Новото BMW M5 срещу Mercedes-AMG E 63 S+


20
юни
2018

ПЪРВО НАЙ-ВАЖНОТО! За да могат заклетите почитатели на M5 да си отдъхнат: двойното задвижване може да се изключва. Става съвсем лесно, в менюто MxDrive преминавате от 4WD през 4WD Sport на 2WD и вече разполагате с 600 к.с. към задните колела. Тоест удоволствието може да започва… Но едно по едно.

BMW пусна новото M5. Номер 6 на модела идва с 4,4-литров V8 битурбо агрегат и 600 к.с. Освен това има двойно задвижване, както и друга важна новост: скоростната кутия с два съединителя е заменена с 8-степенна автоматична трансмисия. Срещу претенциите на лакираното в син металик Marina Bay BMW за господство на пистата се изправя стар познайник на баварците: AMG E 63, тук във версия S. С 4-литров V8 битурбо мотор, 612 к.с., 9-степенна автоматична трансмисия и естествено двойно задвижване.

BMW M5: СЪВСЕМ КЛАСИЧЕСКИ

При визията на BMW всичко е на ниво. Свободно разположен 10,25-инчов тъчскрийн

Керамичните спирачни апарати се доплащат

Големи, стегнато тапицирани и доплащащи се спортни седалки

4,4-литров V8 мотор с 600 к.с. и 750 Нм при 1800 оборота. iDrive с познатия ни контролер, който се управлява перфектно

Диамантенобялото AMG има по-внушителна визия от тази на BMW. E 63 S+ спринтира за невероятните 3,3 секунди до 100 км/ч и за впечатляващите 10,9 секунди до темпо 200. V8 двигателят реве, фучи и бумти – никога не е тих. Може ли повече от това? Да, макар и минимално: BMW успява да постигне 3,3 и 10,5 секунди за двата спринта. Също както и в AMG невероятното ускорение изглежда нереално, осъществява се с такава лекота, че не искате да повярвате на случващото се. V8 агрегатът звучи сърдито, дрезгаво, но никога не е изнервящо шумен. И при двата автомобила впечатление прави превъзходното сцепление.

Mercedes-AMG: КИНО НА ШИРОК ЕКРАН

Впечатляващ кокпит с два внушителни дисплея от по 12,3 инча, фина изработка

AMG иска допълнително пари за керамичните спирачки

Седалки със страхотна странична опора срещу доплащане

Ръчно подписан агрегат при AMG, 4-литров V8 с 612 к.с. и 850 Нм при 2500 оборота. Въртящ/натискащ се превключвател и тъчпад за системата Comand

Също така и двата „спортиста“ претворяват вихрената мощ на своите V8 мотори в незабавно ускорение – разбира се, и с помощта на предимството на двойното задвижване. И двата автомобила са с ориентирано към задницата разпределение на тежестта, но могат да бъдат многостепенно настройвани. AMG са програмирали Race и Track режими. Race включва и дрифт режим, като тогава E 63 S+ е с изцяло задно задвижване. Функционира – за доказателство вижте снимката на стр. 20 AMG междувременно е и майстор на завоите. С финото си управление E 63 се справя отлично с тях. Голям автомобил с тегло от 2 тона, но невероятно бърз и никога нервен. В по-лекото със 100 кг BMW впечатление първоначално прави нежно реагиращото окачване. Въпреки това M5 създава усещането, че е по-нервен от E 63 S+, съответно и по-агресивен автомобил, който се нуждае повече от своя водач. Изключително прецизното управление е малко по-нервно, отколкото се надявахме, а автоматичната трансмисия превключва светкавично предавките. Внушителният му V8 двигател пък разполага с много повече мощ от този на AMG в горния диапазон на оборотомера. При спирачния път от 100 км/ч със загрети спирачки M5 спира след 32 метра, а AMG – след 34,4 метра, като и двата автомобила са с керамични спирачки. Часът на истината настъпва на пистата Contidrom, или по-точно на нашата тестова отсечка: AMG E 63 S+ постига време за обиколка 1:31,46 мин, докато BMW M5 е с 4 десети от секундата по-бързо – 1:31,08 мин. И при двата в режим с двойно задвижване.

Извод

За M5 и AMG E 63 S+ можем да кажем: повече от това няма как. И двата модела комбинират динамичните характеристики на суперспортисти с комфорта и мястото на луксозни лимузини. Превъзходно! Накрая M5 изпреварва AMG E 63 S+ минимално.

Още по темата

Card image cap
Infiniti QX30 2.2d DCT AWD: високо над облаците

12
окт.
2016

Благородната японска марка Infiniti навлиза все по-мащабно в Европа – поредният модел QX30 е отлична алтернатива на марките от стария континент

Card image cap
Новият Mercedes E-клас Coupé срещу W124: Яркият внук среща готиния си дядо

10
май
2017

Е-клас вече и във вариант купе с две врати. Но има ли новакът култовия потенциал на W 124?

Card image cap

В последния брой:

Архив >