Новото BMW Z4: в духа на Z8

BMW отново ще прави истински роудстър. Concept Z4 е предвестник на серийната версия на новото Z4!

1708
2017

Новото Z4 ще бъде истински роудстър! Това обещава BMW и чрез Concept Z4 ни представя как ще изглежда моделът. След Z1, Z3 и първото Z4 хората от Мюнхен ще ни предoставят още една невероятна машина за върхово удоволствие от шофирането в лицето на Z4 (G29) от 2018 г. Все още Concept Z4 е само прототип, но много близък до серийната машина, която ще бъде представена на конкурса за елегантност в Пебъл Бийч.

BMW Concept Z4 има типични за роудстър пропорции: дълго междуосие, къси надвеси, дълъг капак на двигателя и къса задна част. В AUTO BILD сме убедени, че концепцията носи от чертите на заводската версия с оглед на това, което сме видяли от маскираните прототипи. Основният акцент в предницата е т.нар. Shark Nose като при Concept 8 Series. „Бъбреците“, характерни за BMW, са много големи, а „мрежата“ зад тях напомня на класическите модели. Фаровете са заострени и за първи път при BMW откриваме дневни светлини, разположени една над друга, а не една до друга. Визуално колата много напомня на Z8, но има и прилики с Mercedes-AMG GT.

Задницата на роудстъра е със семпъл дизайн и в нея доминират L-образните стопове, разположени високо, които преливат към калниците. Ауспуховите тръби са интегрирани в карбонов дифузьор. Абсолютна новост са двуцветните джанти. Издадените гърбици, които стигат до защитните елементи за главите, са с красива форма, и благодарение на тях Concept Z4 изглежда като Speedster. Вероятно те няма да стигнат до серийното производство – също както и филигранните огледала. Благодарение на използването на карбон Z4 ще тежи около 1400 кг – т.е. с около 150 кг по-малко от спряното през 2016 Z4 E89. Очаква се цените на новия модел да стартират от 70 000 лв.

Кокпитът на Concept Z4 е разделен на две части и, типично за BMW, е ориентиран към водачa. За да фокусират върху това, дизайнерите са направили интериора двуцветен. Седалката на пътника до шофьора, таблото и част от средната конзола са оранжеви. Шофьорското „кресло“, инструменталният клъстер и воланът са решени в черно. Седалките на Z4 Concept са с различни цветове. Инструментите са напълно дигитални, а централният дисплей в кокпита е с нетрадиционна форма, заострен – но на същата височина като този пред шофьора. Воланът е много „дълбок“ и скосен отдолу, а удобната смяна на предавките се извършва посредством червени „пера“. Карбоновите лайстни вероятно ще бъдат резервирани за топверсията. Селекторът на скоростната кутия изглежда нетипично за BMW – дали това не е първият знак за кооперирането с Toyota?

Към момента от BMW не казват нищо за задвижващия агрегат. Сигурно е обаче, че моделът с вътрешнозаводско означениe G29 ще идва на пазара с 4- и 6-цилиндрови мотори. Те вероятно ще развиват между 200 и 360 к.с. (при върховата Z4 M40i). Към момента Z4 M с двигателя на M3/M4 няма големи шансове да се появи на бял свят. Задължително Z4 ще бъде със задно задвижване и мек покрив – и при всички положения трябва да има и версия с ръчна трансмисия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв