Новото Maserati Levante S: пустинята оживя!

Първият SUV на Maserati ще получи за моделната 2018 година актуални асистиращи системи и ще бъде в крак с модата по отношение на техниката


14
февр.
2018

ТОЙ Е КОШМАРЪТ за всички фенове на Maserati. Ma-se-ra-ti! Това са филигранни Coupé-та и елегантни лимузини с италианска техника от автомобилния спорт. А от миналото лято вече се предлага и този SUV. Името му е Levante, дължината – пет метра, теглото – над 2 тона, като клиентите в Германия предпочитат дизеловия мотор. Както и теглич, тъй като благодарение на прикачения си товар от 2,7 тона може да тегли немалко. За традиционната марка, собственост на концерна Fiat-Chrysler, първият SUV е повече от шестица от тотото. Levante е най-успешният модел на Maserati за всички времена – с продажби повече от общия брой на останалите модели Ghibli, GT/GC и Quattroporte, взети заедно. Повечето клиенти не сменят друг модел на Maserati с Levante, а са притежавали друга марка SUV – например Porsche Cayenne. „Италианецът“ има по-добра позиция от майстора в класа на благородните SUV-ове в сравнение с периода на пазарната си поява през миналата година.

Обърнете внимание на кокпита: най-после модерна свързаност с темпомат и асистент за мъртвата точка

Maserati пусна първоначално Levante в надпреварата без необходимите от днешна гледна точна асистиращи системи за водача и по този начин му даде недостатък в битката с конкуренцията. Сега инженерите са направили някои промени за моделната 2018 г.: хидравличното сервоуправление е заменено от електрическо, което позволява оборудването с асистент за запазване на пътната лента и за задръствания. Естествено Levante бе оборудван и с повечето от останалите асистиращи системи за водача, очаквани от клиентите на такива автомобили: темпомат, система за мъртвата точка, система за разпознаване на пътни знаци.

Смъкнете малко налягането в гумите, за да не излети Levante.

Изводът от теста на модела за 2018 г.: операцията е успешна, пациентът се чувства добре! Новото управление е с безупречна настройка – в Maserati определено ги умеят тези неща. Levante се управлява прецизно и позволява високи скорости в завоите – много добре за автомобил с толкова висок център на тежестта. Нашият тестови автомобил бе оборудван с най-мощния от трите предлагащи се двигателя – 3-литров V6 Twin-Turbo бензинов с 430 к.с., произвеждан от Ferrari (същият мотор се предлага и с 350 к.с., освен това има и 3-литров дизелов V6 с 275 к.с.). В съпровод на изкуствения звук, от който ще ви настръхнат косите, фамозната машина ускорява равномерно и бързо – толкова бързо, че зад всеки ъгъл ви дебне някоя глоба за превишена скорост. В комбинация със също бързо и прецизно превключващата 8-степенна автоматична трансмисия на ZF, ориентираното към задницата разпределение на тежестта на двойното задвижване, на блокажа на задния диференциал и на разпределението на тежестта от 50:50 Levante се държи на пътя точно като спортен автомобил. Въпреки това предлаганият комфорт на возене е на високо ниво – благодарение на серийното въздушно окачване. То поглъща доста умело грубите неравности на пътя. Levante се справя отлично дори и извън пътя. Ние го изпробвахме – с намалено налягане на въздуха в гумите, през дюните. С включен офроуд режим и изключена ESP „италианецът“ не се спира пред нищо, като разполага с достатъчно резерв от мощност във всяка една ситуация.

Тризъбецът си пробива път през дюните.

 

Пет метра дължина, 1,68 метра височина: досега не е имало такъв модел на Maserati. Levante е изключително търсен

 

Технически данни

Двигател 3.0 V6 Twin-Turbo, бензинов, отпред надлъжно
Мощност 316 кВт (430 к.с.) при 5750 об/мин
Макс. въртящ момент 580 Нм при  4500-5000 об/мин
Разход 10,9 л/100 км
Задвижване двойно, 8-степ. автоматик
Д/Ш/В 5003/1968/1679 мм
Тегло (празен) 2109 кг
Макс. скорост 264 км/ч
0–100 км/ч 5,2 сек
Емисии 253 г/км CO2
Цена 188 500 лв.

Извод

Който харесва автомобили като Porsche Cayenne или BMW X5, то трябва да разгледа по-внимателно тази алтернатива във висшата лига на SUV-овете. Levante се управлява като спортен автомобил и предлага мястото и удобствата на просторен SUV.

Още по темата

Card image cap
Този електромобил е кошмар за Ferrari-та!

27
юни
2017

462 к.с., максимален въртящ момент 620 Нм: в това Renault на ток се крие задвижването на болид от Формула Е. AUTO BILD успя да го покара!

Card image cap
Мощни модели от висок клас: сърдечни вълнения

24
сеп.
2017

Серия 5 и моделите от високия клас са доста самоуверени. Освен това предлагат и V8 агрегат! Както и звук, от който ще настръхнете

Card image cap
МАЛКИТЕ ГРАДСКИ ПРЕЛЪСТИТЕЛИ

2
май
2017

Те завладяват сърцето и разума: новите малки дизели са перфектния партньор за щастлив съвместен живот

Card image cap

В последния брой:

Архив >