Новини » Новото Porsche 911 Dakar: и за офроуд, и за Нюрбургринг

Новото Porsche 911 Dakar: и за офроуд, и за Нюрбургринг

1711
2022

Porsche бележи необичайна световна премиера на Автомобилния салон в Лос Анджелис: новото Porsche 911 Dakar е автомобил, с който ще се чувствате превъзходно и на пистата, и на черен път. Ексклузивният модел, ограничен до 2500 броя, не само демонстрира, че едва ли има граници пред концепцията Porsche 911. Той също припомня първата победа на Porsche в ралито Париж-Дакар през 1984 г., която бележи и въвеждането на задвижване на четирите колела при Porsche 911. Ето защо новото 911 Dakar се предлага и с опционалния пакет Rally Design, напомнящ за емблематичния победител.

Първият впечатляващ детайл при Porsche 911 Dakar е пътният просвет, който е с 50 милиметра по-голям в сравнение с този при 911 Carrera със спортно окачване. А стандартната система за повдигане може да увеличи височината отпред и отзад с допълнителни 30 милиметра. Този пътен просвет и ъгълът на заход съперничат на стандартните SUV. Системата за повдигане се използва не само за бавно преминаване през препятствия, но и е неделима част от обновеното шаси. Настройката „високо ниво“ е на разположение за амбициозни офроуд приключения при скорости до 170 км/ч. Над тази скорост автомобилът автоматично се снижава до стандартното ниво.

Специално разработени гуми за всякакви терени Pirelli Scorpion All Terrain Plus (с размер 245/45 ZR 19 отпред и 295/40 ZR 20 отзад) допълват спортните офроуд атрибути на автомобила. Едрата шарка на протектора е дебела девет милиметра, а подсилените бордове и нишки в конструкцията на гума се състоят от два каркасни слоя. Всичко това прави гумите на Porsche 911 Dakar идеални дори за предизвикателни терени. Те са и много устойчиви на срязване. Като опция се предлагат летни и зимни гуми Pirelli P Zero, също с два каркасни слоя. Но гумите за всякакви терени са стандартно оборудване и предлагат динамиката на спортния автомобил и на пътя.

Трилитровият битурбо 6-цилиндров двигател с мощност 480 к.с. (353 кВт) и максимален въртящ момент от 570 Нм осигурява превъзходна динамика, комбинирана със завладяващия звук на боксерен двигател. Новият спортен автомобил спринтира до 100 км/ч за 3,4 секунди; поради гумите за всякакви терени максималната скорост е ограничена до 240 км/ч.

Стандартно двигателят се комбинира с 8-степенна трансмисия PDK и задвижване на всички колела. Стандартното оборудване включва също завиваща задна ос, тампони на двигателя като при 911 GT3 и системата за стабилизация PDCC. В резултат на взаимодействието на всички компоненти 911 Dakar е също толкова динамичен на пясък и хлъзгави повърхности, колкото и на Нюрбургринг-Нордшлайфе. Върховите офроуд способности се осигуряват и от два нови режима на шофиране, които могат да бъдат избрани с помощта на въртящия се превключвател на волана. Режим Rally е идеален за хлъзгави, неравни повърхности и се отличава с ориентирано към задната ос задвижване на четирите колела. В режим Офроуд пътният просвет се повишава автоматично. Този режим е предназначен за максимално сцепление върху труден терен и върху пясък. И двата нови режима на шофиране разполагат също с новата функция Rally Launch Control, която позволява впечатляващо ускорение на хлъзгави повърхности и позволява приплъзване на колелата от около 20%.

По желание с багажник за покрив или палатка на покрива

Допълнителните характерни особености на 911 Dakar включват новия неподвижен олекотен заден спойлер, изработен от CFRP, и капака на предното багажно отделение също от CFRP с впечатляващи отвори за въздух, заимствани от 911 GT3. Присъстват и стандартни офроуд детайли като червените алуминиеви халки за теглене отпред и отзад, разширените калници и прагове и защитните елементи от неръждаема стомана отпред, отзад и на праговете. Страничните въздухозаборници на преработената предна част също са защитени от летящи скални отломки с решетки от неръждаема стомана.

Покривът на Porsche 911 Dakar разполага с видим 12-волтов електрически куплунг за фаровете на опционалния багажник за покрива. С товароносимост от 42 килограма, багажникът може да поеме оборудване за рали като туби за гориво и вода, сгъваеми лопати и „пътеки“ против буксуване без никакви проблеми. За 911 Dakar се предлага и палатка на покрива.

В интериора 911 Dakar подчертава спортните си амбиции със стандартни пълноразмерни обгръщащи седалки и липса на задна седалки. Олекотените стъкла и акумулатор допълнително намаляват масата на автомобила, което позволява на Porsche 911 Dakar да тежи едва 1605 кг – само с 10 кг повече от 911 Carrera 4 GTS с PDK.

Определяща характеристика на интериора на Dakar е стандартната тапицерия Race-Tex с декоративни шевове в цвят Shade Green, който се предлага и ексклузивно като металическо външно покритие за 911 Dakar. Пакетът Rally Sport с антиролбар, шестточкови предпазни колани и пожарогасител е опционален.

Новото Porsche 911 Dakar може вече да бъде поръчано на цена от 478 670 лева.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин