с адаптивни амортисьори. При тях сензори отчитат движенията на всяко отделно колело и настройват твърдостта спрямо конкретната пътна настилка. При опционалния пакет Audi drive select имате избор сред шест режима – auto, comfort, dynamic, offroad, efficiency и individual. При тях с натискане на бутон се контролират параметри като чувствителност на педала на газта, характеристики на кормилното управление и реакциите на трансмисията S-tronic. Предната ос е класически McPherson, а задната разчита на сложна многораменна конструкция.

Без 3-цилиндрови мотори!

При старта на продажбите Audi ще предложи четири моторизации – три бензинови и една дизелова. Любителите на класическите агрегати ще се зарадват заради липсата на 3-цилиндров двигател. Бензиновите версии ще генерират между 150 и 230 к.с., а дизелът – 150. Базовият двигател, 1,5-литровият TFSI (Q3 35 TFSI) със 150 к.с. и 250 Нм, разполага с технология за изключване на цилиндрите, която го прави изключително икономичен. В началото този агрегат ще бъде комбиниран със 7-степенна трансмисия S-tronic и с предно задвижване. От есента на 2018 ще дойде 6-степенна ръчна скоростна кутия. Двете по-големи моторизации са базирани на 2-литровия TFSI. При Q3 40 TFSI моторът генерира 190 к.с. и 320 Нм, а при изпълнението Q3 45 TFSI – 230 к.с. и 350 Нм. И двата варианта при старта на продажбите ще бъдат съчетани с ръчна трансмисия и quattro-задвижване. Единственият дизел ще бъде означен като Q3 35 TDI. Той ще генерира 150 к.с. и 340 Нм от работен обем 2 л. В началото дизелът ще бъде достъпен само с ръчна кутия и 4х4, а на по-късен етап ще има и само предно и S-tronic. По-нататък ще се появи и изпълнение със 190 „коня”. В бъдеще на бял свят ще дойдат също S и RS – според слуховете с мощност до 400 к.с. АUTO BILD очаква цените да стартират от около 60 000 лева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >