Новото Caddy: няма по-шикозна „баничарка“


24
февр.
2020

След пет години производство на предходната генерация дебютира новото пето поколение на Caddy – което залага много повече на лайфстайла в сравнение с досега. В предната част откриваме типичното за VW „лице“, което в голяма степен носи и Golf 8. Оформеният по нов начин преден капак завършва в също нови фарове (опционално – и Full LED) и в по-тясна радиаторна решетка. Както и при Golf, позиционираната там хромирана декоративна лайстна преминава визуално към дневните LED-светлини. Новата предна броня напомня на електромобила ID.3. Още по-голяма стъпка напред по отношение на дизайна маркира задницата. С ясните си ръбове и подчертаните с черен акцент вертикални задни светлини, „обгръщащи“ задното стъкло, тя напомня леко на произвеждания до 2005 Mercedes Vaneo. Стъклото заема около половината от площта на задния капак. Надписът Caddy е изнесен под регистрационната табела. Интересна е позицията на емблемата на VW – сега тя е поставена над задната чистачка.

Повече място

Новото Caddy използва платформата всестранен талант на VW MQB и благодарение на нея може да расте в почти всички посоки. С дължина от около 4,5 м версията с висок покрив е пораснала с повече от 9 см. Това се дължи преди всички на междуосието, към което са добавени над 7 см. Пространството за товари е увеличено до повече от 1,27 м. По отношение на широчината Caddy „пораства“ с 6 см до около 1,86 м и така товарният отсек достига широчина от 1,61 м (1,23 м между калниците). Към отвора за товари са добавени 5 см – и той достига 1,23 м. По данни на VW вече в багажника може да се побира европалет (а при товарната версия – две). Общият обем за товари е 3,3 куб.м.

Вариантите

И новото Caddy ще бъде предлагано като Maxi с удължено междуосие, с една или две плъзгащи врати, както и по избор на клиента с две отделни или с една цяла задна врата. Задното окачване продължава да бъде на цяла торсионна греда, но вместо листови ресори вече има пружини – за повече комфорт. Очаква се цените да бъдат на нивото на предходния модел.

Дигитален кокпит

Първото ни впечатление при качването в новото Caddy е, че всичко отвътре е значително по-подредено. И това се дължи не само на новото арматурно табло с хоризонтална ориентация – но и на отпадането на цяла армада от превключватели. Те са заменени посредством тъчповърхности. При това до такава степен, че дори конвенционалният въртящ се контролер за светлините е отпаднал! На негово място вляво до мултифункционалния волан (винаги сериен за пътническата модификация) се намира тъчпанел, посредством който можете да контролирате светлините, подгряването на стъклата и вентилацията. Други тъчповърхности са разположени под централния дисплей, а тези за климатика и за силата на звука – между дюзите за вентилация на централната конзола. Най-съществената новост обаче е опционалният дигитален кокпит. Той вече ни е познат от други модели на Volkswagen като Golf, Passat или буса Т6. В Caddy можете да избирате между два изгледа – при единия оборотомерът и скоростомерът се показват като кръгли инструменти, а при другия – като инфополета. Иначе серийно инструментите са аналогови. Инфоразвлекателната система е с размери на дисплея между 6,5 и 10 цола, които са винаги цветни и с тъчфункция. Въпреки всичко това повърхностите в кокпита са типични за лекотоварен модел – и лесни за почистване. Естествено, пространството в купето е повече от щедро. Дори много високи пасажери на втория ред не трябва да се притесняват за прическата си. А опционалният панорамен покрив на нашия „фотомодел“ пропуска много светлина в купето.

В пътническата версия Caddy серийно е с пет места. На втория ред са разположени една двойна и една единична седалка. Опционално практичният Volkswagen може да бъде поръчан и с още две отделни седалки най-отзад – за да има място за седмина. А когато последната двойка места бъде сгъната, в багажника се отваря още място.

Продължете на следващата страница

Още по темата