Новото Ferrari 296 GTB изминава 25 км изцяло на ток

0507
2021

Ferrari разбива стереотипите! Новото 296 GTB е не само Plug-in хибрид, който може да се движи изцяло на ток, но и първото Ferrari за обществените пътища с V6 битурбо двигател. Но не се притеснявайте – при системна мощност 830 конски сили и тегло 1470 кг върховата динамика за писта е гарантирана.

При новия V6-мотор с ъгъл на разположение на цилиндрите от 120 градуса и работен обем от 3 литра се касае за изцяло нова разработка. Особеността: двете турбини са разположени в „горещото V“, тоест между цилиндрите. Агрегатът с вътрешно горене на Ferrari предоставя на разположение 663 к.с.,  като мощността на литър е впечатляващите 221 к.с. В тази дисциплина 296 GTB е абсолютният световен шампион. Досега титлата бе за Mercedes-AMG A45 S с 211 к.с. на литър. V6 се развърта до максимум 8500 оборота, а на помощ му се притичва разположен на задна ос електромотор със  167 к.с., което прави системна мощност от 830 к.с. и максимален въртящ момент от 740 нютонметра. Трансмисията е 8-степенна с два съединителя. Предавателната кутия е пригодена за нормални пътища версия на тази от Формула 1.

Електромоторът е захранван от батерия с капацитет 7,45 кВтч, което дава възможност за чисто електрически пробег до 25 километра и максимална скорост в електрически режим от 135 км/ч. При разработката от Ferrari са отдали голямо значение на леката конструкция. V6 двигателят тежи само 186 килограма, а електрооторът – 22 кг. Теглото на батерията е 73 кг. Така собственото тегло на 296 GTB е запазено сравнително ниско. С помощта на опционалното оборудване от лека конструкция Assetto Fiorano и благодарение на използването на много карбон, новият модел тежи само 1470 кг. Динамичните характеристики са впечатляващи в сравнение с регулярния вариант: за 2,9 секунди се взема спринта от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост на спортиста със средно разположен двигател е 330 км/ч.

Дизайнерският отдел на Ferrari е придал израз на тази мощ и на този спортен талант. Интериорът и каросерията на дългия 4,56 метра, висок 1,19 метра и широк 1,96 метра 296 GTB са ориентирани към тези на по-големия брат SF90 Stradale. По-малкият от двата хибридни събратя изглежда по-праволинеен и по-семпъл. Силно скосеното предно стъкло, многото вентилационни отвори, както и впечатляващият дифузьор и разположената в средата на бронята двойна ауспухова тръба изпъкват с дизайна си.

От Ferrari не са обявили още официални цени, но в Италия цената на 296 GTB се очаква да бъде около 538 000 лв. Първите автомобили ще бъдат доставени на клиентите в началото на следващата година. В дългосрочен план моделът може да получи кабрио-версия и да замени актуалния F8 Tributo. Със своите 720 к.с. той е значително „по-немощен“ и може през следващите години да падне жертва на строгите норми за вредни емисии със своя 3,9-литров V8 двигател. Динамичните характеристики и на двата модела са на подобно ниво.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин