„Лишаване“ не е дума, с която бихме свързали Porsche – нито самата марка, нито клиентите й. Но фактът, че както Cayenne Turbo, така и Turbo GT с 640 к.с. вече не се предлагат в ЕС, не е от нещата, които хората от Porsche разкриват с радост. Но адаптацията на V8 битурбо-двигателя към строгите норми за вредните емисии беше „просто икономически неосъществима“.
Добрата новина е, че хората от Цуфенхаузен са обновили последния Cayenne четири години след пускането му на пазара в толкова голяма степен, че почти може да говорим за напълно нов модел – особено що се отнася до интериора.

Изцяло рестилизираният кокпит силно напомня на Taycan. Новото извито табло и централният 12,3-инчов екран вече са серийни, а Porsche може да постави и екран за пътника до водача срещу доплащане. Този втори дисплей не се вижда от мястото на водача, но „навигаторът“ може да гледа от екрана данни за динамиката на автомобила или сериали на дълъг път.
V8 битурбо с 474 к.с
Към момента в ценовата листа има само три двигателя: Cayenne (сега 353 к.с.), E-Hybrid (вече с по-голяма батерия) и Cayenne S – вече с V8 битурбо, а не с V6.
След 2000 оборота агрегатът изпраща до 600 Нм към коляновия вал, разгръща линейно своите 474 к.с. и си партнира безупречно в тандем с 8-степенната автоматична скоростна кутия. Благодарение на тези показатели автомобилът ускорява за 4,7 секунди от 0 до 100 км/ч и постига максимална скорост 273 км/ч.

А звукът? Истинска буря при рязко настъпване на газта, приятно „гъргорене“ в трафика. Новост е възможността за индивидуална настройка на твърдостта и височината на окачването отделно във всеки от четирите режима на шофиране. Вече няма допълнителен режим Individual. А от Porsche са поставили пружини и амортисьори с по-твърди настройки.
PASM, т.е. адаптивното окачване, винаги е серийно. Опционално можете да поръчате въздушно окачване, което вече работи с двуклапанна технология. Предимството, която тя дава, е че сгъването и разгъването на амортисьорите могат да се регулират индивидуално от електрониката.
Цените на базовия Cayenne започват от 178 000 лв.
От Porsche се гордеят много с новите HD матрични фарове, всеки от които разполага с над 32 000 отделни пиксела. Една от многото им функции е т.нар. „bottleneck light“ – тя е много удобна за стеснени пътни участъци в ремонт например, тъй като маркира широчината на автомобила върху асфалта.
A цените? Cayenne с базовия двигател стартира от около 178 000 лева, а версията S – малко под 216 000 лева.

Извод
Cayenne струва ужасно много пари, но е сензационно пъргав за автомобил с тегло почти 2,2 тона и дължина почти 5 метра. V8 с 474 к.с. за момента е топверсията, по-късно ще се появяват два Plug-in хибрида, както и модификация GTS.