Новото BMW M5 и новото BMW M5 Competition


17
юни
2020


Новото BMW M5 (среден разход на гориво: 10,6 – 10,5 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 242 – 239 г/км) и новото BMW M5 Competition (среден разход на гориво: 10,6 – 10,5 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 242 – 239 г/км) по-добре от всякога съчетават фини настройки на визията, още по-добра концепция за управление и увеличен до 12,3 инча централен дисплей с увереността във всекидневието на бизнес седан с мощността и максималната динамика на изключително мощен спортен автомобил. При BMW M5 Competition новите амортисьори от BMW M8 Гран Купе и новите настройки на окачването издигат управляемостта и поведението на пътя в граничен режим до още по-високо ниво и в същото време повишават комфорта. 4,4-литровият високооборотен V8 двигател с технология BMW M TwinPower Turbo развива 441 кВт/ 600 к.с. при BMW M5 и 460 кВт/625 к.с. при BMW M5 Competition.
Фино модернизирана визия за още по-вълнуващо излъчване
Също като при BMW Серия 5 модернизираната BMW бъбрековидна радиаторна решетка навлиза по-ниско в предната броня, рамката е хромирана и обгръща двете части на решетката. Специфични за М са двойните пластини и емблемата на М. Предната броня е оформена по-изразително, с големи странични въздухозаборници, големият среден въздухозаборник е шестоъгълен, като в него са интегрирани масленият радиатор и радарният сензор на активния контрол на скоростта (ACC). Оформените по нов начин LED фарове динамично се допълват от новите L-образни светлинни елементи, насочени към бъбрековидната радиаторна решетка. Новите опционални светлини BMW Individual Shadow Line придават на Адаптивните LED фарове и BMW Лазерните светлини допълнителен тъмен акцент. Също както и двойните пластини на BMW бъбрековидната радиаторна решетка, така и алуминиевия преден капак, предните странични панели с характерните М хриле, аеродинамично оптимизираните М външни огледала и покривът от карбонов композит (CFRP) са характерни дизайнерски елементи на Performance версиите на BMW Серия 5. Благодарение на по-тънките си стени специфичните за М двойни ауспухови накрайници изглеждат още по-прецизни. По нов начин са оформени мощната задна броня с голям дифузор, както и триизмерните LED задни светлини, чиято прецизна светлинна графика интерпретира по нов начин типичната за BMW L-образна форма.
Черни детайли при BMW M5 Competition и нови цветове
Изключителната позиция на BMW M5 Competition се подчертава и от множеството черни детайли. Така например BMW бъбрековидната радиаторна решетка, декоративните решетки на М хрилете, корпусите на външните огледала и допълнителният заден спойлер на капака на багажника са гланцирано черни. В задната броня има черни елементи. На BMW бъбрековидната радиаторна решетка, на хрилете и на задния капак са разположени черни, а на лайстните на праговете осветени надписи M5 Competition. Ауспуховите накрайници на серийната М Спортна изпускателна система са в черен хром. Палитрата от цветове на BMW M5 и BMW M5 Competition предлага пет нови лакови покрития: Brands Hatch Grey и Motegi Red metallic, както и лаковите покрития BMW Individual Tansanite Blue II metallic, Aventurine Red II metallic и матовият Frozen Bluestone metallic. Досегашният Champagne Quartz metallic вече ще се предлага като Alvite Grey metallic. Като опция вече се предлагат познатите от BMW M8 20-инчови М алуминиеви джанти с двойни спици, полирани до блясък и в цвят Orbit Grey.
По-голям дисплей и концепция за управление с M Режими
С въвеждането на новата концепция за управление и увеличаването на централния дисплей до 12,3 инча новите BMW M5 и BMW M5 Competition са още по-фокусирани върху водача. Той още по-лесно може да следи разнообразните функции на системите за динамика на управлението и на задвижването на четирите колела BMW M xDrive. Два нови бутона, познати от BMW M8, на средната конзола осигуряват още по-директен достъп до настройките и индикациите на арматурното табло и Head-Up дисплея. С едно натискане на бутона M Mode водачът бързо превключва между настройките ROAD и SPORT. При базовата настройка ROAD всички серийни и опционални асистиращи системи са активирани напълно. В настройката SPORT активираните в зависимост от индивидуалната конфигурация на водача асистиращи системи показват само предупредителни указания, например за ограниченията на скоростта или забраните за изпреварване. В този режим могат да бъдат деактивирани всички намеси в спирачките и кормилното управление с изключение на предупреждението за опасност от сблъсък и помощта при избягване на препятствие. Освен това в режим SPORT арматурното табло и Head-Up дисплеят са със специфична за М визия.
С бутона Setup директно в менюто за конфигурации
С разположеният над бутона M Mode бутон Setup водачът влиза директно в менюто на централния дисплей, за да конфигурира индивидуално опциите на задвижването и окачването, а с това и да адаптира настройките на автомобила към съответната позиция на пътя и личните си предпочитания. Много лесно с помощта на тъч дисплея или чрез контролера на iDrive водачът може да избере най-различни настройки на двигателя, окачването, кормилното управление и задвижването на четирите колела M xDrive. Освен това по-бързи промени на настройките на автомобила позволяват двата червени бутона М1 и М2 до лостчетата за превключване на М Мултифункционалния волан. С тях могат да бъдат конфигурирани две индивидуални настройки, които освен M xDrive и DSC включват и характеристиките на двигателя, трансмисията, амортисьорите и кормилното управление, както и M View на Head-Up дисплея.
Пуристко M усещане в режим TRACK на BMW M5 Competition
При BMW M5 Competition с дълго натискане на бутона M Mode и последващо потвърждение на централния дисплей се активира допълнителната настройка TRACK. Този режим, който е създаден изключително за шофиране по състезателна писта, деактивира всички функции за комфорт и сигурност на асистиращите системи. За да може все пак вниманието на водача да се насочи основно към пътното платно, се заглушава звукът на озвучителната система и се изключва централният дисплей. По този начин водачът може да се наслади на екстремно пуристка форма на М изживяването. Арматурното табло превключва в M View, Head-Up дисплеят не изобразява индикациите на асистиращите системи. Изключват се и автоматичното активиране на аварийните светлини при аварийно спиране, както и системата за предупреждение за сблъсък отзад.
При повторно натискане на бутона M Mode се изключва настройката TRACK и отново се активира режимът ROAD.
Серийни М Спортни седалки, М Мултифункционални седалки като опция
На мястото на серийните М Спортни седалки с електрическо регулиране в много посоки и тапицерия от кожа Merino като опция се предлагат М Мултифункционални седалки с интегрирани подглавници, осветено лого М5 и разширени функции. Ексклузивно за BMW M5 Competition се предлага и пълното кожено оборудване Merino Black/Midrand Beige.
Всеобхватен избор от асистиращи системи
За Performance моделите се предлагат всички асистиращи системи и функции на BMW Серия 5. Сериен е всеобхватният Асистент за шофиране Professional, като опция се предлагат Асистент за задръствания, а за определени пазари и стартиране на двигателя с дистанционно управление. Като част от допълнителното оборудване Комфортен достъп BMW Digital Key дава възможност за отключване и заключване на автомобила с подбрани смартфони чрез Near Field Communication (NFC).
Внушителна тяга благодарение на V8 двигателя с високооборотни характеристики
Заимстваната от моторните спортове високооборотна концепция на V8 двигателя на BMW M5 е BMW M5 Competition осигурява внушителна тяга и впечатлява с увереното разгръщане на мощността. При BMW M5 максималната мощност от 441 кВт/ 600 к.с. се постига при 6 000 об/мин, BMW M5 Competition развива 460 кВт/ 625 к.с. също при 6 000 об/мин. И двата двигателя развиват максимален въртящ момент от 750 Нм още от 1 800 об/мин, като той е на разположение на това много високо ниво до 5 600 об/мин при BMW M5 и дори до 5 860 об/мин при BMW M5 Competition. Характеристиките на двигателя могат да бъдат променяни с натискане на бутон от базовата настройка EFFICIENT в SPORT и SPORT+, като това осигурява още по-бързи реакции на командите с педала на газта. BMW M5 ускорява от 0 до 100 км/ч за само 3,4 секунди, което е нивото на суперспортен автомобил, а след 11,1 секунди вече достига 200 км/ч. BMW M5 Competition се справя с тези задачи една идея по-бързо: до 100 км/ч за 3,3 секунди, до 200 км/ч за 10,8 секунди. Максималната скорост на BMW M5 и BMW M5 Competition е 250 км/ч, с опционалния M Driver’s Package тя се повишава до 305 км/ч. Подходящия акустичен съпровод се осигурява от двойната изпускателна система с управляеми клапи при BMW M5 и от също така двойната спортна изпускателна система на BMW M5 Competition с управляеми клапи. Чрез бутона M Sound Control е възможно активиране на по-дискретен звук на задвижването. Серийната осемстепенна трансмисия M Steptronic осигурява изключително кратки времена за превключване, както и бързи и прецизни реакции при всяка промяна на натоварването. С помощта на превключвателя Drivelogic на селектора на трансмисията могат да бъдат избрани три режима за ефективно, спортно или особено динамично шофиране на състезателна писта с екстремно бързи превключвания. Освен това са възможни ръчни намеси в превключването както със селектора на трансмисията, така и с лостчетата на волана.
Специфични тампони на двигателя при BMW M5 Competition
Друга особеност на BMW M5 Competition са специфичните, по-твърди тампони на двигателя. По стегнатата връзка на двигателя със структурата на автомобила е добре осезаема, осигурява още по-спонтанни реакции на двигателя и по-непосредствено пренасяне на мощността на двигателя към задвижването. Освен това по-стегнатите настройки осигуряват и осезаемо по-директни и прецизни реакции при завиване.
Пригоден за всекидневието мощен спортист
Базата за впечатляващия динамичен диапазон между абсолютна ежедневна функционалност и радост от шофирането, и максималната динамика на състезателната писта се осигурява от M xDrive с централното интелигентно управление на Активния М Диференциал. От променливия режим на задвижване на четирите колела (4WD) с подаване на по-висока мощност към задните колела водачът може на различни степени да преминава към изцяло задно задвижване без Динамичен контрол на стабилността (DSC) в режим 2WD, който позволява абсолютно пуристка радост от шофирането на майсторите на волана. Също толкова гъвкави са настройките на кормилното управление M Servotronic в режимите COMFORT и SPORT, както и променливият контрол на амортисьорите с режим COMFORT за перфектна пригодност за всекидневието, SPORT за спортно шофиране по междуградските пътища и идеална управляемост по Северната отсечка на Нюрбургринг, както и SPORT+ за максимална динамика на управлението по равна асфалтова настилка с минимални отклонения на колелата и каросерията. Освен снижаването на каросерията със 7 мм BMW M5 Competition се отличава и с други целенасочени модификации при окачването и пружините, както и адаптирани към увеличената мощност фини настройки, които проличават най-вече на състезателната писта. Новите амортисьори от BMW M8 Гран Купе и новите настройки на окачването издигат управляемостта и поведението на пътя в граничен режим на BMW M5 Competition до още по-високо ниво и в същото време повишават комфорта. Най-вече неравностите по пътната настилка се предават значително по-малко към каросерията и пътниците, без това да понижава спортния дух и прецизността при всякакви скорости. BMW M5 Competition серийно се оборудва с ковани, двуцветни 20-инчови M алуминиеви джанти с Y-образни спици (отпред: 9,5 J x 20, отзад: 10,5 J x 20) и гуми с различен размер на предната и задната ос 275/35 R 20 отпред и 285/35 R 20 отзад. BMW M5 се оборудва с 19-инчови алуминиеви джанти с дизайн с 5 спици в цвят Orbit Grey, полирани до блясък (отпред: 9,5 J x 19, отзад: 10,5 J x 19) и гуми с размер 275/40 R 19 отпред и 285/40 R 19 отзад.
Серийни M Compound спирачки
И двата варианта на M5 серийно се оборудват с M Compound спирачки с перфорирани и вътрешно вентилирани спирачни дискове и 6-бутални спирачни апарати с логото на М отпред и еднобутални спирачни апарати с интегрирана паркинг спирачка отзад. Вместо серийното синьо лаково покритие по желание спирачните апарати вече могат да бъдат лакирани в черен или червен гланц. Опционалните M Carbon керамични спирачки (6-бутални апарати отпред, еднобутални апарати отзад) се разпознават по лакираните в златист цвят спирачни апарати с лого на М. Те са много издръжливи на износване, по-леки са с 23 кг, предлагат още по-висока спирачна мощност и температурна устойчивост, както и още по-висока стабилност срещу фадинг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >