2018
На европейския пазар традиционният седан в сегмент D е в застой през последните четири години, след повече от десетилетие на спад. Под натиск от разнообразни предпочитания на клиентите и различен дизайн, особено от пазара на SUV модели, големият седан сега може да се възползва единствено от предлагане на по-широко разнообразие и възприемане на по-ясно изразена идентичност. В тези условия дизайнерите на новия Peugeot 508 заявиха своята ясна цел: да се премине от традиционния силует с четири врати към фастбек с пет врати. От пръв поглед новият PEUGEOT 508 изненадва с енергично и изразително присъствие. Автомобилът е нисък – едва 1,40 м, и с аеродинамичните си линии е решен в стил “купе“.
Предницата е впечатляваща, дори агресивна. Прецизно изработената радиаторна решетка с шахматен мотив е разположена между предните Full LED фарове, което е вдъхновено директно от най-новия концептуален автомобил на марката – Instinct. С лъва в центъра на радиаторната решетка и логото 508, разположено в най-предната част на капака, новият Peugeot 508 отдава дължимото на своите признати предшественици, 504 и 504 купе.
В профил новият PEUGEOT 508 разкрива идеално балансирани пропорции. Покривът е нисък и издължен, в стила на премиум сегмента. Автомобилът изглежда компактен, като дължината му е ограничена до 4,75 м. Остъклените повърхности придават допълнителен финес на силуета и разкриват врати без рамки. Нищо не нарушава неговата динамика: липсват класическата позиция на предния капак, рамките за стъклата вратите; луфтовете са намалени чрез първокласно ноу-хау; колелата са в идеална хармония с арките на подкалниците; покривната антена е премахната. В Peugeot са използвали своите експертни познания, за да увеличат максимално естетическата привлекателност и качеството на автомобила.
В задната част блестящо черната хоризонтална лента, която характеризира най-новите модели на марката е интегрирана между светлини. Но това, което веднага изпъква, са триизмерните Full LED задни светлини. Заимствани директно от дизайна на най-новите концептуални автомобили на марката и използвани за пръв път при Quartz, тези светлини, светещи и през нощта, и през деня с променлив интензитет, правят светлинната идентификация във формата на нокти постоянно видима. За да впечатлят допълнително, емблематичните светлини изглеждат различно в зависимост от това дали се гледат отстрани или отзад. Те са разпознаваеми и придават допълнителна стойност на дизайна. Задната част на автомобила разкрива и оригинална характеристика на новия 508: умело „скрит“ заден капак, който съчетава елегантност с практичност и дава оптимален достъп до 487-литровия багажник.
В интериора погледът веднага е привлечен от и най-новата версия на i-Cockpit. Напълно конфигуруем и подлежащ на персонализация (шест различни режима на извеждане), дисплеят е разположен над волана и представя цялата необходима информация за шофирането в полезрението на водача, намалявайки необходимостта да отклонява поглед от пътя. Централният сензорен екран е вграден в инструменталния панел, на приблизително същата височина като дисплея на нивото на очите. Тъчскрийнът е 8-инчов при базовото ниво на оборудване Active и 10-инчов HD версия при ниво Allure и по-високите нива. Придружен е от седем лостчета, наподобяващи клавиши на пиано, забележително добре интегрирани в панела и осигуряващи директен, постоянен достъп до основните функции за комфорт: радио, климатик, навигация, настройки на автомобила, телефон, мобилни приложения и i-Cockpit Amplify (с възможност за избор между две подлежащи на пълна персонализация интериорни среди – Boost и Relax). 508 използва платформата EMP2, благодарение на която е намалена масата (средно 70 кг по-малко в сравнение с предишното поколение. Въвеждането на нова техника за заваряване на каросерията осигурява по-голяма устойчивост и гаранция за по-добра издръжливост. Новият седан предлага и адаптивни амортисьори, както и 8-степенна автоматична трансмисия.
Новият 508, типично по френски, отделя голямо внимание на комфорта. Изборът и качеството на материалите в покритията и тапицериите, и вниманието, отделено на изработката, обгръщат пътниците с мека, модерна, изискана среда. По тази причина седалката на водача (и на пътника до водача от ниво Allure Business) получи етикета AGR (Aktion für Gesunder Rücken), който оценява нейната ергономичност и възможностите за регулиране по дължина, наклон на облегалката и лумбална опора (четирипосочна електрическа пневматична система). Това оборудване се предлага като опция от ниво Active.
508 предлага широка гама от системи в помощ на водача от най-ново поколение, които забележително отговарят на все по-взискателните критерии на EuroNCAP. Автомобилът е оборудван със следните системи:
- Система за нощно виждане (Night vision), за първи път в сегмента
- Адаптивен автопилот с функция Stop & Go (с автоматична скоростна кутия ЕАТ8)
- Асистент за позициониране в лентата (свързан с адаптивния автопилот с функция Stop & Go), първо приложение в гамата на PEUGEOT
- Активна спирачка за безопасност от най-ново поколение (която засича пешеходци и колоездачи през деня и през нощта при скорост до 140 км/ч) и Предупреждение за спазване на дистанция
- Асистент за придържане в лентата (включително спрямо банкетите)
- Предупреждение за бдителността на водача (чрез камера)
- Система за автоматично превключване на дълги и къси светлини
- Система за разпознаване на пътните знаци за ограниченията за скорост и препоръки
- Система за разширено разпознаване на пътните знаци („Stop“, „Забранено влизането“ и др.)
- Система за активно следене на мъртвата зона
Системата за нощно виждане използва инфрачервена камера и засича живи същества пред автомобила нощем или в условия на намалена видимост. системата осигурява засичане в рамките на 200-250 м извън обхвата на фаровете и извежда образа от инфрачервената камера централно на дисплея на нивото на очите на водача. 508 се възползва от двигателите от ново поколение PureTech и BlueHDi. При бензиновите двигатели има две нови предложения (в зависимост от пазара), разработени въз основа на 1,6-литровия двигател PureTech – със 180 и 225 к.с. (за версия GT), винаги с 8-степенен автоматик. Възможностите за избор при дизеловите двигатели са четири (в зависимост от пазара), разработени въз основа на 1,5-литровия и 2,0-литровия BlueHDi двигатели: BlueHDi 130 S&S с 6-степенна механична трансмисия е двигателят на базовото ниво и единственият, който предлага 6-степенна механична скоростна кутия; BlueHDi 130 S&S EAT8; BlueHDi 160 S&S EAT8 и BlueHDi 180 S&S EAT8.