Новото Peugeot 208: каква страхотна малка кола!


3
ян.
2020

НЯМА ДА ИМА 209! Името 208 се запазва, само визията е нова. По-внушително и с девет сантиметра по-дълго е новото Peugeot, като се очаква да го хареса и мъжката част от клиентелата. Приведеният автомобил излъчва мощност, която вече има нещо от бъдещото GTI, макар и със старта през ноември да се появят версии с по-малко конски сили: три бензинови с от 75 до 130 к.с., една дизелова (100 к.с.) и електрическа със 100 кВт.

Повечето клиенти ще изберат бензиновата със 100 к.с. – добър избор. 3-цилиндровият агрегат ускорява тихо и ненатрапващо се, но може и по друг начин (0 до 100 км/ч за 9,9 секунди), когато малкото „лъвче“ показва зъбите си например по междуградски пътища. Тогава 208 се стрелка в завоите с малкия си волан и прецизното управление. Почти спортно, но една Fiesta се държи по-стабилно в завоите. Окачването на Peugeot се представя убедително само по гладък асфалт, иначе изнервя с постоянните си вибрации.

Стойте далеч от 17-цоловите джанти. Те едва ли ще се понравят на чувствителните водачи в градски условия. Тъй като все пак 208 е модел основно за града: там модерната автоматична трансмисия осигурява спокойствие. Базовият бензинов мотор със 75 к.с. (атмосферен) има достатъчно мощност за двама души, а най-мощният бензинов агрегат прави модела на Peugeot почти годен за превозване на семейството.

Спойлер на покрива и черни бленди красят задницата на GT-Line

Но все пак почти. Шикозният дизайн с дълъг преден капак коства място. На задната седалка възрастните седят доста уютно, а багажникът (265 до 1106 литра) не побира много. Отпред ви очаква типичният за марката i-Cockpit, с информация над малкия волан, сега с 3D графика (от Allure): важната информация се прожектира.

Високи товарен ръб и стъпало в повърхността действат смущаващо в малкия багажник. Другите побират повече

Привлича окото, но въпреки избиращия се дизайн не е по-прегледно от класическите кръгли уреди. Още базовата версия Active е с аудиосистема, асистент за предупреждение за сблъсък и система за разпознаване на пътни знаци (серийни), като от следващото ниво Allure прибавяме алуминиеви джанти, три режима на движение, и 3D кокпита. Цените са леко повишени – там цифрите не са останали без промяна.

i-Cockpit е с индикации над малкия волан, сега с 3D ефек

Peugeot 208 Puretech 100

Двигател 3 цилиндъра, отпред напречно Работен обем 1199 см3 Мощност 75 кВт (100 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 205 Нм при 1750 об/мин Задвижване предно/ 6-степ. механична Д/Ш/В
4055/1745/1430 мм Тегло (празен) 1165 кг Багажник 265–1106 л 0–100 км/ч 9,9 сек Макс. скорост 188 км/ч Разход 5,4 л А95Н (WLTP) Емисии CO2 123 г/км Цена от 29 312 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >