AUTO BILD България / Новото Bugatti за 10 млн. лева

Новото Bugatti за 10 млн. лева


24
авг.
2018

В рамките на Monterey Car Week в Калифорния Bugatti представи новия хиперавтомобил Divo. Въпреки че той струва 10 млн. лева, всички екземпляри от лимитираната до 40 бройки серия са вече разпродадени . Още преди официалното представяне Bugatti показва автомобила на избран кръг от „приближени” клиенти – и те веднага решават да купят автомобил. Bugatti Divo е базирано на Chiron, но всъщност  е доста диференцирано от първообраза си.

Отпред отново се натъкваме на типичната за марката радиаторна решетка с форма на подкова. В комбинация с въздухозаборниците тя е значително пораснала в сравнение с „нормалния” Chiron. Много тънките фарове са високи само 3,5 см. Капакът на двигателя е по-акцентиран и е разделен по средата с ивица в специалния цвят Divo Racing Blue. Това специално светлосиньо откриваме и върху седалката на водача, докато пътникът отдясно е разположен върху тъмносива алкантара. Като цяло, интериорът изглежда спартански – заради намаляването на теглото, при Divo Bugatti се отказва от отделения за вещи. При поглед отстрани възможността да сбъркате модела с Chiron е по-голяма. Праговете обаче са изнесени още по-настрани и изглеждат футуристично. Характерният полукръг зад вратите също не е толкова изразен при „базата”. Всъщност най-важният акцент е в задната част: там 44 светещи ламела образуват 3D-стоп. Той се явява и съставна част на решетката отзад. Под нея се намира огромният дифузьор, в чиято среда са разположени четири правоъгълни ауспуха. При спиране уголеменият спойлер действа като въздушна спирачка.

Bugatti залага при Divo на 8-литровия W16 от Chiron – също с 1500 к.с. и 1600 Нм въртящ момент. При разработката инженерите са се фокусирали повече върху идеалната динамика при шофиране, отколкото върху високата максимална скорост. В интерес на истината, заради увеличения вертикален наклон на колелата тя е електронно ограничена на 380 км/ч. За сравнение:  Chiron вдига 420 км/ч. За сметка на това на италианската писта Нардо Divo е по-бърз от Chiron с цели 8 секунди! W16-чудовището взима спринта 0-100 само за 2,4 сек. Хиперавтомобилът е със значително по-спортна настройка и е поставен „на диета”. Благодарение на многото въглеродни нишки и на изключително леките джанти Divo има по-леко с 35 кг тегло в сравнение с Chiron.

Аеродинамиката също е на по-високо ниво. Предницата е оборудвана с допълнителни въздухозаборници, а система Air Curtain трябва да подобри преминаването на въздуха от двете страни на автомобила. Предният сплитер оптимизира аеродинамичното притискане и едновременно с това гарантира по-добро охлаждане на двигателя. Освен това познатата от Chiron система с лопатки гарантира приток на студен въздух към спирачките и гумите. Значително по-голямото антикрило действа и като Airbrake. C 456 кг притискане новият „спортист” е по-добър от Chiron с 90 кг. В комбинация с „по-остро” кормилно управление и по-стегнато окачване преди всичко поведението в завой трябва да стане значително по-добро. Divo е кръстено на френския състезател Алберт Диво, който печели легендарното Targa Florio през 1928 и 1929.

Още по темата

Card image cap
Ferrari Sergio за 8,6 милиона!

16
авг.
2017

Няма по-ексклузивен начин да карате Ferrari от Sergio, тъй като от модела има само шест автомобила. James Edition продава първата кола от малката серия!

Card image cap
BMW разкри кокпита на новата Серия 5 (ВИДЕО)

19
сеп.
2016

През пролетта на 2017 г. BMW ще пусне на пазара новата „петица“. В тийзър компанията от Мюнхен представя кокпита на модела

Card image cap
Caddy-то на Skoda

29
дек.
2015

Второто поколение на Skoda Roomster беше подготвяно, но междувременно мениджмънтът на компанията взе решение то да не влезе в серийно производство. AUTO BILD представя как щеше да изглежда моделът

Card image cap
От днес в Осло спират дизелите

17
ян.
2017

Мярката ще бъде в сила до четвъртък

Card image cap

В последния брой:

Архив >