Новото BMW M4 CS е малък CSL

0805
2024

BMW M GmbH позиционира още един специален модел от успешното семейство BMW M3 и BMW M4 в широкия спектър между изживяването от състезателните писти и вълнуващата динамика на пътя. Новото BMW M4 CS (среден разход на гориво: 10,2 л/100 км; COемисии (комбинирани): 232 г/км според WLTP, COклас: G) предлага една особено емоционална комбинация от качествата, типични за High-Performance автомобилите в премиум сегмента на средния клас. Увеличената до 405 кВт/550 к.с. мощност на двигателя, специфичните за модела настройки на окачването и оптимизираното тегло с множество компоненти от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP) са съчетани с автомобилната концепция на BMW M4 Купе с четири места и пригодна за всекидневието функционалност, както и висококачествени елементи на оборудването и ексклузивни дизайнерски акценти. От юли 2024 година новото BMW M4 CS ще се произвежда заедно с другите варианти на BMW M4 в завода на BMW Group в Динголфинг. Поръчките ще са възможни от края на май.

При новото BMW M4 CS можете да се насладите на всички аспекти на неподражаемото M усещане. С индивидуалните си характеристики то се позиционира точно по средата между наскоро модернизираното по отношение на мощността, дизайна и оборудването BMW M4 Competition Купе с M xDrive (среден разход на гориво: 10,1 – 10,0 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 229 – 226 г/км според WLTP, CO2 клас: G) и лимитирания до 1 000 екземпляра специален модел BMW M4 CSL (среден разход на гориво: 10,1 – 9,9 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 227 – 224 г/км според WLTP, CO2 клас: G). Пуристките динамични характеристики на новото BMW M4 CS са резултат на типичните на М гени от моторните спортове, които се усещате по всяко време при шофиране във всекидневието и се разгръщат напълно на състезателните писти.

Специфичните за модела характеристики на мощността на неговия редови шестцилиндров двигател, осемстепенната трансмисия M Steptronic и интелигентното задвижване на четирите колела M xDrive осигуряват уверена динамика на новото BMW M4 CS във всяка ситуация. Спонтанното разгръщане на мощността и оптимизираното сцепление осигуряват ускорение от 0 до 100 км/ч за само 3,4 сек. При изпитанията по Северната отсечка на Нюрбургринг, която е ултимативният тест за типичната за марката динамика, пъргавина и прецизност на пътя на BMW M Автомобили, новото BMW M4 CS постигна официално и нотариално заверено време от 7:21,989 минути за отсечката с дължина 20,832 км.

Още от самото начало трилитровият агрегат е разработен за състезателните писти. Той е основата за двигателя на BMW M4 GT3, който през сезон 2022 с лекота спечели шампионата DTM. Двигателят се отличава с екстремно здрави безгилзов Closed-Deck цилиндров блок, адаптиран за особено високите налягания при изгаряне на горивото. Кованият олекотен колянов вал се отличава с изключителна устойчивост към усукване, което се отразява положително на спонтанното разгръщане на мощността и пъргавината на двигателя. Цилиндровите стени с олекотена конструкция чрез специална технология на електродъгово нанасяне (LDS) са покрити с стоманен слой за понижаване на загубите от триене. Сърцевината на двигателя е изработена чрез 3D печат. Адитивният производствен процесът позволява организирането на хода на охлаждащите канали по начин, който не е възможен при конвенционалните процеси на леене на метал и е оптимален за управление на температурата. В допълнение, охладителната система, както и захранването с масло са проектирани за специалните предизвикателства при шофиране по състезателна писта с постоянно високи обороти и екстремно странично ускорение.

BMW M4 CS развива максимална мощност от 405 кВт/550 к.с. Това е с 15 кВт/20 к.с. над актуалните данни на задвижването на BMW M4 Competition Купе с M xDrive. Увеличението на мощността е съчетано с неограничени качества по отношение на издръжливостта и устойчивостта и е реализирано чрез целенасочени адаптации на технологията M TwinPower Turbo. Фокусът е поставен върху повишаването на максималното налягане на нагнетявания въздух от двата Mono-Scroll турбокомпресора до 2,1 бара, както и специфични за модела настройки на управлението на двигателя. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема 2,6 секунди на 4-та предавка и 3,3 секунди на 5-та предавка. 

С помощта на многодисков съединител с електронно управление в раздатъчната кутия мощността се разпределя безстепенно между предните и задните колела, което осигурява максимално сцепление, пъргавина и стабилност по курса при всяка ситуация на пътя. Оптимизираното подаване на масло към многодисковия съединител гарантира стабилна 4х4 динамика дори и при интензивните условия на състезателната писта. Освен това от менюто M Setup може да бъде избран и режимът 4WD Sport, при който към задните колела се подава още по-голям дял от мощността. При деактивиран контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) на разположение е и режимът 2WD със задвижване само на задните колела.

Серийното оборудване на специалния модел включва M Compound спирачна система, по избор с лакирани в червен или черен цвят спирачни апарати. За спирачните апарати на опционалната M Carbon керамична спирачна система се предлага избор между червен или матово златист цвят. Освен това новото BMW M4 CS серийно се оборудва с ковани М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с V-образни спици, лакирани по избор в златист бронз или черен мат.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин