Новото BMW M5: 700 коня за 2,5 тона (ВИДЕО)

2208
2024

Съвсем скоро, едва през миналата година, BMW представи новата Серия 5. Естествено след подобна стъпка феновете на спортните емоции не бива да чакат прекалено дълго версията М5. Това е 7-ото поколение на BMW M5 и днес ще го разгледаме заедно.

Да започнем по традиция от предницата на новия М5 и ефектно осветения сектор. Веднъж имаме т.нар. решетка Iconic Glow, при този модел и конкретно в Германия вече част от серийното оборудване. Същото важи и за максимално възможната техника при LED фаровете. Освен това тук имаме хоризонтални ламели за охлаждането, както и най-вече забележим нов въздушен отвор във формата на трапец. Това го видяхме вече при М 135. Тук обаче имаме също допълнителни отвори за охлаждане на спирачките, както и един допълнителен отвор в страни, за така наречените Air Curtains. Впечатление прави този изключително голям капак на двигателя, а и някои вероятно вече са се ориентирали по регистрационната табела и последната буква „Е“ в нея, което ни подсказва, че отдолу се крие Plug-in хибрид. Техниката по принцип също вече ни е позната от ХМ. Сега тук имаме 4,4-литров V8 битурбо в съчетание с електромотор, което съвместно генерира 727 к.с. и 1000 Нм максимален въртящ момент. Задвижването логично е чрез четирите колела, но-о-о-о феновете на дрифта също няма да останат разочаровани, защото както подобава на едно истинско BMW, естествено винаги може да бъде превключено само на задно задвижване.

А сега, когато разглеждаме профила на новия М5: ако се спрем на габаритите, автомобилът е поспечелил във всяка една посока. При следата отпред отчитаме увеличение от 7,5 см, докато отзад са някъде около 4,5 см. Така в крайна сметка колата е широка общо 1,97 метра, също така и малко по-дълга, конкретно 5,10 метра и също така малко по-плоска с актуална височина от 1,51 метра. Новост са различните размери гуми на предния и задния мост. Отпред имаме 20 цола, и ако минем сега към задната ос, там имаме 21 цола. От тази позиция си заслужава да хвърлим също така поглед на новата сгъвка на Хофмайстер, с интегрираната релефно емблема на М5. Типично за модела тук виждаме характерните капачки на външните огледала. В случая те са от карбон, а този автомобил по-принцип си е оборудван с карбонов пакет, в следствие на което, покривът е също така от карбон. А опционално може да си поръчате също така и панорамен покрив. Но нека сега да разгледаме също задницата.

Вече зад автомобила, предлагам да започнем от изключително характерния външен кант, позициониран в страни и с интегриран вертикален светлинен рефлектор. Той допринася за това при общия поглед върху задницата тя да изглежда още по-широка и атлетична. За спортното излъчване, естествено, допринася и този дифузьор, който сега е винаги разделен на две равни части и в средата е с вградена светлина за заден ход. И отново характерно за BMW, типичната ауспухова уредба с две двойки накрайници, която също е монтирана в новия М5. Нека сега акцентираме върху елегантния спойлер върху ръба на капака на багажника. В този случай, елементът е също част от карбоновия пакет и малко по-голям като размери. Ако не си поръчате карбоновия пакет, въпреки това ще получите такъв спойлер, но ще бъде една идея по-малък. И преди да се качим в купето, не искам да пропускаме възможността да надникнем също и в багажника. Тук обемът е малко по-ограничен в сравнение с конвенционалната Серия 5. Багажникът на лимузината побира 466 литра, но това си е една съвсем прилична стойност, и ако внимателно се вгледаме, багажникът е относително дълбок. Така че, за една по-малка екскурзия няма да бъде никакъв проблем дори и с този багажник. Но нека сега продължим с интериора.

Принципно, кокпитът ни е вече добре познат от новата Серия 5, но всичко тук е поне един нюанс по-спортно. Нека да започна от кормилото – класически BMW M волан, с тази спица с интегрирани отвори. Разполагаме с бутони М1 и М2, ще рече с възможности за индивидуализираните режими на движение, както и тази червена маркировка на мястото, където стрелката на часовника указва 12 часа. Всичко това подсилва спортния дух в интериора. Както също така и благодарение на тези карбонови перца за превключване на предавките, поставени зад волана. Като цяло всичко е спортно подсилено и една идея по-атлетично. Ако сега продължим със средната конзола, следващият детайл, който ми се усмихва, това е Start-Stop бутонът, който сега вече е изпълнен в червен цвят. Той ти сигнализира: Внимавай! Всеки момент, адската машина ще се възпламени! А иначе тук iDrive контролерът е все още наличен,  в основата му отново е интегрирано М-логото. А в амбиентното осветление също вече са включени характерните цветове на М-емблемата. Логично, всичко това подлежи на индивидуализация и в същото време работи активно. Ще рече, когато пускате аварийните светлини, когато пуснете мигач или когато асистентът за засичане на движение в мъртвия ъгъл желае да ви сподели нещо, тогава и тук светлините със сигурност започват да пулсират. Но всичко тава вече ни е познато, така че това не е нещо принципно ново. Същото важи и за информационно-развлекателната система, но и тук всичко е леко модифицирано в синхрон със стилистиката на М. Разполагаме с допълнителни режими за движение за още повече спортна динамика. Те се наричат Dynamic и Dynamic+, но също така имаме режими, които целят да се подобри ефективността, напр. хибридния режим, а също така може да променяме степенната на рекуперация. И като стигнахме до електрическата част на новия М5, в момента тук имаме наполовина заредена батерия, бордовият компютър отчита оставащ изцяло електрически пробег от 39 км. А когато акумулаторът е изцяло пълен, електрическият пробег може да достигне дори 69 км, поне според BMW, но това си е стойност, достойна за уважение, напълно достатъчна, да влезеш в центъра на града, да си изпълниш задачите и да го напуснеш отново, при това като изцяло се движиш с електрическа енергия.

Новият М5 ще може да се поръчва от края на месец юли 2024 година, като първите модели вероятно ще бъдат доставени най-рано през ноември. А по отношение на цената, базата стартира в Германия от 144.000 евро, което трябва да признаем е малко по-скъпо в сравнение с предшественика, но тук действително имаме много нова техника, а това логично не се предоставя без пари.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин