2025
Тествахме благородния SUV
Нещата за новия Macan не изглеждат лесни – предшественикът му бе изтеглен от пазара по-рано за ради недостатъчна киберсигурност, а сега наследникът ще се появи значително по-късно от очакваното.
И докато първият Macan бе задвижван от мощни двигатели с вътрешно горене, сега за задвижването се грижат само електромотори. Как ще бъде прието това от общността на Porsche?
Macan е доста по-тежък
Дизайнът на модела е доста успешен – поне според нашето мнение. Модерен, гладък и с обтекаема форма – коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,25.
Изкуството на дизайна умело прикрива размерите – Macan е пораснал повече, отколкото изглежда. С дължина от 4,78 метра (досега 4,69) и широчина 1,94 метра (1,93) то е доста внушителен.
Задницата е по-скоро тясна
Отпред мястото е малко повече, а адаптивните спортни седалки са препоръчителни” добре оформени, с многостепенно регулиране и добра странична опора. Отзад не е толкова щедро – там е по-скоро тясно. Също и в сравнение с предшественика, който предлагаше повече място за краката. Задната седалка със стегната тапицерия е с недостатъчна повърхност за сядане и е разположена ниско над пода. Все пак има много място за главите на пасажерите.
Много от екстрите се доплащат
Вътрешното пространство на Macan е изчистено и модерно. За водача има 12,6-инчов комбиниран уред, а централния тъчскрийн е с размер от 10,9 инча – както и дисплея за пътника до водача. Превъзходният Head-up-дисплей с Augmented Reality се доплаща.
Инфотейнмънт-системата работи с Android Auto. Уредите се четат добре, менютата на мултимедийната система са сложни, но добре сортирани, големите икони улесняват управлението, графиката е детайлна. Навигацията разполага с интелигентно планиране на маршрута със спирания за зареждане, а системата за гласови команди реагира бързо и плавно, но автомобилът все пак не владее голяма част от автомобилните функции на големия свят на Google.
Тяга и след 160 км/ч
Macan на Porsche е базиран на новата, разработена съвместно с Audi (напеимер при Q6 e-tron) платформа PPE (Premium Platform Electric). Електрическата система работи с 800-волтова техника, а задвижването става посредством синхронни електромотори.
Тестваният от нас Macan 4 разполага с мощност от 408 к.с., с по един електромотор на всяка ос, тоест с двойно задвижване. Спринтът от 0 до 100 км/ч се взима за 5,2 секунди, вдига максимум 220 км/ч. Macan 4 ускорява мощно и безпроблемно, но не и зашеметяващо. Ускорението продължава и след 160 км/ч – не всички електромобили го предлагат.
Електрическата система се дозира фино и регаира бързо на командите на педала на „газта”. Рекуперацията е практична и се регулира еднократно чрез малък бутон от менюто. От Porsche са се отказали от лостчета на волана или режим One-Pedal до пълно спиране.
Спирачките и рекуперацията са добре настроени
Забележително добро и приятно доверчиво е усещането за спирачките. Porsche са направили чудесен и шлифован преход от рекуперация – Macan може да рекуперира с максимум 240 кВт. – към хидравлична спирачка.
Батерията е с капацитет от 95 кВтч. (нето), а зареждането може да става с максимум 270 кВт. постоянен и с 11 кВт. променлив ток. В теста Macan 4 успя да измине 366 километра при външна температура от 8 градуса по Целзий.




