AUTO BILD България / Новото Porsche Cayenne Turbo: с адаптивен заден спойлер и 550 к.с.

Новото Porsche Cayenne Turbo: с адаптивен заден спойлер и 550 к.с.


12
сеп.
2017

Със световната си премиера на 67-ия Международен автомобилен салон във Франкфурт новото Porsche Cayenne Turbo заема мястото си на върха на гамата от модели. Изцяло новият върхов за гамата модел от третото поколение на Cayenne отново вдига летвата за спортна динамика в своя сегмент. 4-литровият двигател V8 с два турбокомпресора генерира 404 кВт (550 к.с.). Увеличената динамика на задвижване е базирана на съчетанието на иновативни технологии, като активна аеродинамика, включително спойлер на покрива, адаптивно трикамерно въздушно окачване, гуми с различен размер и новите спирачки. С допълнителни опции, като завиващи задни колела или електрическа стабилизация с 48-волтова система, SUV-ът може дори да постигне характеристиките на задвижване на истински спортен автомобил. Новият Cayenne Turbo ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 секунди (3,9 секунди с пакета Sport Chrono) и достига максимална скорост от 286 км/ч.

С ексклузивна предна част и LED фарове на Porsche Dynamic Light System (PDLS) (Динамичната светлинна система на Porsche), Cayenne Turbo има едновременно доминиращ и отличителен външен вид. През нощта новият Turbo се откроява от останалите модели на Cayenne с двуредните си предни светлинни модули. Страничният изглед се характеризира със стандартно оборудваните 21-инчови джанти Turbo, специално проектирани за върховия модел, с по-широки калници с боядисани „раздувки“. Двойният ауспух, характерен за Turbo, е основната отличителна черта на задната част. Кантовете на вратите и задната престилка са боядисани в цвета на каросерията. Изцяло новият интериор демонстрира още по-големите предимства на Cayenne Turbo: повече спортен характер и същевременно по-голям комфорт. Почти всички функции на изцяло свързания SUV могат да бъдат изведени и управлявани от дисплея с висока резолюция и сензорния екран на усъвършенствания кокпит на Porsche. Сред тях например е 710-ватовата аудиосистема със съраунд звук BOSE, която се предлага като стандартно оборудване. Водачите и пътниците усещат този върхов за гамата модел в спортните седалки с 18-степенно регулиране. Вградените подглавници са нова характеристика и напомнят на модела 911. Всички седалки и мултифункционалният спортен волан с ексклузивен Turbo дизайн са с отопление като стандартно оборудване.

В основата на Cayenne Turbo е новият 4-литров двигател V8 с две турбини. С мощност от 404 кВт (550 к.с.) той надминава предшественика си с 22 кВт (30 к.с.), а максималният въртящ момент от 770 Нм представлява увеличение от 20 Нм. Новата 8-степенна трансмисия Tiptronic S превръща мощността и въртящия момент в ускорение и скорост чрез активното задвижване на всички колела Porsche Traction Management (PTM). Новият модел Turbo ускорява до 100 км/ч за 4,1 секунди (3,9 секунди с пакета Sport Chrono) и достига максимална скорост от 286 км/ч. Както е характерно за новите поколения двигатели, турбокомпресорите са разположени между двата реда цилиндри на V-образния двигател. Скъсените пътища на отработените газове между горивните камери и турбокомпресорите означават, че двигателят е с особено бързи реакции, а централното разположение на турбокомпресорите води до значително по-спонтанни реакции при подаване на газ.  Друго предимство е компактната конструкция на двигателя. Тя позволява по-ниска позиция за монтаж, което има положителен ефект върху динамиката на задвижване: центърът на тежестта е по-нисък и прецизността на завиване е по-висока.

Новото олекотено шаси на Cayenne Turbo съчетава най-доброто от три свята: прецизността на спортен автомобил, комфорта на седан и приспособимостта на офроуд автомобил. По-специално, съчетанието на ново трикамерно въздушно окачване и активната система за контрол на амортисьорите PASM увеличава значително пробега. Концепцията на новите гуми с различен размер със стандартни размери от 285/40 за предните и 315/35 за задните гуми идва от конструкцията на спортен автомобил и предоставя още по-добро надлъжно и странично предаване на мощността. Три въздушни камери на амортисьор са използвани в дизайна на адаптивното въздушно окачване, благодарение на което шасито може да се регулира спрямо различната твърдост на пружините. С шест избираеми нива на височината пътният просвет може да бъде регулиран ръчно спрямо офроуд терена. Освен това те се управляват активно чрез пет нови програми на задвижване за пътувания по пътя и офроуд. С опционално кормилно управление на задната ос, електрическа система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), свързана с 48-волтова автомобилна електрическа система, и усъвършенстваната система на Porsche за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), новият Cayenne Turbo постига динамиката на задвижване на спортен автомобил. Същевременно ежедневната функционалност по отношение на маневри по паркиране и завиване е подобрена, както и нивото на комфорт.

Първият SUV с адаптивен спойлер на покрива

Новият Cayenne Turbo е първият SUV, оборудван с адаптивен спойлер на покрива като компонент на активната му аеродинамика. В зависимост от позицията, това оптимизира ефективността, увеличава притискащата сила на задната ос, а в позиция на въздушна спирачка, съкращава спирачния път при по-високи скорости. В резултат на това, при пълно спиране от 250 км/ч SUV-ът има с два метра по-къс спирачен път.  Аеродинамичната система съответно допълва ефекта от новите високодинамични спирачки Porsche Surface Coated Brake (PSCB) (Спирачки на Porsche с повърхностно покритие), които се грижат за намаляването на скоростта в Cayenne Turbo като стандартно оборудване. Слоят от волфрамов карбид, нанесен върху стоманените дискове, увеличава спирачните резултати и устойчивост на износване, като същевременно намалява количеството фини частици от спирането, което означава по-малко замърсяване на джантите. Върховата система в програмата остава опционалната Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) (Керамични композитни спирачки на Porsche).

Новият Cayenne Turbo вече е наличен за поръчки, като лансирането му на европейския пазар е планирано за края на 2017 г. В Германия върховият модел на SUV гамата е с цена от 138 850 евро и специфични за съответната държава характеристики.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >