Новото Porsche 911 Sport Classic: завръщане в бъдещето


28
апр.
2022

Новото 911 Sport Classic е вторият от четирите колекционерски автомобила, които Porsche представя като част от своята стратегия Heritage Design. Общо 1250 броя от ограниченото издание на Porsche Exclusive Manufaktur ще възродят стила на 60-те и началото на 70-те. Също като при неговия непосредствен предшественик, базирания на 997 модел 911 Sport Classic, представен през 2009 г., външният вид на този модел е вдъхновен от оригиналния 911 (1964 – 1973) и 911 Carrera RS 2.7 от 1972 г. 911 Sport Classic вече може да бъде поръчван на цени, започващи от близо 545 000 лева. Доставките ще бъдат налични в европейските Porsche Центрове от месец юли 2022 г., а след това и на останалите пазари.

„Моделите Heritage Design представляват концепциите с най-голям емоционален заряд в продуктовата стратегия на Porsche“, казва Александър Фабих, вицепрезидент, Индивидуализация и класика. „При този уникален подход дизайнерският отдел на Porsche работи съвместно с Porsche Exclusive Manufaktur, за да постигнат нова интерпретация на емблематичните модели 911 и оборудването от 50-те до 80-те години и да възродят отличителните черти на дизайна от онези десетилетия.” Porsche лансира четири модела в ограничено издание за продължителен период. Първият от тях беше представен през 2020 г.: 911 Targa 4S Heritage Design Edition с елементи на дизайна от 50-те и 60-те години.

Porsche Design създаде също висококачествен хронограф, наличен изключително за водачите, които закупят колекционерското издание. Часовникът хармонично интегрира многобройни детайли от дизайна на новия 911 Sport Classic. Като част от пакета Heritage Design Classic, избрани интериорни елементи от новия 911 Sport Classic ще бъдат на разположение и за повечето настоящи модели 911.

Нова интерпретация на исторически значими дизайнерски елементи

Широката каросерия – иначе запазена за моделите 911 Turbo – фиксиран заден спойлер в стила на легендарната Carrera RS 2.7 „патешка опашка“ и покрив с две заоблени части подчертават отличителния стил на новия 911 Sport Classic.

Както и при базираното на 997 първо поколение на 911 Sport Classic, лансирано през 2009 г., дизайнерите са вдъхновени от модерната сива боя на ранното Porsche 356 при избора на ексклузивен цвят за новото ограничено издание. „Новият 911 Sport Classic е първият автомобил с боя Sport Gray Metallic“, казва Михаел Мауер, вицепрезидент по стила в Porsche. „Сивото никога не е скучно, доста често представлява изявление и винаги класа.“ Като алтернатива на ексклузивния цвят Sport Grey Metallic, новият 911 Sport Classic се предлага и в базов черен цвят, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic или боя според мострата. Двойни ленти на капака, покрива и задния спойлер в светъл цвят Sports Grey подчертават спортния дизайн на автомобила.

В интериора емблематичният пепитен десен присъства на панелите на вратите и средните части на седалките, докато двуцветната тапицерия от полуанилинова кожа в черно/класически коняк постига елегантен контраст с цвета на екстериора.

550 к.с. за най-мощния 911 с механична скоростна кутия

Концепцията на силовото предаване е също толкова уникална: 3,7-литровият, 6-цилиндров боксерен двигател с два турбокомпресора предава своите 405 кВт (550 к.с.) на пътя само чрез задните колела. В комбинация със 7-степенната механична скоростна кутия, новият 911 Sport Classic е най-мощният 911 с механична скоростна кутия, наличен днес.

Скоростната кутия има функция за автоматично сработване, която компенсира разликите в оборотите на двигателя между предавките с кратко повишаване на оборотите при превключване на по-ниска предавка. Стандартната спортна изпускателна система е специално пригодена за модела за още по-емоционално звуково изживяване.

Окачването, базирано на моделите 911 Turbo и 911 GTS, отговаря на изискванията за висока производителност: Благодарение на стандартно оборудваната система за активно управление на окачването Porsche Active Suspension Management (PASM), амортисьорите му реагират на динамичните промени със светкавична скорост. PASM се комбинира стандартно със спортното окачване, което се отличава с 10 милиметра по-ниска височина.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин