2023
Въпреки че BMW представи фейслифта на Серия 5 в края на май 2021, в Мюнхен определено не спят. Баварците работят активно върху следващото поколение на модела – G60/G61, което трябва да се появи през есента на 2023. Двигателите с вътрешно горене ще продължат да играят важна роля, но, естествено, дори луксозният клас на BMW не е имунизиран срещу широкообхватната електрификация, особено що се отнася до по-мощните версии.
По отношение на пропорциите, новата Серия 5 почти няма да се различава от предшественика си, като ще запази същата дължина – почти пет метра. Линиите ще бъдат малко по-отличителни, фаровете – малко по-заострени, а задницата – по-фина. XXL радиаторна решетка като в актуалната Серия 7 например в новото поколение на „петицата“ няма да има.
Според шефа на BMW Оливер Ципсе последното поколение на платформата CLAR ще бъде пуснато през 2025 г. Въпреки това, тъй като Серия 5 G60 ще бъде представена по-рано, не е изключено тя да използва леко модифициран вариант на текущото поколение CLAR. A то позволява всички варианти на задвижване – от дизелови през електрифицирани бензинови двигатели до изцяло чисто електрически. 4- и 6-цилиндровите дизелови агрегати ще бъдат интегрирани в система „мек хибрид“, докато бензиновите моторизации (с изключение на V8) ще бъдат в plug-in хибриди.
И като стана дума за V8: естествено, BMW M5 ще продължи да използва същия 4,4-литров „осмак“, който ще генерира почти 700 к.с. Базовата Серия 5 ще разполага със 170 к.с. Електрифицираният топмодел ще бъде M560e, за който се твърди, че ще разполага с 560 к.с., ще има изцяло електрически пробег до 100 километра.
И докато сме на тема „електрификация“: новата Серия 5 ще бъде предлагана и в изцяло електрически вариант като BMW i5 и вероятно ще генерира между 300 и 550 к.с. С капацитет на батерията 80 кВт електрическият седан ще може да измине от 400 до 500 километра с едно зареждане. Все още не е ясно дали и за вариант Touring (комби) също ще има електрическа модификация.