Новото Peugeot 508 – от 52 590 лева


13
окт.
2018

Човек два-три пъти бавно обикаля автомобила и продължава да не вярва на очите си! Кроткото и делово 508 сега е гладко като акула, задницата е секси скосена, а номерата на модела дори не са разменени! Първото ни впечатление: Оле, Оле, Оле! Шапки долу и на колене!

Но да оставим футболните емоции настрана. Любопитни сме да научим какво се крие под красивата външност на спортно изваяния французин. Първият ни директен контакт в атрактивната лимузина на пътя се случва в аристократичната GT-версия със 163 к.с. и 2-литров BlueHDI агрегат (от 64 905 лв.). Двигателят – още една изненада – той не е свързан към трансмисия с два съединителя, а се управлява чрез прецизно превключваща осемстепенна автоматична скоростна кутия от Аisin.

По-къс, по-плосък, по-широк: дизайнът на 508 печели много от радикалната диета. По-ниският таван на втория ред спокойно може да се преглътне

Преди обаче да потеглим по красивите шосета на Лазурния бряг, да се наместим удобно в комфортната шофьорска седалка, за да персонализираме новия i-Cockpit. Сътрудничеството между цифровите уреди и обърнатия към водача централен дисплей би могло да се сравни с познатия виртуален кокпит на Audi. В конкретния случай обаче французите дори го надграждат. Поне по отношение на директния конкурент А4, защото, чрез интегрираната в автомобила инфрачервена камера, върху екрана на дигиталния i-Cockpit може да активирате асистент за нощно виждане, с който своевременно да разпознавате движещи се обекти като пешеходци, велосипедисти или диви животни, докато шофирате през нощта. Една наистина полезна функция. Не всичко на таблото, разбира се, е електроника. Механичните клавиши за най-често използваните функции придават симпатичен облик на средната конзола и в същото време спестяват време и нерви за ненужно ровене в безкрайни подменюта.

Забележително: LED-графика в стоповете
с ефектно светлинно шоу при отключване
на автомобила

Време за привикване изисква познатият и от другите актуални модели на Peugeot смален мини волан, който мен лично винаги ме връща към безгрижните детски години, когато шофирахме малки колички, обгърнати от гумени уплътнения в шумен лунапарк. Идеята на това кормило е да ви подсигури по-добра видимост. Ефекта ще усетите, щом седнете отново в автомобил с нормален волан, който в началото странно ще ви „стърчи“ и ще отнема част от фронталната видимост. Друго предимство на миниатюрния волан е удобното управление на 508 по пътища с много и остри завои. Оценихме го веднага, щом маршрутът напусна красивите крайморски булеварди на Монако и Ница, за да ни отведе до красивите скални масиви на Южните Алпи.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Солиден, но ръждив

7
апр.
2016

Хибридните модели на Toyota отдавна са синоним на надеждност. Тестът на 100 000 км обаче не премина съвсем без последствия за единствения малък хибриден автомобил на пазара

Card image cap
Първи впечатления: Citroën C3

6
мар.
2017

Citroen е известен със своята екстравагантност - автомобилите на френската марка са по-шарени, по оригинални и по-различни от тези на останалите. Това се отнася и за новия C3

Card image cap
100 000 км с C 250 d 4Matic T Avantgarde: един Mercedes в нова светлина

27
сеп.
2017

С-клас пое по трасето на маратонския ни тест в невинен бял цвят. И след изпълнени със стрес 100 000 километра достигна до целта с почти бяла престилка

Card image cap
Audi TT RS срещу Corvette: Тийнейджърска мечта срещу стар рокер…

19
ян.
2017

Германска перфектност или дива американска мускулатура? В дуела на спортните коли един срещу друг се изправят два напълно различни модела. Но кой от двата е по-добрият?

Card image cap
Land Rover Discovery: Остава як като скала!

31
мар.
2017

Land Rover пуска нов Discovery – според британците това е най-добрият всъдеход. Разбира се, че трябваше да проверим това. Естествено тествахме новия Disco и по нормални пътища

Card image cap

В последния брой:

Архив >