Новото Caddy – най-практичният Volkswagen


7
авг.
2020

Спомняте ли си първия Volkswagen Caddy? С тракащ дизел, развиващ 50 к.с., Golf „единичката“ с бордова каросерия беше типичен работен кон. От 1978 до днес обаче доста неща се промениха – и през 2020 се появи Caddy номер пет. Още на пръв поглед става ясно, че по модела е направено много. „Донор“ на техниката е Golf 8, с който лекотоварният модел си поделя платформата MQB. Oчевидно, от четвъртото поколение (2015) не е останало нищо – все пак тази генерация беше на практика всеобхватен фейслифт на третата, дебютирала през 2003.

Интериорът – значително по-комфортен

„Петото“ Caddy използва изцяло нова конструкция. Отвън то е по-аеродинамично – с cW-коефициент 0,30 вместо 0,33, а отвътре – по-модерно с дигитални уреди. Всичко е подчинено на идеята, че „товарачът“ трябва да отстъпи мястото на луксозния „превозвач“. В тествания от нас екземпляр откриваме разкошни екстри – панорамен покрив, темпомат с автоматичен контрол на дистанцията, LED-светлини, DSG-трансмисия и големи 18-цолови джанти – като при новото Caddy. Новост са и „добрите маниери“ на пътя. 2-литровият TDI генерира 122 к.с. и подхожда идеално на характера на Caddy. Щедрото използване на изолационни материали свидетелства за сериозната разлика спрямо шумничкия предшественик. Caddy никога досега не е било толкова тихо.

Работният кон да отстъпи място на лукса: новото Caddy радва с много екстри – за които обаче ще трябва да доплатите.

И толкова динамично. Което не е изненада: на мястото на целия заден мост с листови ресьори сега се е настанило окачване с Panhard-щанга и винтови пружини. То ни отвежда в нов свят по отношение на динамиката и на сигурността. Сега Caddy „филтрира“ доста по-успешно неравностите и следва точно зададената траектория. Това обаче не е достатъчно, за да се превърне високото Caddy в истински майстор на завоите. И въпреки това на стремежа за по-спортно шофиране Volkswagen-ът „откликва“ изненадващо уверено. За целта съдейства и новото, значително по-прецизно кормилно управление. По традиция Caddy предлага широко разнообразие от модификации. Освен стандартния модел, който за първи път ще може да бъде поръчан със седем места, може да бъде поръчан и удължения с 35 см Caddy Maxi. Неговата плъзгаща врата е толкова широка, че през нея може да премине дори европалет – макар че това не е толкова важно за семейното всекидневие.

С новата си задна ос Caddy най-накрая се движи като лек автомобил – макар и да не става истински майстор на завоите.

Технически данни на Volkswagen Caddy 2.0 TDI

Двигател: 4-цил., турбодизел, отпред напр. Работен обем: 1968 куб.см Макс.мощност: 90 кВт (122 к.с.) при 2750-4250 об/мин Макс. въртящ момент 320 Нм при 1600 об/мин Задвижване: предно, 6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4501/1855/1797 мм Тегло: от 1498 кг Обем на багажника: до 3300 л 0-100 км/ч: 11,2 сек Макс. скорост: 187 км/ч

Извод

Приятен за каране, динамичен и сравнително тих. С ново окачване и интелигентни асистиращи системи, познати от Golf 8, последното поколение на Caddy е направило огромна крачка напред. И преди, и сега това е най-практичният модели в гамата на Volkswagen.

Още по темата