Новото Bugatti се нарича Tourbillon

2106
2024

Разработката на Bugatti Tourbillon започва през 2021 г.

Какво се случва, когато инженерите и дизайнерите получават празен лист хартия и единствената предпоставка е да създадат автомобил като никой друг? Е, отговорът е Bugatti Tourbillon.

Годината е 2021, Bugatti Chiron е на път да се пенсионира, когато екипът на Bugatti се захваща за работа. Верен на мотото „If comparable, it is no longer Bugatti“ („Ако е сравним, значи вече не е Bugatti“), наследникът трябва да надмине Chiron. Задачата не е лесна, като вземем предвид, че Chiron Super Sport 300+ все още е най-бързият сериен автомобил в света и въпреки това се управлява лесно и комфортно като Golf.

Запознаване с Bugatti Tourbillon. В сравнение с произведения 500 пъти Chiron, няма нито една еднаква част. Това може да се окаже изненада, защото когато завесата пада в студиото, Tourbillon ми изглежда познат – въпреки че всичко е ново. Това е така, защото дизайнът е по-скоро еволюция, отколкото революция, революцията се случва под карбоновата обвивка.

Базова цена: 7,6 милиона лева

Точно както при часовниците, майсторството и марката са много скъпи, когато става дума за автомобили. Затова ще бъда кратък: Bugatti Tourbillon струва 7,6 милиона лева нето, което е около 9 милиона бруто – без никакви екстри. Ясно е, че цената е без значение в този клас автомобили – и затова не е изненадващо, че всичките 250 Tourbillon бяха продадени преди представянето. Но както е типично за Bugatti, това е само началото.

На пръв поглед личат много заемки от Chiron

Tourbillon има невероятно присъствие и колкото по-дълго оставям погледа си да търси, толкова по-очарователни детайли откривам. Детайли, които, взети като цяло, показват ясно, че Chiron и Tourbillon са два напълно различни автомобила. За да разбере човек това, първо трябва да остави дизайнът да му въздейства.

Предницата е особено впечатляваща. Tourbillon е с 33 милиметра по-нисък от своя предшественик и има изключително широка решетка във формата на подкова (толкова широка, че е подсилена с допълнителен краш-бар). Това го прави да изглежда по-широк от внушителния Chiron. Но впечатлението е измамно, и двете коли са с абсолютно еднаква ширина.

Макар и много неща да са нови: Bugatti се придържа към класически дизайнерски елементи, като C-линията например. При Tourbillon перката минава от малкия багажник (за който има изработен куфар по мярка) през покрива до задната част и дори приема третата стоп светлина. Тя преминава през каросерията като фина линия, нанесена с молив и се удължава визуално от централната чистачка на предното стъкло.

Джантите с нов дизайн са идентични по размери (20/21 инча) с тези на Chiron, но изглеждат по-големи поради по-наточените пропорции. На задната ос Bugatti залага на нови гуми (345/30 вместо досегашните 345/25).

V16 вместо W16

Двигателят също е шедьовър. Когато легендарният W16 беше пенсиониран през 2022 г. с лимитирания на 99 екземпляра Mistral, се опасявах от най-лошото. Например от Bugatti с V8 битурбо и електрическо подпомагане. За щастие притесненията ми бяха неоснователни, защото Bugatti отново надмина себе си по отношение на задвижването.

Даунсайзинг? Не и при Bugatti!

Вместо да бъде обърнат гръб на шестнадесетцилиндровия двигател, бързо е разработен нов агрегат – W16 става V16. За тази цел са свързани два редови осемцилиндрови двигателя (още едно намигване към Type 57). Резултатът е V16 мотор с 1000 к.с. и работен обем от 8,3 литра. Докато всички производители от години разчитат на все по-малки и уж по-ефективни двигатели, Bugatti прави обратното. Редуциране на работния обем? Не и при Bugatti!

Дали вече разкрих най-добрия детайл на V16? Говорим за атмосферен двигател, който може да се развърта до 9000 оборота в минута. Турбопълненето е умишлено избегнато; вместо това V16 моторът има съотношение на компресия 14,5:1 и е атмосферен. Само за да стане ясно отново: Bugatti Tourbillon използва 8,3-литров V16 атмосферен двигател с 1000 к.с. Или казано по друг начин: обяснение в любов към изкуството на двигателостроенето!

1800 к.с. системна мощност

Лично аз бих искал шестнадесетцилиндровият двигател, който е дълъг около един метър и тежи 252 килограма, да бъде единствен. Въпреки това е разбираемо, че Bugatti Rimac го предоставя с три електромотора: два от тях за електрическата предна ос с 600 к.с. и един между трансмисията с два съединителя и двигателя за още 200 к.с. Прави сумарна системна мощност от 1800 к.с. и следователно 300 к.с. повече от Chiron и 200 к.с. повече от Chiron Super Sport.

Новото е, че Tourbillon може да се движи и електрически – дори до 60 километра, обещават от Bugatti. За целта служи батерия с капацитет от 25 киловатчаса, която е разположена в централния тунел и в Т-образна форма. В електрически режим на разположение са 800 к.с., които биват изпращани към четирите колела. Забележителното е, че вече не е необходима механична задна скорост. Електрическият мотор поема тази работа. Ако искате, можете да управлявате Tourbillon само с двигател с вътрешно горене. В този случай  към задните колела се насочват 1000 к.с.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин