2025
С първото BMW M3 CS Туринг BMW M GmbH разширява гамата си от High Performance спортни автомобили с още един специален модел. Най-новото попълнение в най-популярната моделна серия на BMW M надгражда успеха на BMW M3 Competition Туринг с M xDrive и комбинира неговия уникален характер с още по-впечатляваща спортна динамика. Редовият шестцилиндров двигател с мощност 405 кВт/550 к.с., специфичните настройки на окачването, ексклузивните дизайнерски характеристики и оптимизирано тегло с множество компоненти, изработени от карбонов композит (CFRP) създават условия за автентично състезателно усещане. Неговото гъвкаво предлагане на място гарантира, че изключително динамичните характеристики на шофиране на първото BMW M3 CS Туринг могат да бъдат изпитани както на състезателната писта, така и в различни ежедневни ситуации, по време на дейности през свободното време и по време на пътуване.
От март 2025 г. BMW M3 CS Туринг ще бъде произведено в лимитирана серия и ще бъде доставяно на клиенти в Европа, както и в Австралия, Япония и Южна Корея. Най-големият пазар за модела ще бъде Германия.

Трилитровият редови шестцилиндров двигател, монтиран в BMW M3 CS Туринг, е проектиран от самото начало за максимална динамика на състезателната писта и разполага с редица технологични иновации, вдъхновени от моторните спортове. Сред тях са особено здрав блок на двигателя с конструкция Closed-Deck без гилзи, кован лек колянов вал и ядро на цилиндровата глава, произведено чрез 3D печат. Освен това, оптимизираните по отношение на теглото цилиндрови повърхности разполагат с нанесено чрез технология на лазерно-дъгова нанасяне (LDS) железно покритие, което намалява загубите от триене. Охладителната система и масленото захранване са също адаптирани да издържат на високи натоварвания при динамично шофиране на писта.
Задвижващата система комбинира типичната за M високооборотни характеристики и линейното разгръщане на мощността при високо натоварване с усъвършенствана технология M TwinTurbo. Увеличаването на максималното налягане на двата Mono-Scroll турбокомпресора до 2,1 бара, заедно със специфичната настройка на електрониката на двигателя, позволява постигане на допълнителни 15 кВт/20 к.с. спрямо BMW M3 Competition Туринг с M xDrive, с което общата мощност достига 405 кВт/550 к.с. Максималният въртящ момент от 650 Нм е наличен в диапазона от 2 750 до 5 950 об/мин. Максималната мощност се достига при 6 250 об./мин., а максималните обороти на двигателя са 7 200 об/мин.

Освен това, специално разработени тампони на двигателя с повишена твърдост осигуряват особено стегната връзка между задвижващия агрегат и конструкцията на автомобила. Това води до оптимизирана реакция на газта и изключително директно предаване на мощността към задвижващата система. Незабавното пренасяне на мощността позволява на BMW M3 CS Туринг да ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Ускорението до 200 км/ч от място се постига за 11,7 секунди. Според „1-Foot-Rollout“ метода, ускорението до 100 км/ч е 3,2 секунди, а до 200 км/ч – 11,4 секунди. Междинното ускорение от 80 до 120 км/ч отнема 2,7 секунди на 4-та предавка и 3,5 секунди на 5-та предавка. Максималната скорост на специалния модел, който серийно е оборудван с M Driver’s Package, е електронно ограничена до 300 км/ч.
Високата мощност на двигателя и специфично настроеното окачване на BMW M3 CS Туринг са допълнени от интелигентна олекотена конструкция, която допринася значително за изключителната динамика на модела. Редуцирането на теглото е постигнато чрез широкото използване на карбонов композит (CFRP). От този високотехнологичен материал са изработени капакът на двигателя, предният сплитер, предните въздухозаборници, корпусите на страничните огледала и задният дифузор. В интериора, M карбоновите седалки, лостчетата за превключване на предавките, интериорните лайстни и централната конзола, също са изработени от карбон и допълнително намаляват теглото. Благодарение на тези мерки, BMW M3 CS Туринг е с приблизително 15 кг по-лек от BMW M3 Competition Туринг с M xDrive. За повишена здравина на каросерията, като допълнително оборудване се предлага M прецизна греда за моторния отсек, която също е проектирана с фокус върху лекотата на конструкцията.

Интериорът на BMW M3 CS Туринг комбинира спортен кокпит, фокусиран върху върхова динамика, с дигитални технологии и ексклузивни дизайнерски елементи. Водачът и пътникът до него разполагат с M карбонови седалки с електрическо регулиране и подгряване. Седалките имат интегрирани подглавници, осветен надпис CS и тапицерия от кожа Merino. Техният ексклузивен дизайн в червено-черна цветова комбинация се повтаря и при задните седалки, докато панелите на вратите са изцяло облицовани с черна кожа.