AUTO BILD България / Новото Bugatti за 10 млн. лева

Новото Bugatti за 10 млн. лева


24
авг.
2018

В рамките на Monterey Car Week в Калифорния Bugatti представи новия хиперавтомобил Divo. Въпреки че той струва 10 млн. лева, всички екземпляри от лимитираната до 40 бройки серия са вече разпродадени . Още преди официалното представяне Bugatti показва автомобила на избран кръг от „приближени” клиенти – и те веднага решават да купят автомобил. Bugatti Divo е базирано на Chiron, но всъщност  е доста диференцирано от първообраза си.

Отпред отново се натъкваме на типичната за марката радиаторна решетка с форма на подкова. В комбинация с въздухозаборниците тя е значително пораснала в сравнение с „нормалния” Chiron. Много тънките фарове са високи само 3,5 см. Капакът на двигателя е по-акцентиран и е разделен по средата с ивица в специалния цвят Divo Racing Blue. Това специално светлосиньо откриваме и върху седалката на водача, докато пътникът отдясно е разположен върху тъмносива алкантара. Като цяло, интериорът изглежда спартански – заради намаляването на теглото, при Divo Bugatti се отказва от отделения за вещи. При поглед отстрани възможността да сбъркате модела с Chiron е по-голяма. Праговете обаче са изнесени още по-настрани и изглеждат футуристично. Характерният полукръг зад вратите също не е толкова изразен при „базата”. Всъщност най-важният акцент е в задната част: там 44 светещи ламела образуват 3D-стоп. Той се явява и съставна част на решетката отзад. Под нея се намира огромният дифузьор, в чиято среда са разположени четири правоъгълни ауспуха. При спиране уголеменият спойлер действа като въздушна спирачка.

Bugatti залага при Divo на 8-литровия W16 от Chiron – също с 1500 к.с. и 1600 Нм въртящ момент. При разработката инженерите са се фокусирали повече върху идеалната динамика при шофиране, отколкото върху високата максимална скорост. В интерес на истината, заради увеличения вертикален наклон на колелата тя е електронно ограничена на 380 км/ч. За сравнение:  Chiron вдига 420 км/ч. За сметка на това на италианската писта Нардо Divo е по-бърз от Chiron с цели 8 секунди! W16-чудовището взима спринта 0-100 само за 2,4 сек. Хиперавтомобилът е със значително по-спортна настройка и е поставен „на диета”. Благодарение на многото въглеродни нишки и на изключително леките джанти Divo има по-леко с 35 кг тегло в сравнение с Chiron.

Аеродинамиката също е на по-високо ниво. Предницата е оборудвана с допълнителни въздухозаборници, а система Air Curtain трябва да подобри преминаването на въздуха от двете страни на автомобила. Предният сплитер оптимизира аеродинамичното притискане и едновременно с това гарантира по-добро охлаждане на двигателя. Освен това познатата от Chiron система с лопатки гарантира приток на студен въздух към спирачките и гумите. Значително по-голямото антикрило действа и като Airbrake. C 456 кг притискане новият „спортист” е по-добър от Chiron с 90 кг. В комбинация с „по-остро” кормилно управление и по-стегнато окачване преди всичко поведението в завой трябва да стане значително по-добро. Divo е кръстено на френския състезател Алберт Диво, който печели легендарното Targa Florio през 1928 и 1929.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >